دوربین مدار بسته : تکنولوژی برای امنیت در منزل و دفتر کار شما

دوربین مدار بسته : تکنولوژی برای امنیت در منزل و دفتر کار شما

این روزها تکنولوژی توانسته اکثر دغدغه ها را از بین برده و زندگی بسیار راحت تری برای ما فراهم بیاورد. دوربین مدار بسته نیز یکی از دستاوردهای فوق العاده ی تکنولوژی است که کاربرد بسیار وسیعی دارد. دوربین های مدار بسته به شما امکان می دهند بدون هیچ نگرانی و در کمال آرامش به کار و زندگی خود برسید و خیال راحتی داسته باشید. این دوربین ها تقریبا در همه مکان ها از جمله فضا های داخلی و خارجی منازل، دفاتر کار، مراکز تجاری، مهد کودک ها، بانک ها و هر جای دیگری که به ذهن شما می رسد، قابل نصب و استفاده می باشند.

کاربرد و مزایای استفاده از دوربین های مدار بسته کاملا مشخص است، اما سوالی که باقی ماند، این است که دقیقا کدام مدل از بین دوربین های موجود برای عملکرد مد نظر شما مناسب تر خواهد بود؟ در این مطلب، شما را با مدل های دوربین مدار بسته و قابلیت های هر یک آشنا خواهیم کرد تا بتوانید انتخاب بهتری انجام دهید.

دوربین های مدار بسته برای نظارت روی فضاهای مختلف به کار برده می شوند و با توجه به نوع فضایی که شما مد نظر دارید، شامل مدل های مخصوصی می باشند؛ بنابراین، فضایی که می خواهید آن را تحت نظارت داشته باشید، بر نوع دوربینی که انتخاب می کنید، تاثیر خواهد گذاشت. روش کار دوربین های مدار بسته به این شکل است که تصاویر گرفته شده به وسیله ی دوربین به سیستم مرکزی انتقال داده شده و در آن جا نگهداری می شوند.

زمانی که می خواهید برای خرید دوربین مدار بسته اقدام کنید، باید به رزولوشن، موتور، اپتیک، دید شب و مکان ضبط و پخش صدای دوربین توجه داشته باشید.

انواع دوربین مدار بسته:

  • دوربین ANALOG: کیفیت نسبتا کم، قیمت کم
  • دوربین HD: کیفیت متوسط، قیمت متوسط
  • دوربین AHD: کیفیت خوب، قیمت نسبتا زیاد
  • دوربین IP: کیفیت عالی، قیمت زیاد

از لحاظ ظاهری نیز می توان دوربین های مدار بسته را به دو دسته DOME و BULLET تقسیم کرد که از لحاظ طراحی و پوشش با یکدیگر فرق دارند.

دوربین BULLET

این دوربین ها بیش تر در فضاهای خارجی به کار می روند و به خاطر پوشش ضد آبی که دارند، در برابر شرایط آب و هوایی مختلف دچار مشکل نمی شوند. دیگر خصوصیت این دوربین ها قابلیت دید در شب آن هاست که به واسطه ی مادون قرمز صورت می گیرد. به این شکل می توان اطمینان حاصل کرد که در تاریک ترین ساعات شب نیز تصویر برداری به خوبی صورت خواهد گرفت. این دوربین ها به راحتی قابل مشاهده اند.

دوربین DOME

این سری دوربین ها همان طور که از نام آن ها مشخص است، حالت گنبدی دارند. این دوربین ها هم در فضای خارجی و هم در فضای داخلی قابل استفاده می باشند و به خاطر لنز عریضی که دارند، قادرند تصویر برداری کاملی از همه ی فضا انجام دهند. این مدل دوربین را معمولا روی سقف نصب می نمایند. مدل های مختلفی از دوربین های سری دام وجود دارد که فرم های متفاوتی داشته و از لحاظ دید شب و دیگر ویژگی ها متفاوتند.

دوربین مدار بستهشما می توانید با توجه به نوع فضایی که مد نظر دارید، یکی از انواع این دوربین ها را در مدل های مختلف بررسی کرده و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

 

 

 

تحریریه پویانو