دکوراسیون اتاق کودک با ایده های جذاب و جدید

دکوراسیون اتاق کودک با ایده های جذاب و جدید

دکوراسیون اتاق کودک از جالب ترین بخش های طراحی هر خانه ای است. اگر شما فرزند کوچکی دارید، حتما دوست دارید دکوراسیون اتاق او را به زیباترین شکل ممکن انجام دهید. برای دکور اتاق بچه ها ایده های بسیار زیادی وجود دارد. از آن جا که اتاق بچه ها معمولا پر از رنگ و چیزهای جلب توجه کننده است، همیشه زیبایی مخصوص به خود را دارد. اگر ژورنال های جدید را ورق زده باشید،

حتما می دانید که اخیرا چه ایده های بکری برای دکوراسیون اتاق کودک کشف شده است. تعداد این ایده ها هر روز بیش تر می شود. برای این که با جریان ایده های جدید همراه شوید و از بهترین گزینه هایی که وجود دارند، باخبر باشید، این مطلب را تا پایان بخوانید.

شاید یک تخت خواب ساده برای اتاق خواب شما شیک و پسندیده باشد،

تخت خواب هایی که کودکان دوست دارند با معیارهای تعریف شده در ذهن ما تفاوت دارند. شاید یک تخت خواب ساده برای اتاق خواب شما شیک و پسندیده باشد، اما چنین تخت خوابی برای اتاق کودک دلبند شما که دنیای خودش را دارد، زیبایی خاصی ندارد.

بهتر است زمانی که به خرید تخت خواب برای کودکان می روید، فکر خود را با آن چه در ذهن آن ها می گذرد، هماهنگ کنید. تصویر بالا را ببینید. یک تخت خواب با فرم خانه می بینید که انتخاب بی نظیری برای اتاق کودک است. فرم های دیگری از تخت خواب نیز وجود دارند که می توانید امتحان کنید.

رنگ از جمله مهم ترین خصوصیت های اتاق کودکان است.

رنگ از جمله مهم ترین خصوصیت های اتاق کودکان است. چیزی که در بیش تر واقع، اتاق یک کودک را از دیگر بخش های خانه جدا می کند، رنگ های به کار رفته در دکوراسیون آن است. رنگ های مورد استفاده برای دکور اتاق کودکان، عموما شاد و پر انرژی هستند. در اتاق خواب بچه ها نباید خبری از رنگ های تیره و کدر باشد. دنیای شاد بچه ها به رنگ های متنوع و دوست داشتنی نیاز دارد. همان طور که می بینید، فرش اتاق کودک در تصویر بالا رنگارنگ است. صندلی کوچک کنار اتاق و نقش های روی دیوار نیز همه رنگی هستند.

یک میز و صندلی کوچک در گوشه اتاق می تواند چنین هدفی را تامین کند.

بچه ها در اتاق خود به فضایی برای خواند و نوشتن نیاز دارند. اگر کودک شما به مدرسه می رود، حتما فضایی در اتاق خود می خواهد که از آن برای انجام تکالیف استفاده کند. اگر بچه ها جایی مخصوص این کار داشته باشند، دیگر اتاق خود را با پخش کردن وسایل مدرسه شان آشفته و به هم ریخته نمی کنند. یک میز و صندلی کوچک در گوشه اتاق می تواند چنین هدفی را تامین کند. شما می توانید چند قفسه نیز به میز اضافه کنید تا محل قرار دادن وسایل نیز مشخص شود.

استیکرها تنوع طرح و رنگ بی نظیری دارند

جزئیات هستند که زیبایی یک فضا را تکمیل می کنند. توجه به جزئیات و در کنار هم قرار دادن چیزهای کوچک می تواند در کل، نتیجه خوبی بر جای بگذارد. یکی از عناصر دکوری جالبی که اخیرا در طراحی داخلی اتاق کودکان کاربرد پیدا کرده، استیکر است.

استیکرها تنوع طرح و رنگ بی نظیری دارند و مزیت آن ها به این است که خود شما می توانید هر گاه که مایل باشید، آن ها را در هر قسمتی که می خواهید، نصب کنید. استیکرها به راحتی کنده می شوند و از این رو برای دکوراسیون اتاق کودکان که مدام در حال تغییر است، گزینه مناسبی هستند.

تخت با یک نردبان کوچک به سطح زمین راه دارد و محیط زیر آن برای قرار دادن قفسه ها به کار گرفته شده است.

اگر از تخت های جدیدی که در ارتفاع بالاتری نسبت به زمین قرار می گیرند، استفاده کنید، می توانید فضای زیر آن ها را برای قرار دادن وسایل مختلفی به کار بگیرید. در صورتی که اتاق کودک شما کوچک است و فضای کافی برای قرار دادن قفسه و میز ندارد، می توانید فضای زیر تخت را به این منظور استفاده کنید. همان طور که در تصویر می بینید، تخت با یک نردبان کوچک به سطح زمین راه دارد و محیط زیر آن برای قرار دادن قفسه ها به کار گرفته شده است.

خوبی تخت های دو طبقه به این است که فضای کم تری نسبت به دو تخت معمولی اشغال می کنند.

اگر تعداد بچه ها دو نفر است، باید دو تخت خواب برای آن ها در نظر بگیرید. در بسیاری از اتاق ها از یک تخت دو طبقه برای چنین مواقعی استفاده می شود. خوبی تخت های دو طبقه به این است که فضای کم تری نسبت به دو تخت معمولی اشغال می کنند. همین نکته باعث می شود در صورتی که اتاق کودکان شما کوچک باشد، بتوانید از فضای در دسترس خود حداکثر استفاده را به عمل آورید.

اگر اتاق کودک از فضای مناسب و کافی برخوردار است، می توانید یک تاب در قسمت مرکزی آن در نظر بگیرید.

تاب از جمله وسایلی است که بچه ها عاشق آن هستند. تاب بازی در فضای اتاق می تواند رویای هر کودکی باشد. به لطف ترفندهای امروزی دکوراسیون داخلی، اضافه کردن یک تاب کوچک به فضای اتاق خواب کودک، دیگر کار چندان مشکلی نیست. اگر اتاق کودک از فضای مناسب و کافی برخوردار است، می توانید یک تاب در قسمت مرکزی آن در نظر بگیرید. توجه کنید که تاب در محلی قرار بگیرد که مزاحم رفت و آمد نشود و بچه ها را در هنگام بازی راحت بگذارد.

فرش در اتاق کودکان خیلی مهم است

یکی دیگر از لوازمی که در دکوراسیون هر اتاقی نقش دارد، فرش یا قالیچه است. فرش در اتاق کودکان خیلی مهم است، زیرا بسیاری از بچه ها وقت خود را در هنگام بازی و دیگر کارها روی سطح زمین می گذرانند. خوب است سطح زمین برای نشستن بچه ها نرم و راحت باشد. به همین خاطر باید از فرش هایی استفاده کنید که بافت نرمی دارند. در انتخاب فرش می توان به فاکتورهای دیگری مثل طرح و رنگ نیز توجه کرد. فرش های مخصوص اتاق کودکان از طرح های کودکانه و رنگ های شاد برخوردار هستند.

برای این که فضای اتاق بچه ها را زیبا و جذاب کنید، می توانید از فرم های چند ضلعی برای قفسه ها استفاده کنید.

مورد بعدی که باید در هنگام انجام دکوراسیون اتاق کودک به آن توجه داشته باشید، قفسه است. همه اتاق ها کم و بیش به قفسه نیاز دارند. بچه ها هم برای این که وسایل خود را در جای مناسبی قرار دهند، نیاز به قفسه هایی دارند که در ارتفاع مناسب قرار داده شوند. برای این که فضای اتاق بچه ها را زیبا و جذاب کنید، می توانید از فرم های چند ضلعی برای قفسه ها استفاده کنید. همچنین می تواند از قفسه های چند رنگ استفاده کنید تا محیط کودکانه تری ایجاد شود.

انتخاب وسایل و طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کودکانی که دختر و پسر هستند، کمی سخت تر از دیگر موارد است.

انتخاب وسایل و طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کودکانی که دختر و پسر هستند، کمی سخت تر از دیگر موارد است. اگر دختر و پسر شما اتاق مشترکی دارند، باید دکوراسیون را طوری انجام دهید که برای هر دو آن ها مناسب باشد. شما می توانید از رنگ هایی مثل سفید، کرم، شیری، سبز و بنفش استفاده کنید که هم برای دخترها و هم برای پسرها مناسب هستند. همچنین می توانید اتاق را به دو بخش تقسیم کنید و وسایل هر یک از بچه ها را با رنگ مورد علاقه او هماهنگ کنید.

کاغذ دیواری های جدید، انواع مخصوص اتاق کودک را نیز در بر می گیرند که طرح و رنگ خاصی دارند

انتخاب کاغذ دیواری از دیگر مراحل دکوراسیون کردن اتاق کودک است. این روزها که کاغذ دیواری توانسته دوباره محبوبیت زیادی در طراحی داخلی پیدا کند، شاید راه شما برای زیباتر کردن اتاق کودک تان هموارتر شده باشد. کاغذ دیواری های جدید، انواع مخصوص اتاق کودک را نیز در بر می گیرند که طرح و رنگ خاصی دارند. می توانید طبق سلیقه فرزندتان کاغذ دیواری مناسب را پیدا کنید.

. تم ها دارای یک زمینه کلی و خصوصیات مخصوص به خود هستند و فضای کل اتاق را هماهنگ می کنند

انتخاب تم برای دکوراسیون اتاق کودک نیز از دیگر کارهایی است که پیشنهاد می شود. تم ها دارای یک زمینه کلی و خصوصیات مخصوص به خود هستند و فضای کل اتاق را هماهنگ می کنند. برای مثال، تم اتاقی که در تصویر بالا مشاهده می کنید، ساحلی است. اگر دقت کنید، انتخاب کوسن ها، دیوارکوب ها، نوشته ها و طرح روتختی اتاق، مطابق همین تم انتخاب شده است که باعث هماهنگی همه آن ها می شود.