6 ایده سریع و کاربردی برای داشتن دکوراسیون خانه دلباز تر!

دکوراسیون خانه ای دلباز

6 ایده سریع و کاربردی برای داشتن دکوراسیون خانه دلباز تر!

امروزه به دلیل افزایش جمعیت در شهر های بزرگ، یکی از اتفاقاتی که رخ داده است، کوچک تر شدن خانه ها نسبت به گذشته است و بسیاری از افراد چه به تنهایی، چه به عنوان یک زوج و چه به عنوان خانواده ای پر جمعیت مجبور به زندگی در خانه های کوچک هستند. به همین دلیل مهم ترین مشکل خانه ها، یا به دلیل کوچک بودن و یا به دلیل وجود اشیاء و مبلمان متعدد، وجود فضایی دلگیر در محیط زندگی افراد است. اما تفاوتی ندارد که خانه شما به چه اندازه کوچک باشد، با برخی ایده ها و ترفند های ساده و کاربردی می توان فضای دلگیر موجود را از بین برده و دکوراسیون خانه دلباز تر و فرح بخش دست پیدا کرد.

با وجود چند تکنیک ارزان و اقتصادی و در عین حال سریع و بدون نیاز به زمان طولانی در طراحی داخلی و دکوراسیون محیط، می توانید خانه خود را به مکانی دلباز تبدیل کنید. برای آشنایی با 6 ایده ساده و کاربردی برای داشتن خانه ای دلباز تر با پویانو همراه باشید:

دکوراسیون خانه دلباز

  1. استفاده از مبلمانی با رنگ های روشن

نکته اول در دکوراسیون خانه دلباز موضوعی که تقریبا همه به آن آگاهی دارند: استفاده از مبلمانی با رنگ های روشن… مبلمان روشن به خصوص مبلمانی به رنگ سفید، از جمله ترفند های کاربردی ای هستند که باعث می شوند مکان از آن چه که هست بزرگ تر احساس شده و مکانی که بزرگ تر دیده شود، فضایی دلباز تر ایجاد خواهد کرد.

به همین دلیل اگر می خواهید برای اتاق نشیمن خود مبلمان جدید خریداری کنید، بهتر است که انتخاب خود را بر اساس رنگ های روشن، به ویژه رنگ سفید انجام دهید. همین موضوع در مورد آشپزخانه نیز صدق می کند. وجود کابینت های روشن و سفید در آشپزخانه باعث می شود تا فضا دلباز تر شود.

استفاده از مبلمانی با رنگ های روشن

اگر نمی خواهید مبلمان جدید خریداری کنید، می توانید مبلمان و لوازم موجود و حتی کابینت های موجود را به رنگ سفید رنگ آمیزی کنید. این کار را هم می توانید توسط افراد حرفه ای انجام داده و هم با صرف هزینه ای کمتر، خودتان به تنهایی آن ها را رنگ کنید. هم چنین می توانید روکش های تیره مبلمان را با کاور ها و یا ملحفه های روشن مخصوص مبل بپوشانید و رنگ تیره آن ها را پنهان کنید. هر کدام از این روش ها به تنهایی می توانند تاثیرات قابل توجهی در دلباز تر شدن مکان داشته باشند.

  1. استفاده از سیستم نورپردازی متعدد در نقاط مختلف

یکی از مهم ترین دلایل ایجاد محیط دلگیر این است که سیستم روشنایی مناسبی در آن به کار برده نشده است. به خصوص نورپردازی ای که تنها در یک نقطه و در وسط سقف و اتاق قرار داشته باشد، نمی تواند فضا را به شکلی یک دست و مناسب روشن کند و حتی با ایجاد سایه های تیره باعث می شود تا برخی نقاط از آن چه که هستند تاریک تر دیده شوند. به همین دلیل کاری که باید انجام دهید این است که از چندین سیستم روشنایی استفاده کرده و از نقاط مختلف نورپردازی انجام دهید.

برای این منظور علاوه بر لوستر سقفی می توانید از آباژور، چراغ های دیواری و هالوژن های سقفی نیز استفاده کرده و تاریک ترین نقاط اتاق، یعنی گوشه دیوار ها را نیز روشن کنید. فراموش نکنید که یک سیستم روشنایی و نور پردازی مناسب می تواند علاوه بر دلباز تر کردن مکان، دکوراسیون اتاق را زیبا تر جلوه دهد و برای این منظور تنها کاری که باید انجام دهید این است که از چندین عنصر روشنایی بخش در کنار یکدیگر استفاده کنید.

استفاده از سیستم نورپردازی متعدد در نقاط مختلف

  1. استفاده از پرده های هم رنگ با دیوار ها!

این تکنیکی است که هر کسی آن را نمی داند! اگر به خانه هایی که توسط معماران داخلی و یا طراحان حرفه ای طراحی شده اند نگاه کنید متوجه خواهید شد که در مکان های کوچک از پرده هایی هم رنگ با رنگ دیوار ها استفاده می کنند. پرده هایی که از سقف تا زمین ارتفاع دارند و در رنگ مشابه با دیوار ها انتخاب می شوند باعث می شوند تا مکان از آن چه که هست بزرگ تر، دلباز تر و فرح بخش تر دیده شود. این تکنیک روشی ساده و کم هزینه است که در کوتاه ترین زمان و به سادگی می تواند فضای خانه شما را تغییر داده و ظاهری دلباز تر به آن ببخشد.

استفاده از پرده های هم رنگ با دیوار ها

  1. مبلمانی با طراحی ساده و چیدمانی منظم

در خانه های کوچک توصیه می شود که بیشتر از سبک اسکاندیناوی در طراحی داخلی استفاده شود. مهم ترین ویژگی سبک اسکاندیناوی این است که با خطوط و طراحی های ساده و با ایجاد ظاهری فرح بخش، فضایی به دور از زمان ایجاد می کند. به همین دلیل اگر خانه خود را به سبک اسکاندیناوی چیدمان کنید، می توانید مطمئن باشید که دکوراسیون محیط زندگی شما هرگز از مد افتاده نخواهد بود.

علاوه بر این، سبک اسکاندیناوی از جمله سبک هایی است که رنگ های روشن و مبلمانی با طراحی های ساده در آن بسیار کاربرد دارند و همین موضوع باعث می شود تا فضایی دلباز در خانه ایجاد شود.

مبلمانی با طراحی ساده و چیدمانی منظم

  1. تزئین و دکوراسیون دیوار خالی

ما در پویانو بار ها در مورد تزئین و دکوراسیون دیوار ها صحبت کرده و مطالب متعددی را در این مورد ارائه کرده ایم، اما این بار می خواهیم در مورد تزئین نکردن دیوار ها صحبت کنیم! دیوار های خالی و ساده که هیچ گونه تابلو، عکس و یا پوستری بر روی آن ها قرار ندارد، باعث دلباز تر شدن فضا و بزرگ تر جلوه کردن مکان می شوند. به طور خلاصه اگر تابلو و یا قاب عکسی بر روی دیوار وجود دارد که زیاد به چشم آمده و بسیار دیده می شود، بر نگه داشتن آن بر روی دیوار پا فشاری نکنید.

شاید آن چه که به آن نیاز دارید تنها دیواری ساده، خالی و سفید رنگ است… این ترفند هم بسیار ساده بوده و هم بسیار سریع و کاربردی است؛ همین الان تابلوی روی دیوار را برداشته و دلباز تر شدن مکان را احساس کنید. البته ممکن است که برداشتن یک تابلو که مدت ها به دیدن آن عادت کرده اید باعث شود تا فضا بیش از اندازه خالی به نظر برسد. اما نگران نباشید، بعد از چند روز به نبود آن عادت خواهید کرد و از فضای دلباز تری که در اختیارتان قرار گرفته است لذت خواهید برد.

تزئین و دکوراسیون دیوار خالی

  1. استفاده از آینه های بزرگ

نکته آخری که در مورد دکوراسیون خانه دلباز تر به آن اشاره خواهیم کرد نیز یکی از نکات پرکاربردی است که بسیاری از افراد به آن اگاهی دارند و آن تکنینی 100 درصد کارآمد است؛ استفاده از آینه های بزرگ… آینه های بزرگ باعث می شوند تا مکان بسیار وسیع تر از آن چه هست دیده شود. به همین دلیل است که بار ها در مطالب گذشته توصیه شده است که در مکان های کوچک از آینه های بزرگ استفاده کنید.

برای این منظور می توانید در اتاق خواب از درب های آینه ای برای کمد ها استفاده کرده و یا در اتاق نشیمن یکی از دیوار ها را با آینه ای بزرگ بپوشانید. حتی استفاده از آینه در راهرو ها نیز باعث می شود تا نور بازتاب بیشتری یافته و فضای تاریک راهرو از بین برود.

استفاده از آینه های بزرگ

تمام ایده هایی که در این مطلب ارائه شد اگر در کنار هم به کار برده شوند می توانند جادو کرده و فراتر از آن چه که تصور می کنید باعث دلباز تر شدن خانه کوچک شما شوند، اما هر یک به تنهایی نیز بسیار تاثیر گذار بوده و بر اساس شرایط و نیاز های خود می توانید از هر یک از آن ها به راحتی استفاده کرده و فضایی دلباز تر و فرح بخش تر در محیط زندگی خود ایجاد کنید.