دفتر کار مدرن ؛ جدیدترین ایده های طراحی دفتر کار به سبک مدرن

دفتر کار مدرن ؛ جدیدترین ایده های طراحی دفتر کار به سبک مدرن

دفتر کار مدرن ؛ طراحی دکوراسیون دفاتر کاری ، اگر با تمرکز بر ایجاد یک فضای جذاب و متمایز در عین حفظ عملکرد مد نظر قرار داده شود، یکی از چالش برانگیزترین انواع طراحی خواهد بود. ایجاد یک فضای کار مناسب که سرشار از حس جذابیت و سرزندگی باشد یا به عبارتی افراد را در حین کار خسته و دلزده نکند، به تکنیک ها و ایده های خاصی در طراحی نیازمند است که باید بسیاز هوشمندانه و مبتکرانه طرح ریزی شوند.

در اینجا شما با جذاب ترین و نوآورانه ترین انواع طراحی دفتر کار به سبک مدرن آشنا خواهید شد که این تکنیک ها و ایده ها را به خوبی شرح خواهند داد.

رنگ های خاص و جذب کننده

دکوراسیون دفتر زیر نمونه ای از طراحی با به خرج دادن شهامت در انتخاب رنگ هاست. معمار این پروژه با استفاده از رنگ هایی که شاید برای طراحی داخلی دفتر کار چندان مرسوم نباشند، یک محیط منحصر به فرد و جذاب ایجاد کرده است. اگر به طراحی این دفتر دقت کنید، خواهید دید که نقطه عطف فضا همین رنگ های به کار رفته هستند که با ترکیب هوشمندانه و جسارت کافی در شکل گیری فضاها نقش موثری ایفا می کنند. به عبارت دیگر، اگر رنگ ها را از طراحی فضا حذف کرده و آن را به شکل ساده رها کنیم، طرح حاصل حرف خاصی برای گفتن نداشته باشد و این دقیقا همان نکته ای است که اهمیت رنگ های به کار رفته در محیط را در ایجاد یک فضای جذاب اثبات می کند.

به کارگیری یک متریال شاخص

گاهی اوقات یک طرح دکوراسیون به وسیله انتخاب یک متریال خاص شاخص می شود. در طرح زیر همان طور که به خوبی دیده می شود، چوب به عنوان متریال اصلی به کار رفته در فضا مورد نظر قرار گرفته و این انتخاب در طراحی همه قسمت ها و حتی انتخاب لوازم اتاق اجرا شده است. همچنین به کارگیری یک متریال با طرح و رنگ ثابت در طراحی دیواره ها، کف و سقف باعث ایجاد یک فضای یکپارچه شده که خصوصیت طراحی این اتاق کنفرانس را تشکیل می دهد. متریال مورد استفاده برای اجرای چنین طرحی می تواند طبق نظر و سلیقه شما انتخاب شود.

استفاده از فضای سبز در دفتر کار مدرن

یکی از ترفندهای جالب و محبوب در طراحی داخلی ، استفاده از فضای سبز است که در محیط کار نیز جذابیت خاص خودش را دارد. محیط کار را می توان با اضافه کردن کمی فضای سبز به صورت مناسب و تاثیر گذار از حالت بی روح و کسل کننده بیرون آورد و به فضای جالب و مطلوبی تبدیل کرد. در این دفتر کار با استفاده از ایجاد یک دیوار سبز با کمک گیاهان، فضای جذاب و خاصی در راهروهای کنار محل کار به وجود آمده است که حس سرزندگی و طراوت را به محیط کار القا می کند.

اجرای یک الگوی منحصر به فرد

یک ایده خاص در طراحی در صورتی که به اندازه کافی قوی و خاص باشد، می تواند به عنوان شکل دهنده طرح کل قسمت های فضا مورد استفاده قرار گیرد. این بدان معنی است که اگر فکر خوبی برای طراحی در سر داشته باشید، می توان از آن به عنوان تنها ابزار خود برای شکل دادن به فضا استفاده کنید. در این دفتر، معمار با استفاده از یک الگوی منحنی شکل به طراحی سطح دیواره ها پرداخته و همان طرح را به فرم صندلی ها نیز بسط داده است و این دقیقا همان ایده ای است که از آن صحبت شد. این ایده می تواند بسته به سلیقه شما و نظر طراح از هر فکر نوآورانه ای نشأت بگیرد.

عناصر دکوراتیو فضا در دفتر کار مدرن

گاهی اوقات ایجاد یک فضای جذاب در محیط کار را می توان به جای طرح ریزی دکوراسیون با استفاده از به کارگیری لوازم دکوراتیو انجام داد. بسیاری از اوقات فضاهایی که در نظر ما خاص و جذاب جلوه می کنند، دارای طرح کلی ساده ای هستند، اما با استفاده از عناصر دکوراتیو خاص و متمایز خصوصیات زیباشناسانه پیدا کرده اند. استفاده از یک میز با فرم خاص و صندلی ها و کوسن هایی که انتخاب رنگشان به صورت هوشمندانه صورت گرفته از عواملی است که دکور فضای دفتر زیر را جذاب و خاص می کند. بنابراین، همین انتخاب های کوچک و هوشمندانه نیز می توانند در مقیاس های کوچک، تغییرات بزرگی را به وجود بیاورند.

بهره گیری از عناصر طبیعی

بسیار از اوقات فضای کار به دلیل محیط سرد و خشن خود باعث ایجاد جو نامناسبی برای انجام مسئولیت ها می شود. یکی از ایده های جالب و نوآورانه برای جلوگیری از ایجاد این وضعیت و تبدیل فضا به مکانی با خصوصیات جذاب، استفاده از عناصر طبیعی در طراحی دکوراسیون است. عناصری مثل تخته سنگ، گیاهان و حتی آب می توانند برای تغییر محیط کار و تبدیل آن از یک فضای خسته کننده و خشک به محیطی دوست داشتنی و زیبا موثر باشند و فضایی را به وجود بیاورند که شاید با یک نگاه نتوان به ماهیت عملکردی ان پی برد؛ دقیقا به همان شکلی که در تصویر زیر مشاهده می کنید.

پارتیشن بندی نوین

اگر می خواهید ویژگی طرح های امروزی دکوراسیون دفتر کار مدرن  را بدانید، بهتر است با یکی از مهم ترین موارد آن ها، یعنی استفاده از پارتیشن در جداسازی فضا آشنا شوید. در فضاهای کاری امروزی که به سبک مدرن طراحی می شوند، استفاده از دیوار تا حد زیادی کنار رفته و به جای آن از پارتیشن ها در جداسازی فضا استفاده می شود. استفاده از پارتیشن های خاص با فرم های جذاب و مبتکرانه یکی از ایده های بسیار نوآورانه در طراحی داخلی دفاتر کار است که در عین ارائه دادن عملکرد لازم، محیط منحصر به فردی را ایجاد می کند.

شفافیت محیط کار

شاید علت این که محل کار برای اکثر ما فضایی خشک و خفه به نظر می آید، بسته بودن فضا و احساس بد ما از گذراندن ساعات طولانی در چنین جوی می باشد. مسلما اگر قرار باشد شما ساعاتی طولانی از اوقات روزانه خود را در فضایی بسته سپری کنید، دچار احساس خستگی و افسردگی خواهید شد و در نتیجه کارتان را به مثابه یک کابوس تصور می کنید که پایان هم ندارد. یکی از ایده های بسیار جذاب و ابتکاری معمار پروژه ای که در تصویر زیر مشاهد می کنید، استفاده از شفافیت به جای صلب در نظر گرفتن سطوح تشکیل دهنده فضاست. معمار در این طرح با یک ایده قوی و ساده از شفافیت به عنوان عنصر اصلی ایجاد تمایز و تنوع در فضا استفاده کرده و به کمک شیشه فضا را نسبت به بیرون شفاف سازی کرده است. این ایده علاوه بر داشتن تاثیر بصری فوق العاده باعث روشن شدن محیط کار نیز می شود.

برجسته کردن عملکردها

از دیگر روش هایی که می توان یک محل کار را به وسیله آن شاخص و جذاب کرد، برجسته کردن قسمت هایی است که هر کدام دارای عملکرد خاص و متمایزی هستند. در پلان های باز که به سبک مدرن طراحی می شوند، فضای محل کار به جای تقسیم شدن به قسمت های مختلف به صورت آزاد طراحی شده و به ازای استفاده از دیوار و محبوس کردن هر بخش در یک سلول، ایده برجسته سازی عملکردهای مختلف با استفاده از متریال، رنگ و طرح خاص صورت می گیرد. در طرح زیر عملکرد راه پله با وجود قرار گرفتن در دل فضای اطراف خود با داشتن جنس و رنگ متمایز خصوصیت پیدا کرده است. همچنین فضای نشیمن با ایجاد حریم به کمک محدوده تعریف شده توسط مبلمان جدا شده و از طرفی محیط کار و کنفرانس با طراحی سقف و استفاده از عناصر عمودی در طرح آن به صورت مجزا دیده می شود.

استفاده از مصالح نامأنوس در دفتر کار مدرن

این که برخی متریال ها در طراحی دکوراسیون دفاتر کار کاربردی نداشته و استفاده از آن ها مرسوم نیست، به معنای نامناسب بودن آن ها نیست. گاهی اوقات چارچوب هایی که در ذهن ما نهادینه شده اند، فقط ناشی از تصاویری هستند که به خاطر استفاده مدام از یک سری مصالح تعریف شده در فکرمان شکل گرفته اند و این صرفا بدین خاطر است که ما انواع دیگر را امتحان نکرده ایم. برای مثال به کارگیری سبک روستیک در طراحی دفتر زیر با کمک مصالحی مثل آجر و چوب به شکل ساده و اولیه آن، با وجود این که چندان مرسوم نیست، توانسته محیط متمایز و خاصی را به وجود بیاورد، پس می توان گفت همه مصالح می توانند قابلیت اجرا در محل کار را داشته باشند، به شرطی که هوشمندانه استفاده شوند.

دفتر کار مدرن

 

 

 

تحریریه پویانو