طراحی دکوراسیون آرامش بخش منزل با چند گام ساده

طراحی دکوراسیون آرامش بخش منزل با چند گام ساده

طراحی دکوراسیون آرامش بخش منزل با چند گام ساده

هیچ کس بدش نمی آید یک خانه آرام داشته باشد. آرامش می تواند محیط خانه شما را دلچسب و دوست داشتنی کند. هر چه باشد، خانه جایی است که شما روزانه مقدار زیادی از وقت خود را در محیط آن می گذرانید. مسلم است که بخواهید هر روز پس از این که از سر کار خود به خانه می آیید در محیط آن استراحت و کسب آرامش کنید تا برای یک روز دیگر آماده شوید. خانه آیده آل، فضایی است که علاوه بر داشتن طراحی حرفه ای دکوراسیون دارای محیطی آرامش بخش نیز باشد. چنین فضایی قادر خواهد بود خستگی های شما را رفع کرده و احساس خوبی برایتان ایجاد کند. جالب است بدانید که روش های ایجاد آرامش در فضای منزل بسیار ساده هستند و با به کار بردن نکات کوچک می توان از چنین فضایی بهره مند شد. اکثر نکاتی که در این رابطه مهم هستند به تکنیک های فنگ شویی ارتباط دارند و از آن ها برگرفته شده اند. ما در این مطلب، ساده ترین ایده ها را برای دکوراسیون آرامش بخش چنین فضایی به شما معرفی خواهیم کرد.

رنگ های تیره و کدر برای دکوراسیون فضایی که مد نظرتان است، مناسب نیستند

رنگ هایی که برای دکوراسیون آرامش بخش منزل خود انتخاب می کنید روی آرامش بخشی آن تاثیرگذار هستند. به همین خاطر، انتخاب رنگ از اولین مواردی است که باید در این رابطه مد نظر قرار دهید. اگر فضایی آرامش بخش می خواهید، باید از رنگ های روشن و ملایم استفاده کنید.

رنگ های تیره و کدر برای دکوراسیون فضایی که مد نظرتان است، مناسب نیستند، زیرا از نظر روانشناسی، این رنگ ها آرام کننده نیستند. سعی کنید پالت رنگی دکوراسیون منزلتان را به رنگ های روشن تر اختصاص دهید. از جمله این رنگ ها می توان به سفید، شیری، کرمی، آبی روشن، گلبهی، یاسی و صورتی روشن اشاره کرد. چنین رنگ هایی به خاطر بازتابش نور می توانند فضای روشن و آرامی به خانه تان می دهند.

نور طبیعی، یک موهبت است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

نور طبیعی، یک موهبت است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد. اگر منزلتان نورگیر است، نباید این امتیاز را نادیده بگیرید، بلکه باید تا جایی که می توانید از آن استفاده کنید.

تابش نور خورشید باعث می شود انرژی های مثبت به فضای منزل شما جاری شوند و آرامش افزایش پیدا کند. تاثیری که نور طبیعی بر دکوراسیون منزل دارد را نمی توان به هیچ وجه با نور مصنوعی مقایسه کرد. برای بهره مندی به میزان حداکثر از نور طبیعی پیشنهاد می کنیم از پرده های نازک استفاده کنید و اگر امکانش هست، آن ها را در طول روز کنار بزنید. برای این که نور فضا بیش تر شود از متریال های روشن و صیقلی استفاده کنید که قابلیت انعکاس نورشان بیش تر است.

رنگ، حجم و نحوه تابش نور در آرامش بخشی آن تاثیر دارد.

نور مصنوعی هم می تواند در صورتی که به شکل مناسب طراحی و اجرا شود، تاثیر خوبی روی میزان آرامش منزل بگذارد. مسلما در شب که نور خورشید وجود ندارد و فضای خانه تاریک می شود، باید نور آن را به نحوی تامین کرد. خوب است نوری که در ساعات تاریکی استفاده می کنید، ملایم باشد، چشم را نزند و حس خوبی القا کند.

رنگ، حجم و نحوه تابش نور در آرامش بخشی آن تاثیر دارد. معمولا برای محیط های آرام از نورهایی با تم گرم استفاده می گردد. اگر دوست دارید خانه تان را در هنگام شب در آرامش غرق کنید، پیشنهاد ما این است که به جای لامپ از فانوس ها و شمع ها کمک بگیرید. آباژورها و چراغ های پایه دار دارای کلاهک نیز نور را به شکل ملایم در فضا پخش می کنند.

فرش مناسب جهت دکوراسیون یک فضای آرامش بخش

یکی دیگر از مواردی که می تواند فضای خانه تان را دلچب و راحت کند و محیطی آرامش بخش برایتان به ارمغان آورد، یک فرش نرم است. وجود فرش در خانه، یک نعمت است، زیرا فضایی گرم و آرامش بخش ایجاد می کند و خانه را راحت و صمیمی نشان می دهد. ممکن است شما به نقش فرش توجه زیادی نشان ندهید، اما فرش ها ناخودآگاه سبب می شوند حس آرامش و راحتی پیدا کنید.

برای انتخاب فرش مناسب جهت دکوراسیون یک فضای آرامش بخش بهتر است فرش های پشمی یا خزدار را انتخاب کنید که راحت تر هستند و می توان به راحتی روی آن ها نشست. بهتر است رنگ فرشتان نیز روشن باشد.

برای راحت تر کردن فضای نشیمنتان از کوسن های نرم و بزرگ هم در کنار مبل راحتی استفاده کنید

انتخاب مبل ها و صندلی ها نیز اهمیت زیادی در نحوه چیدمان آرامش بخش منزل دارد. تقریبا نصف وقتی که شما در منزل می گذرانید روی مبل های راحتیتان سپری می شود. اگر مبل های منزلتان را به درستی انتخاب کنید، می توانید تضمین داشتن منزلی آرامش بخش را انجام دهید. شاید برخی مبل ها از نظر ظاهری زیباتر باشند و شما را برای خریدشان وسوسه کنند، اما اگر خواهان یک فضای مناسب برای ریلکس کردن و راحت بودن هستید،

نباید این مبل ها را انتخاب کنید. به جای مبل های لوکس با تزیینات اضافه به سراغ مبل های راحت، نرم و بزرگ بروید. این مبل ها همان هایی هستند که وقتی رویشان می نشینید، دیگر نمی خواهید بلند شوید. ما پیشنهاد می کنیم برای راحت تر کردن فضای نشیمنتان از کوسن های نرم و بزرگ هم در کنار مبل راحتی استفاده کنید.

استفاده از این پتوها بیش تر برای روزهای سرد زمستان پیشنهاد می شود

اگر ژورنال های دکوراسیون داخلی و سبک زندگی را نگاه کرده یا حتی سری به صفحات پینترست زده باشید، حتما دیده اید که این روزها استفاده از پتوهای پشمی و خزی برای تزیین مبل ها ترند شده است. این پتوها شاید بیش تر دکوری باشند و زیاد کاربردی نداشته باشند، اما خیلی زیبا و دوست داشتنی هستند. وقتی این پتوها را روی مبل، تخت و صندلی های منزل خود پهن کنید، ظاهرشان را نرم تر و راحت تر جلوه خواهید داد. البته استفاده از این پتوها بیش تر برای روزهای سرد زمستان پیشنهاد می شود، اما به طور کلی، ظاهرشان هم برای ایجاد حس راحتی کفایت می کند.

گیاهان همیشه در زندگی انسان ها نقش مهمی داشته اند

گیاهان همیشه در زندگی انسان ها نقش مهمی داشته اند. این موجودات زنده زیبا، با طراوت و بعضا خوشبو با خصوصیات جالبشان به همنشین ما تبدیل شده اند و این روزها که زندگیمان صنعتی و مدرن شده است، کاربرد قابل توجهشان ایجاد حس آرامش به محل زندگی ماست. با داشتن گیاهان زیاد در منزل خود می توانید همان حسی را داشته باشید که در زمان قدم زدن در یک باغ تجربه می کنید.

گیاهان دارای قدرت زیادی در خلق فضای آرامش بخش هستند و به شما انرژی مثبت می دهند. طراوت و سبز بودن گیاهان به محیط زندگیتان حس مطبوعی می دهد که قابل جایگزینی نیست. حتی اگر نمی توانید فضای سبز بزرگی در منزلتان داشته باشید، حداقل چند گلدان داشته باشید و از امتیازهای حضور آن ها استفاده کنید.

تکنیک های فنگ شویی

اجازه دهید حالا که به پایان این مطلب نزدیک می شویم، یکی از مهم ترین نکته های تاثیرگذار در داشتن یک دکوراسیون آرامش بخش را با شما در میان بگذاریم. طبق تکنیک های فنگ شویی ، فضا اگر مرتب و منظم نباشد، سرشار از انرژی منفی خواهد شد و این تاثیر بدی در روحیه ما می گذارد. با زندگی در چنین فضایی نیز مسلما نمی توان آرامش داست.

به همین خاطر است که باید نظم و ترتیب را در منزل خود جدی بگیرید و قسمتی از وقت خود را به آن اختصاص دهید. همیشه وسایلی را که اضافه هستند به فروش بگذارید، دور بریزید یا حداقل در جایی دور از چمش خودتان نگه داری کنید. انباری ها به همین کار می آیند. هر چیزی را سر جای خود قرار دهید و هرگز نگذارید آلودگی و شلوغی بر فضای منزلتن حکم فرما شود. سعی کنید حداقل هفته ای یک بار خانه تان را از گرد و غبار و آلودگی ها تمیز کنید.

 

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری