رایج ترین اشتباهات در دکوراسیون خانه های ایرانی

دکوراسیون خانه ایرانی

رایج ترین اشتباهات در دکوراسیون خانه های ایرانی

ما انسان ها در کنار مهم ترین خواسته ای که از طراحی داخلی خانه خود داریم، یعنی محیطی آرام و راحت، می خواهیم که زیبا به نظر رسیده و از همه مهم تر بازتابی از شخصیت ما باشد. به همین دلیل به دکوراسیون خانه به خصوص اتاق نشیمن بسیار اهمیت می دهیم. اما هر چه قدر هم که در این مورد با احتیاط برخورد کنیم، باز هم اشتباهاتی انجام می دهیم. ما در این مطلب به رایج ترین اشتباهاتی خواهیم پرداخت که در دکوراسیون خانه های ایرانی انجام می دهیم. شما نیز با توجه به این موارد می توانید اشباهات موجود در طراحی محیط زندگی خود را اصلاح کنید. پس با پویانو همراه باشید:

  • کاربرد اغراق آمیز رنگ ها

استفاده اغراق آمیز از رنگ ها، به اندازه ترس از به کاربردن رنگ ها، نتیجه نامناسبی به همراه خواهد داشت. به همین دلیل ابتدا مفهوم رنگ ها و هماهنگی آن ها با یکدیگر مورد بررسی قرار دهید. استفاده از رنگ های غالب و درخشان، تنها به دلیل علاقه شخصی، می تواند فضایی خسته کننده ایجاد کند.

دکوراسیون خانه های ایرانی

  • ترس از رنگ ها در دکوراسیون خانه های ایرانی

یکی از بزرگ ترین اشتباهات در طراحی داخلی، ترس از به کار بردن رنگ ها است. معمولا برای دوری از ریسک کردن و برای دوری از اغراق، رنگ های خنثی و بی روحی مانند قهوه ای و طوسی مورد انتخاب قرار می گیرند. در حالی که این انتخاب ها تنها باعث خسته کننده شدن فضای خانه می شود. اگر می خواهید از رنگ ها خنثی استفاده کنید، حتما با اکسسوار های رنگی، یک تعادل در فضا ایجاد کنید.

بزرگ ترین اشتباهات در طراحی داخلی

  • چیدمان اشیاء بر اساس تلویزیون

هر چه قدر هم که در کشور ما ساعت های طولانی در مقابل تلویزیون وقت گذرانده شود، اما نیازی نیست که تلویزیون به مهم ترین عنصر در سالن نشیمن تبدیل شود. به خصوص اگر از میز تلویزیونی ساده و معمولی استفاده می کنید، اشتباه است که زیبا ترین دیوار اتاق را به تلویزیون اختصاص دهید.

چیدمان اشیاء بر اساس تلویزیون

  • تکیه دادن مبل ها به دیوار ها

اگر خانه شما کوچک است، تکیه دادن مبل ها به دیوار ها منطقی است، زیرا این گونه فضای بیشتری برای حرکت کردن خواهید داشت، اما اگر سالنی بزرگ دارید، تکیه دادن مبل ها به دیوار بر اساس عادت های قدیمی بسیار بی مورد است. این روش باعث می شود تا فضا بسیار خالی و خسته کننده به نظر برسد.

تکیه دادن مبل ها به دیوار ها

  • فرش کوچک

یکی دیگر از اشتباهات رایج دکوراسیون خانه های ایرانی ، مربوط به اندازه فرش ها می شود. هنگام خرید فرش، حتما ابعاد اتاق را در نظر بگیرید. به خصوص اگر مبلمان بزرگی داشته باشید، وجود یک فرش کوچک نه تنها باعث زیباتر شدن فضا نمی شود، بلکه تصویری خنده دار ایجاد خواهد کرد. در چنین شرایطی اگر از فرش استفاده نکنید، بسیار بهتر خواهد بود.

یکی دیگر از اشتباهات رایج طراحی داخلی، مربوط به اندازه فرش ها می شود

  • روشنایی اندک

یکی از موضوعاتی که در طراحی داخلی زیاد به آن توجه نمی شود، روشنایی است. در حالی که یک مکان هر چه قدر هم که زیبا و جذاب دکوراسیون شده باشد، اگر نور کافی نداشته باشد به فضایی دلگیر تبدیل خواهد شود. به همین دلیل هم در زمینه نور طبیعی و هم در مورد سیستم روشنایی، به کافی بودن و یا نبودن آن توجه ویژه داشته باشید.

هم در زمینه نور طبیعی و هم در مورد سیستم روشنایی، به کافی بودن و یا نبودن آن توجه ویژه داشته باشید

  • مبلمان بزرگ

یکی دیگر از رایج ترین اشتباهات دکوراتیو که بسیار با آن مواجه می شویم، خرید اشیاء و مبلمان بسیار بزرگ است. همیشه بر اساس ابعاد اتاق نشیمن، مبلمان خود را انتخاب کنید. اشیاء بزرگ، هر چه قدر هم که مورد پسند شما باشند، باعث می شوند تا فضا از آن چه که هست کوچک تر دیده شود و فضای حرکت شما را محدود می کنند.

خرید اشیاء و مبلمان بسیار بزرگ

این موضوع کمی پیچیده است. زیرا ترکیب سبک های متفاوت، هم می تواند نتیجه ای عالی به همراه داشته باشد و هم فضایی خنده دار و نامناسب ایجاد کند. اگر در مورد سبک های دکوراسیون داخلی دارای اطلاعات کافی نیستید، در این زمینه ریسک نکرده و یک سبک مشخص را برای طراحی محیط زندگی خود انتخاب کنید.

ترکیب سبک های دکوری متفاوت با یکدیگر