آن چه در مورد بازسازی خانه باید بدانید

آن چه در مورد بازسازی خانه باید بدانید

آن چه در مورد بازسازی خانه باید بدانید

یک خانه را باید بر اساس نیاز های کاربران آن طراحی کرد. زمانی که نیاز ها و خسارات دوره ای در خانه رخ می دهند، کارهای نوسازی خانه آغاز می شود. می توان بازسازی خانه را به دو بخش بازسازی کامل و بازسازی جزئی تقسیم بندی کرد. خسارات ناشی از مشکلات پشت بام، عناصر و تاسیسات قدیمی آشپزخانه و پوشش کف و دیوار ها از جمله عواملی هستند که گاهی اوقات نیاز به بازسازی اساسی دارند. با بازسازی کل خانه و یا حتی بخشی از آن می توانید به مکانی بسیار کاربردی تر برای زندگی دست پیدا کنید. خانه را به هر شکلی که بازسازی کنید نکات بسیار مهمی وجود دارند که باید به آن ها توجه داشته باشید. با پویانو همراه باشید تا با آن چه که در مورد بازسازی خانه باید بدانید آشنا شوید:

سینک هایی که به طور مرتب استفاده نمی شوند

سینک هایی که به طور مرتب استفاده نمی شوند و آب آلوده ای که در لوله های این سینک ها باقی می مانند باعث ایجاد بوی نامطبوع می شوند. این موضوع ممکن است منجر به آسیب دیدن تاسیسات آشپزخانه شود که در این صورت لازم است تا با لوله کش مشورت کنید. مشغله کاری و بی تجربگی از جمله دلایلی هستند که تعمیرات و بازسازی خانه را به تأخیر می اندازد. شاید نتوانید وقت مشخصی را برای این کار ها در نظر بگیرید. در چنین شرایطی اگر پشتیبانی حرفه ای دریافت کنید، می توانید راه حل هایی پیدا کنید که زندگی شما را از نظر کاربردی آسان تر کند.

تعمیرات اساسی و بازسازی یک خانه قدیمی، از مد افتاده و تخریب شده، می تواند ارزش مسکن را افزایش دهد.

تعمیرات اساسی و بازسازی یک خانه قدیمی، از مد افتاده و تخریب شده، می تواند ارزش مسکن را افزایش دهد. قبل از هر چیزی ابتدا باید میزان خسارات موجود در خانه را بررسی کنید. حتی بازسازی سرویس بهداشتی نیز به تنهایی می تواند ارزش ملک را افزایش دهد. یک سرویس بهداشتی جدید و یک آشپزخانه با طراحی زیبا حتی در صورتی که سایر نقاط خانه بازسازی نشده باشند، می توانند سرمایه بیشتری را برای شما به همراه داشته باشند.

زیبایی و کاربردی بودن از اصلی ترین عناصر در بازسازی خانه به شمار می روند

زیبایی و کاربردی بودن از اصلی ترین عناصر در بازسازی خانه به شمار می روند. برای این که خانه به مکانی کاربردی تر تبدیل شده و در فضای موجود صرفه جویی بیشتری صورت بگیرد، می توانید از عناصر و تجهیزات چند منظوره و کاربردی استفاده کنید. عناصر زیبایی بخش که از نظر ظاهری توجه ها را به خود جلب می کنند نیز می توانند فضایی دلباز تر و زیباتری را برای شما به ارمغان بیاورند. پوشش دیوار ها، کفپوش، پارچه های به کار رفته در مبلمان و رنگ و بافت موجود در لوزم از جمله جزئیات زیبایی بخش طراحی داخلی به شمار می روند.

نیاز های خود را مشخص کنید

  • نیاز های خود را مشخص کنید

زمانی که یک خانه نیاز به تعمیرات و بازسازی داشته باشد، در کنار تمام سطوح ظاهری ای که در مقابل چشم قرار دارند، تاسیسات و زیر ساخت های خانه نیز باید مورد بررسی و در صورت نیاز بازسازی شوند. به همین دلیل قبل از هر چیزی نیاز های زیرساختی خانه را مشخص کنید. برای مثال مشخص کنید که برای نورپردازی مناسب لازم است که سیستم برق کشی تقویت شود یا خیر… گاهی ممکن است میزان پریز های موجود در خانه برای نیاز های شما کم بوده و به پریز های بیشتری نیاز داشته باشید. به همین دلیل قبل از گچ کاری، رنگ و یا کاغذ دیواری کردن دیوار ها، نیاز های برق کشی خانه را مشخص کرده و سیم کشی های لازم را انجام دهید.

در مورد لوله کشی آشپزخانه و سرویس بهداشتی نیز همین موارد باید مورد توجه قرار بگیرند

در مورد لوله کشی آشپزخانه و سرویس بهداشتی نیز همین موارد باید مورد توجه قرار بگیرند و قبل از بازسازی دیوار ها، زیر ساخت ها آماده شوند. زیرا برق کشی ها و لوله کشی های روکار ظاهر مکان و به طور طبیعی زیبایی خانه را تحت تاثیر منفی قرار خواهند داد. بعد از تعمیر و بازسازی زیر ساخت ها، روکش های مورد استفاده در طراحی داخلی را بر اساس سبک طراحی ای که ایجاد خواهید کرد، انتخاب کنید. پوشش دیوار ها، کفپوش و رنگ و بافت مبلمان و اکسسوار ها را با توجه به میزان و قدرت نور موجود در خانه انتخاب کنید تا به نتیجه بهتری در بازسازی خانه دست یابید.

هزینه های مورد نیاز برای بازسازی را حساب کرده و بودجه را مشخص کنید

  • هزینه های مورد نیاز برای بازسازی را حساب کرده و بودجه را مشخص کنید

در این مورد قبل از هر چیزی لازم است که نیاز های خود را مشخص کنید. بعد از مشخص کردن هر آن چه که به آن نیاز دارید می تواند هزینه ها را حساب کنید. برای مثال در بازسازی یک آشپزخانه، کابینت ها، دیوار ها، کفپوش، صفحه کابینت و سینک و شیر آلات از جمله مواردی هستند که ممکن است نیاز به تعمیر و بازسازی داشته باشند. در چنین شرایطی باید هر آن چه را که نیاز به بازسازی دارد مشخص کرده و بر اساس آن هزینه ها را حساب کنید. در این زمینه می توانید از افراد حرفه ای نیز کمک بگیرید.

بودجه مورد نیاز برای بازسازی اساسی یک خانه، به ارتباط نقاط خانه با یکدیگر، نیاز های کاربران و نوع مصالح به کار رفته بستگی دارد.

بودجه مورد نیاز برای بازسازی اساسی یک خانه، به ارتباط نقاط خانه با یکدیگر، نیاز های کاربران و نوع مصالح به کار رفته بستگی دارد. هم چنین سبک طراحی، فرم، رنگ و کیفیت مصالحی که در طراحی داخلی به کار برده خواهند شد نیز تاثیر قابل توجهی بر روی بودجه و هزینه ها خواهند داشت. با تقسیم کردن بخش های مختلف خانه، ابتدا هزینه های مورد نیاز برای آشپزخانه، سرویس بهداشتی، نشیمن و اتاق ها را به صورت جداگانه و بر اساس نیاز ها محاسبه کرده و سپس با جمع کردن این هزینه ها، بودجه کلی مورد نیاز را مشخص کنید.

تعمیرات پشت بام و عایق بندی

  • تعمیرات پشت بام و عایق بندی

تعمیرات سقف و پشت بام، از جمله موارد مهمی است که در بازسازی یک خانه باید حتما مورد توجه قرار بگیرد. بسته به اقلیم و نوع آب و هوای مکانی که در آن زندگی می کنید، سقف خانه می تواند به مرور زمان خسارت دیده و باعث آب دادن سقف شود. به غیر از روکش کلی ای که برای سقف در نظر گرفته می شود، عایق بندی سقف نیز از اهمیت بالایی برخرودار است. در صورت استفاده از عایق بندی مناسب، در زمستان هوای گرم تر و در تابستان محیط خنک تری را در داخل خانه تجربه خواهید کرد.

ایق بندی دیوار های خانه نیز می توانید به میزان قابل توجهی مصرف انرژی را کاهش دهید

نیاز به عایق بندی با توجه به شرایط سقف در هنگام نوسازی تعیین می شود. با عایق بندی می توانید با جلوگیری از حدر رفت گرما، صرفه جویی قابل توجهی را در مصرف انرژی انجام دهید. حتی با عایق بندی دیوار های خانه نیز می توانید به میزان قابل توجهی مصرف انرژی را کاهش دهید. چه با رویکرد محیط زیستی و چه با راه حل های منطقی در هنگام تعمیر خانه، نیازهای ساختاری را مشخص کرده و برای کارهای عایق بندی از یک متخصص کمک بگیرید.

پوشش دیوار ها و زمین

  • پوشش دیوار ها و زمین

در راس عناصر زیبایی بخشی که ظاهر یک خانه را به طور کامل تغییر می دهند، پوشش سطوح مختلف قرار دارد. زمانی که صحبت از پوشش می شود، ممکن است اولین چیزی که به ذهن خطور می کند، رنگ، کاغذ دیواری و پانل های دیواری باشند. در حالی که پوشش زمین و روکش مبلمان نیز از جمله عناصری هستند که در ظاهر مکان بسیار تاثیر گذار بوده و می توانند زیبایی آن را افزایش دهند. برای کفپوش انتخاب های متنوعی از جمله لمینت، سرامیک، کاشی و سنگ و غیره وجود دارند.

پوشش دیوار ها و زمین

در مورد پوشش دیوار ها، زمین و مبلمان، جزئیاتی مانند کیفیت مصالح و هماهنگی آن ها با یکدیگر از جمله مواردی هستند که حتما باید در نظر گرفته شوند. در این مورد ابتدا پوشش دیوار ها و زمین را مشخص کرده و سپس برای مبلمان روکش هایی را انتخاب کنید که با دیوار ها و کفپوش هماهنگی داشته و هارمونی ای زیبا را به نمایش بگذارند.

  • ارزش خانه بعد از بازسازی افزایش می یابد

زمانی که بخواهید یک خانه جدید خریداری کرده و یا اجاره کنید، طراحی و شرایط نقاطی مانند آشپزخانه و سرویس بهداشتی که از مهم ترین مکان های مورد نیاز افراد به شمار می روند را مورد بررسی قرار داده و شرایط این موارد در تصمیم گیری شما بسیار تاثیر گذار خواهند بود. این موضوع در مورد خانه ای که می خواهید به فروش برسانید و یا اجاره دهید نیز صدق می کند. هزینه هایی که برای بازسازی خانه انجام می دهید، به طور مستقیم بر روی ارزش خانه تاثیر گذار بوده و باعث سود بیشتر شما نیز خواهد شد.

برای افزایش ارزش خانه می توانید پوشش های قدیمی را تعویض کرده، تاسیسات و زیر ساخت ها را تعمیر کرده و با روکش های جدید فضایی تازه تر و دلباز تری را به فضای خانه ببخشید. به جای استفاده از رنگ های اشتباه و دلگیر تر کردن فضا، می توانید با استفاده از رنگ ها و پوشش های روشن، فضای خانه را تکمیل کرده و با افزایش ارزش آن، هزینه های انجام شده را جبران کنید.

ارزش خانه بعد از بازسازی افزایش می یابد

  • بازسازی در ها و پنجره ها

در بازسازی خانه، به خصوص در منازل قدیمی، در و پنجره ها از جمله مواردی هستند که حتما باید بازسازی شوند. زیرا این موارد علاوه بر زیبایی، در مصرف انرژی نیز بسیار تاثیر گذار هستند. به همین دلیل بسیار مهم است که در هنگام مشخص کردن بودجه، این موارد را نیز در نظر داشته باشید. قیمت در و پنجره ها بسته به کیفیتی که دارند متغیر است. هنگام نوسازی خانه، محیط زندگی خود را به درستی برنامه ریزی کنید. برای مثال می توانید نقاط مختلف را با توجه به نیاز کاربران بازتر کرده و یک دیوار تقسیم کننده از میان بردارید. هم چنین می توانید با درهای کشویی شیشه ای فضایی دلباز تر و فرح بخش تری را ایجاد کرده و به فضایی روشن دست پیدا کنید.

قیمت در و پنجره ها نسبت به ابعاد و کیفیتی که دارند می توانند بسیار متفاوت باشند. هرچه کیفیت و ابعاد آن ها بیشتر باشد، به همان میزان هزینه مورد نیاز برای آن ها نیز افزایش می یابد. قیمت در ها نسبت به تعداد و نوع چوبی که برای آن ها استفاده می شود باید محاسبه شود. پنجره ها نیز دارای انواع بسیاری مانند باز شو، کشویی و تاشو هستند و نوع پنجره را باید بر اساس مکان، ابعاد و نیاز های کاربران انتخاب کرد. معمولا قیمت پنجره ها بر اساس مترمربع محاسبه می شود و ابعاد پنجره بر روی قیمت آن تاثیر گذار است.

  • ارتباط با افراد متخصص و حرفه ای

در صورتی که زیر ساخت ها به درستی بررسی و تعمیرات نشوند، در بلند مدت مشکلات و خسارت هایی ایجاد خواهد شد که مجددا نیاز به صرف هزینه و بازسازی خواهد داشت. به همین دلیل اگر در زمینه تعمیرات و بازسازی خانه دارای تجربه و مهارت کافی نیستید حتما از افراد و شرکت های متخصص کمک بگیرید. بازسازی خانه می تواند شامل بخش های مختلفی از جمله آشپزخانه، سرویش بهداشتی ، سقف و یا دکوراسیون داخلی باشد و پویانو می تواند در تمام این زمینه ها به شما کمک کند. پس اگر نیاز به بازسازی در محیط زندگی خود دارید، با ما در تماس باشید.

 

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو