دکوراسیون خانه مجردی ؛ خصوصیاتی که جوان ها دوست دارند

دکوراسیون خانه مجردی ؛ خصوصیاتی که جوان ها دوست دارند

دکوراسیون خانه مجردی ، همان طور که از اسم آن پیداست، مخصوص افرادی است که هنوز ازدواج نکرده اند. چنین افرادی، اکثرا جوان و کم سن و سال هستند. حتما می دانید که روحیات و سلیقه های یک فرد جوان با بقیه افراد متفاوت است. جوان ترها یک دکوراسیون امروزی تر و اسپرت را بیش تر ترجیح می دهند آن ها عاشق تغییرات مدام و پی در پی هستند و خیلی زود از همه چیز خسته می شوند. همچنین، هر کدام از آن ها خصوصیات اخلاقی خاص خود را دارند که برای شان اهمیت زیادی دارد. برای جوان ها این که بقیه در مورد دکوراسیون منزل شان چه فکری می کنند، زیاد مهم نیست.

آن ها می خواهند همه چیز دقیقا مطابق نظر خودشان باشد. اکثر جوان ها دکوراسیون منازل خود را شبیه هم درست می کنند. دکوراسیون منزل این افراد دارای خصوصیاتی است که به خصوصیات خانه مجردی معروف است. در این مطلب، شما را با ویژگی های یک خانه مجردی و آن چه دکوراسیون چنین خانه ای را می سازد، آشنا خواهیم کرد.

دکوراسیون خانه مجردی ؛ خصوصیاتی که جوان ها دوست دارند

جوان ها یک فضای جمع و جور می خواهند. معمولا خانه های مجردی به افرادی که دانشجو هستند یا تازه سر کار رفته اند، تعلق دارند. مسلم است که اکثر افراد جوان، خانه های کوچکی دارند. کسی که به صورت مجردی زندگی می کند، به خاطر تنها بودنش نیازی به یک فضای بزرگ ندارد و از طرف دیگر، معمولا نمی تواند خانه بزرگی بخرد. به همین خاطر دکوراسیون خانه های مجردی، جمع و جور است. آن ها ممکن است از یک کمد برای آویزان کردن لباس ها، قرار دادن کتاب ها و حتی لپتاپ استفاده کنند.

جوان ها یک فضای جمع و جور می خواهند

یکی از خصوصیات خانه های مجردی، اسپرت بودن دکوراسیون آن هاست. استفاده از متریال های مدرن و امروزی، مبلمان اسپرت و جوان پسند و حتی تابلوها و لوازم دکوری مورد علاقه قشر جوان از جمله خصوصیاتی است که در چنین منازلی به چشم می خورد. کفپوش پارکت، دیوارهای بتنی، پرده های ساده، مبل های اسپرت و تابلوهای شامل نوشته های انگیزشی و دیگر موارد مشابه از جمله نمونه های سازنده یک خانه مجردی هستند.

یکی از خصوصیات خانه های مجردی، اسپرت بودن دکوراسیون آن هاست.

در یک خانه مجردی، ممکن است از پرده خبری نباشد. مبل ها جمع و جور و کوچک هستند، زیرا میزبان، یک نفر است و مهمان ها هم عموما زیاد نیستند. از طرف دیگری مبل ها بیش تر بر مبنای راحت بودن انتخاب شده اند تا تجملات، چرا که جوان ها دوست دارند راحت باشند. در این خانه ها اگر با تابلوهایی از نقاشی های مدرن و غیر قابل درک مواجه شوید، تعجبی ندارد. میز قهوه خوری آن ها نیز ممکن است فرمی کاملا ناشناخته و غیر مرسوم داشته باشد.

در یک خانه مجردی، ممکن است از پرده خبری نباشد. مبل ها جمع و جور و کوچک هستند،

از آن جایی که آشپزخانه خانه های مجردی، زیاد بزرگ نیست، فضای کافی برای قرار دادن میز و صندلی ناهارخوری ندارد. بیش تر اوقات، آشپزخانه این خانه ها در قسمت اپن یا کانتر خود، سک یا چند صندلی اپن دارد. اگر چنین فضایی هم نباشد، پشت یکی از کابینت ها به محلی تبدیل می شود که آن ها در آن، نشسته یا ایستاده به خوردن غذای خود مشغول می شوند.

آشپزخانه این خانه ها در قسمت اپن یا کانتر خود، سک یا چند صندلی اپن دارد.

در دکوراسیون خانه مجردی همان طور که گفته شد، جوان ها عاشق راحتی هستند. بنابراین، شاید تعجبی نداشته باشد که ببینید در خانه خود صندلی ماساژور یا مخصوص استراحت دارند. آن ها دکورهای شیک و امروزی را ترجیح می دهند. به همین خاطر، ممکن است طاقچه های معدودی روی سطح یکی از دیوارها داشته باشند که روی آن ها چند وسیله دکوری و تعدادی از چیزهای مورد علاقه خود را قرار داده اند.

ممکن است طاقچه های معدودی روی سطح یکی از دیوارها داشته باشند که روی آن ها چند وسیله دکوری و تعدادی از چیزهای مورد علاقه خود را قرار داده اند.ممکن است طاقچه های معدودی روی سطح یکی از دیوارها داشته باشند که روی آن ها چند وسیله دکوری و تعدادی از چیزهای مورد علاقه خود را قرار داده اند.

نوع متریال هایی که جوان ترها برای میز و صندلی و کمدهای خود انتخاب می کنند، معمولا صنعتی و امروزی است. برای مثال، شما در میان منازل مجردی، کم تر خانه ای می بینید که مبل های آن پارچه سلطنتی داشته باشند. به جای استفاده از چنین پارچه هایی، جوان ها چرم و کتان را بیش تر ترجیح می دهند. آن ها همچنین به جای استفاده از میز و کمد پر زرق و برق با ظاهر لاکچری از انواع ساده، تک رنگ و بدون تزیینات آنچنانی استفاده می کنند.

رنگ از جمله چیزهایی است که در طراحی داخلی یک خانه مجردی، خیلی مهم است

رنگ از جمله چیزهایی است که در طراحی داخلی یک خانه مجردی، خیلی مهم است. شاید در خانه های دیگر از رنگ های شاد و جسورانه خبری نباشد، اما جوان ها عاشق متفاوت دیده شدن و بهتر دیده شدن هستند. آن ها دوست دارند انتخاب های شان خاص باشد و به چشم بیاید. به همین خاطر است که معمولا رنگ مورد علاقه شان در بسیاری از قسمت های خانه به چشم می خورد. جوان ها ممکن است از یک یا چند رنگ شاد برای طراحی داخلی منزل خود استفاده کنند. آن ها ترسی از به کار بردن رنگ های خاص ندارند.

میز ناهارخوری مخصوص جوان ها با میزی که اکثر افراد در خانه شان دارند، فرق می کند.

اگر پشت میز ناهارخوری یک خانه مجردی از صندلی های یکدست و هم شکل خبری نبود، زیاد جای تعجب ندارد. میز ناهارخوری مخصوص جوان ها با میزی که اکثر افراد در خانه شان دارند، فرق می کند. جوان ها ترندهای روز را دنبال می کنند و احتمالا به صندلی های جور واجور و چند رنگ از فرم های مختلف و اسپرت علاقه نشان می دهند. آن ها با وجود کمبود فضا، علایق خود را به خوبی در انتخاب وسایل منزل شان نشان می دهند.

در خانه های مجردی، بیش تر از یک قالیچه تک استفاده می شود و بیش تر قسمت ها فرشی ندارند.

چیزی که فرش های یک خانه مجردی را از خانه های دیگر متمایز می کند، تفاوت رنگ و نقش آن هاست. ممکن است جوان ها از فرش های پر نقش و رنگ ایرانی استقبال نکنند و به جای آن ها به سراغ فرش های تک رنگ و ساده بروند. شاید فرش های پوست نیز نظرشان را جلب کند. در دکوراسیون خانه مجردی، بیش تر از یک قالیچه تک استفاده می شود و بیش تر قسمت ها فرشی ندارند.

کاناپه ها یکی از خصوصیات بارز خانه های مجردی هستند،

برای خانه های مجردی که عموما کوچک هستند، انتخاب مبل از جمله تصمیمات دشوار است. بسیاری از این خانه ها به صورت سوئیت طراحی شده اند و در نتیجه، فضای مشخصی به نام نشیمن ندارند. مسلما در چنین فضاهای کوچکی بهتر است به جای استفاده از چند مبل که جای بسیار زیادی می گیرند، یک کاناپه به کار برد. کاناپه ها یکی از خصوصیات بارز خانه های مجردی هستند، زیرا معمولا یکی دو نفر بیش تر روی آن ها جا نمی شوند که آن ها را دقیقا مناسب خانه جوان ها می کند.

مواجهه با متریال های عجیبی که در خانه های مجردی برای پوشش دیوار استفاده می شود،

ممکن است چیزی که در دکوراسیون اکثر منازل، یک سنت شکنی و کار غیر مرسوم به شمار رود، ایده مورد علاقه جوان ها باشد. به همین خاطر است که در خانه های مجردی، مواجهه با متریال های عجیبی که در خانه های مجردی برای پوشش دیوار استفاده می شود، به همراه سیم کشی های روکار و کفپوش های منحصر به فرد، نباید ما را شگفت زده کند.

انتخاب کاغذ دیواری برای خانه های مجردی نیز با سلیقه آن ها همسو است.

انتخاب کاغذ دیواری برای دکوراسیون خانه مجردی نیز با سلیقه آن ها همسو است. چیزی که به عنوان کاغذ دیواری محبوب و پرکاربرد در اکثر منازل به کار می رود، ممکن است برای جوان ها زیاد جذابیت نداشته باشد. استفاده از کاغذ دیواری های پوستری، دارای طرح های عجیب و نقش های فانتزی و مورد علاقه جوانان برای پوشش دیوارها بیش تر مرسوم است.