اصول انتخاب کاغذ دیواری تا مبلمان برای دکوراسیون اتاق پسرانه

اصول انتخاب کاغذ دیواری تا مبلمان برای دکوراسیون اتاق پسرانه

اصول انتخاب کاغذ دیواری تا مبلمان برای دکوراسیون اتاق پسرانه

در این مطلب به سراغ دکوراسیون اتاق پسرانه امروزی می رویم. دنیای پسران تقریبا هیچ وقت به راحتی قابل درک نیست؛ اما هیجانات و افکاری که آن ها در دنیای خود دارند را می توان تا حدودی از فضای اتاقشان متوجه شد. معمولا اگر یک پسر را به حال خود بگذارید، اتاق خواب خود را به همان شکلی در می آورد که در فکرش می گذرد. شاید ایده آل های آن ها به معیارهای کلی چندان شباهتی نداشته و یا به کلی متفاوت باشند؛ اما به هر حال همین ایده آل های متفاوت است که دنیای آن ها را می سازد.

این دنیا چه در دوران کودکی و چه در نوجوانی شکل و رنگ تقریبا یکسانی دارد و این شکل و رنگ را می توان به فضای اتاق خواب آن ها نیز تعمیم داد. وقتی از یک اتاق خواب پسرانه صحبت می شود، باید فاکتورهایی را در نظر گرفت که همان فضای ایده آل پسران را شکل می دهد.

اصول انتخاب کاغذ دیواری تا مبلمان برای دکوراسیون اتاق پسرانه

به طور کلی طراحی دکوراسیون اتاق پسران طبق سلیقه شخصی آن ها بیشتر به این دلیل صورت می گیرد که محیطی که آن ها بیشتر وقتشان را در آن می گذرانند، کاملا برای آن ها ساخته شده باشد. به عبارتی دیگر، اگر شما بین اتاق خواب یک پسر و بقیه اعضای خانواده تفاوت قائل شوید، مسلما به او شخصیت داده اید.

همان طور که پسران اتاق خود را شکل داده و فضای آن را طبق علایق خود تعریف می کنند، فضای اتاق نیز تا حد زیادی بر خصوصیات رفتاری آن ها تاثیر گذاشته و به آن شکل می دهد؛ پس می توان این طور نتیجه گرفت که دکوراسیون یک اتاق خصوصا اگر به صورت اختصاصی طراحی شده باشد، فقط یک دکور نخواهد بود.

برای طراحی یک اتاق پسرانه، جدا از علایق شخصی اصول و ایده هایی وجود دارند که به کار گرفتن آن ها می تواند در رسیدن به شکل ایده آل اتاق کمک نماید. برای آشنایی با این اصول و ایده ها با پویانو همراه باشید.

 فضای اتاق تا حد زیادی بر خصوصیات رفتاری تاثیر گذاشته و به آن شکل می دهد

طرح و رنگ دیوار یکی از اولین چیزهایی است که جهت طراحی اتاق خواب باید به سراغش بروید. رنگ های خاص و دارای تضاد در ترکیب و همنشینی با یکدیگر می توانند فضای به مراتب جذابتری ایجاد کنند. اگر فکر خاصی در ذهن خود داشته باشید، می توانید آن را به طرحی تبدیل کنید که در فضای اتاق قابل اجراست. برای آن که خلاقانه عمل کنید، بهتر است طرح های متفاوتی را به عنوان زمینه دیوار اتاق خود انتخاب نمایید.

اصول مربوط به کنتراست و همخوانی رنگ ها در همه فضای اتاق رعایت کنید و تا جایی که امکان دارد، همه چیز را در تناسب با هم انتخاب کنید تا با یک نگاه یکپارچگی فضا احساس شود.

اصول مربوط به کنتراست و همخوانی رنگ ها در همه فضای اتاق

ایده های مختلف می توانند با قرارگیری در کنار یکدیگر فضای فوق العاده را به وجود بیاورند. برای مثال فرشی را تصور کنید که فرم چمن زمین فوتبال را دارد و در بالای آن سقفی با طرح آسمان به چشم می خورد. مسلما اولین چیزی که با دیدن فضای چنین اتاقی به ذهن می رسد، حس قرار داشتن در یک نسخه مینیاتوری از استادیوم است.

لازم به ذکر است که مسلما یک نورپردازی خلاقانه نیز می تواند این حس را دوچندان کرده و فضا را به اوج جذابیت خود برساند. بسیاری از ایده های مبتکرانه با اقتباس از مواردی به وجود می آیند که عملا در فضاهای دیگر وجود داشته و می توانند در شکل یا مقیاس دیگری به اجرا در آیند.

یک نورپردازی خلاقانه

تابلوهای خاص با نوشته های خاص تر می توانند از دیگر ایده های مورد علاقه پسران در اجرای دکور اتاقشان باشند. یک تابلو که دقیقا مطابق سلیقه شما تهیه شده باشد، دکوراسیون اتاق را تکمیل می کند.

یک تابلو که دقیقا مطابق سلیقه شما تهیه شده باشد، دکوراسیون اتاق را تکمیل می کند.

یک پس زمینه تیره در صورتی که در ترکیب با رنگی خاص در فضا به کار برده شود، می تواند دکور بسیار جذابی را به وجود بیاورد. اگر به یک رنگ خاص علاقه دارید و می خواهید آن را به زیبایی هر چه تمام تر در فضای اتاق به نمایش بگذارید، بهتر است آن را در همنشینی با یک پس زمینه تیره قرار دهید.

این ایده خصوصا در رابطه با رنگ هایی به کار می آید که اگر به تنهایی در طراحی فضا استفاده شوند، چشم را دچار خستگی کرده و یا به مرور زمان جذابیت خود را از دست می دهند. در این حالت رنگ مورد نظر با کنتراست به وجود آمده، بیشترین تاثیر خود را از نظر بصری اعمال می کند و در بهترین حالت به نمایش گذاشته می شود.

یک پس زمینه تیره در صورتی که در ترکیب با رنگی خاص در فضا به کار برده شود

دیوار اتاق شما می تواند تخته سیاهی باشد برای این که افکار خود را روی آن بریزید. اگر یک روکش به شکل تخته سیاه بر سطح دیوار خود داشته باشید، مسلما وسوسه خواهید شد که هر از گاهی بر روی آن چیزی بنویسید، گاهی پاکشان کرده و چیز دیگری جایگزین کنید. این تخته سیاه بزرگ می تواند نقش کاغذ دیواری متغیر شما را نیز بازی کند؛ یک کاغذ دیواری که طرحش هر روز تغییر می کند، مطابق سلیقه شماست و از همه مهم تر غیر از زیبایی کاربرد دیگری هم دارد.

 یک روکش به شکل تخته سیاه بر سطح دیوار خود داشته باشید

اگر نوع خاصی از اشیاء را به عنوان کلکسیون جمع آوری می کنید، بهتر است برای نگهداری آن ها فضای مشخصی در نظر بگیرید تا هم به آن ها نظم و ترتیب دهید و هم مجموعه خود را با جذابیت بیشتری به نمایش بگذارید.

نگهدارنده های خلاقانه

همه از داشتن یک فضای نشیمن کوچک و راحت در اتاق خود لذت می برند. با وجود این که تخت ها معمولا بار این نقش را به دوش می کشند، گاهی اوقات به یک قسمت مجزا برای نشستن در فضا نیاز است.

گاهی اوقات به یک قسمت مجزا برای نشستن در فضا نیاز است.

احتمالا زمانی که بر روی تخت خود دراز کشیده و به سقف چشم دوخته اید، تماشای یک طرح جذاب از سطحی تماما سفید مطلوبیت بیشتری خواهد داشت. همین نکته می تواند دلیلی باشد برای این که فکری به حال سقف اتاق خود کنید و یک طرح جالب برای آن در نظر بگیرید.

تماشای یک طرح جذاب از سطحی تماما سفید مطلوبیت بیشتری خواهد داشت

فضای پشت تخت خواب می تواند فرم منحصر به فردی داشته باشد و به این صورت محیط قرار گرفتن تخت را تعریف کند. البته در این صورت با جابجایی تخت، این قسمت تعریف خود را از دست خواهد داد؛ بنابراین در صورتی که دکور دیوار پشت تخت را به شکل خاصی طراحی می کنید، بهتر است فضای قرار گیری تخت را از قبل در نظر گرفته و تا حد امکان آن را طوری انتخاب کنید که نیامند تغییر نباشد.

فضای پشت تخت خواب می تواند فرم منحصر به فردی داشته باشد

اگر می خواهید در رابطه با تغییر مکان تخت خواب آزادی عمل داشته باشید و خواستار یک پس زمینه جذاب برای تخت خود نیز هستید، بهتر است از یک تابلوی بزرگ در سطح دیوار پشت تخت خواب استفاده کنید که با تغییر مکان تخت به راحتی قابل جابجایی باشد.

با وجود این همه وسایل که این روزها در فضای اتاق هیچکس به درستی جای نمی گیرند، استفاده از همه فضاهای ممکن به عنوان محل قرار دادن لوازم بهترین کار است. یک تخت کشودار نمونه ای از این ادعاست. تخت های کشودار عملا فضای بلا استفاده یک تخت معمولی را به محل دارای عملکردی تبدیل کرده اند که می تواند تا حد زیادی در سر و سامان دادن به وسایلی که در کمدها و قفسه ها جا نمی گیرند، کمک کند.

تخت های کشودار عملا فضای بلا استفاده یک تخت معمولی را به محل دارای عملکردی تبدیل کرده اند

اگر قرار است یک دکور فوق العاده داشته باشید، باید تناسب همه چیز را به طور فوق العاده در نظر بگیرید. از طرح کاغذ دیواری گرفته تا تابلو، قفسه، ساعت، آباژور، مجسمه، گلدان و حتی کوسن های شما بهتر است با هم هماهنگی داشته باشند تا این تناسب به بهترین شکل ممکن به چشم آید.

تناسب به بهترین شکل ممکن

فضای استراحت اتاق خواب شما می تواند داخل یک قاب قرار گیرد. اگر به دنبال یک طرح چشمگیر و متفاوت هستید، بهتر است فضای اتاقتان را با طرحی تعریف کنید که کسی پیش از این به کار نگرفته است و این یعنی شما باید به فکر یک تحول باشید. فضای استراحت خود را از فرم تخت های معمولی خارج کنید و یک محیط کاملا متفاوت به وجود بیاورید.

فضای استراحت اتاق خواب شما می تواند داخل یک قاب قرار گیرد

اگر قرار است از تخت های دو طبقه در فضا استفاده کنید، می توانید با ایده های خلاقانه یک تخت دو طبقه خاص داشته باشید. تخت دو طبقه شما می تواند طوری در فضا قرار گیرد که به عنوان قسمتی از دکور به نظر برسد. ایده دیگر این است که طبقه دوم تخت را در حالت معلق قرار دهید و به این طریق یک فضای جذاب ایجاد کنید.

ایده دیگر این است که طبقه دوم تخت را در حالت معلق قرار دهید و به این طریق یک فضای جذاب ایجاد کنید.

تخت های متفاوت

می توانید دکور اتاقتان را با نوشته های محبوب خود شکل دهید. یک نوشته بخشی از هویت اتاق شما خواهد بود که مسلما به شخص شما تعلق دارد.

 دکور اتاقتان را با نوشته های محبوب خود شکل دهید

با کمی خلاقیت می توان وسایل ساده را به فرم متفاوتی درآورد. کشوهای یک دراور را می توانید با نوشتن اسم های مختلف بر روی آن ها تفکیک کنید. مسلما شما به خوبی می دانید که در هر کشو چه خبر است و برای گشتن به دنبال وسایلتان نیازی به این نوشته ها نخواهید داشت؛ اما این موضوع از جذابیت این ایده برای تغییر فرم معمولی دراور شما نخواهد کاست.

با کمی خلاقیت می توان وسایل ساده را به فرم متفاوتی درآورد

می توانید به جای استفاده از یک میز که مسلما فضای نسبتا زیادی را اشغال می کند، فضای مطالعه و کار خود را با طراحی چند قفسه ساده ایجاد کنید.

فضای مطالعه و کار خود را با طراحی چند قفسه ساده ایجاد کنید.

در دکوراسیون اتاق پسرانه یکی از اصولی که بهتر است تحت نظر داشته باشید، این است که میزان رنگ های غالب به کار رفته در فضا را در حد تعادل حفظ کنید. رنگ های غالب به خودی خود دارای تاثیر قوی هستند و برای استفاده از جذابیت بصری آن ها نیازی نیست که همه سطوح را به این رنگ ها درآورید. گذشته از این، یک رنگ غالب زمانی که در کنار رنگ های دیگر قرار بگیرد، بیشتر خودنمایی خواهد کرد.

رنگ های غالب به خودی خود دارای تاثیر قوی هستند

به طور کلی فضای یک اتاق که قرار است مخصوص سلیقه پسرانه طراحی شود، بیشتر از هر چیزی نیازمند توجه به معیارهای فردی است که اتاق خواب به او تعلق دارد. نکاتی که در اینجا به آن ها اشاره شد، تنها ایده های نوین و اصول کلی طراحی هستند که می توانند در ایجاد یک طرح ایده آل به کار گرفته شوند. با به کار گیری اصول و در نظر کرفتن ایده های مورد نظر خود، شما می توانید صاحب یک اتاق خاص با دکوراسیون مورد نظر خود شوید.

شما می توانید صاحب یک اتاق خاص با دکوراسیون مورد نظر خود شوید.

طراحی داخلی اتاق پسرانه

تابلوهای نامتعارف جدید

دیوار های تیره و چرم

کاغذ دیواری های پسرانه

کاغذ دیواری طرح زیگ زاگ

 

 

 

اصول انتخاب کاغذ دیواری تا مبلمان برای دکوراسیون اتاق پسرانه

تحریریه پویانو / آرزو اکبری