درب کابینت آشپزخانه

6 انتخاب درب کابینت آشپزخانه

زمانی که صحبت از کابینت های آشپزخانه می شود، امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژي تولید، تنوع بسیاری در زمینه جنس و مدل پیش روی ما قرار دارد. کابینت های آماده ای که از طرف طراحان آشپزخانه ها تولید شده و مورد استفاده قرار می گیرند، در خانه های مدرن امروزی بیشترین طرفدار را داشته و پرکاربرد ترین عناصر آشپزخانه به شمار می روند. آن چه که این کابینت های آماده را از یکدیگر متمایز می کند و با بافت و ویژگی های خود بیشترین تاثیر را در طراحی آن ها می گذارد، درب کابینت آشپزخانه است. یعنی بسیاری از افرادی که می خواهند آشپزخانه خود را بازسازی کرده و جلوه تازه ای به آن ببخشند، یکی از مهم ترین انتخاب هایی که باید انجام دهند، انتخاب جنس و مدل درب کابینت ها است. اما در میان این همه مدل و جنس های متنوعی که برای درب کابینت ها وجود دارند، انتخاب مناسب برای آشپزخانه شما کدام است؟ ما در این مطلب به 6 انتخابی که برای درب کابینت های آشپزخانه وجود دارند خواهیم پرداخت. اگر شما هم تصمیم دارید که آشپزخانه خود را بازسازی کرده و ظاهری جدید به آن ببخشید، با پویانو همراه باشید تا رنگ ها، مدل ها و جنس هایی که می توانید برای درب کابینت آشپزخانه به کار ببرید را به شما معرفی کنیم:

  1. درب کابینت لاک الکل؛ برای داشتن سطوحی براق

در میان کابینت های آشپزخانه، بیشترین جنسی که برای درب آن ها مورد استفاده قرار می گیرد، لاک الکل است. در واقع جنس لاک الکل نام خود را از نوعی تکنولوژي جلا دهنده وام گرفته است، یعنی در واقع مبلمان و سطوح لاک الکل، با ماده جلا دهنده ای به نام لاک الکل پوشانده می شوند. مهم ترین دلیلی که امروزه درب های کابینت های لاک الکل در آشپزخانه های مدرن بیشترین کاربرد را دارند، این است که این جنس درب ها بسیار مقاوم، سخت و ماندگار هستند. هم چنین نسبت به سایر سطوح مشابه برای درب کابینت ها، سطوح لاک الکل بسیار اقتصادی تر و به صرفه تر بوده و هم چنین به دلیل سطح صاف و درخشانی که دارند، فضایی براق و قابل توجه ایجاد کرده و ظاهری زیبا به آشپزخانه می بخشند.

یکی دیگر از ویژگی های درب های لاک الکل این است که در زمینه رنگ، انتخاب های بی شماری را پیش روی شما قرار می دهد. به همین دلیل افرادی که به نبال آشپزخانه ای مدرن و رنگارنگ هستند، می توانند از درب های لاک الکل برای کابینت های خود استفاده کنند.

  1. درب کابینت ممبران

درب کابینت آشپزخانه ممبران نیز که با پرس پوشش پی وی سی بر روی ام دی اف خام تولید می شود، در کابینت های آماده نسل جدید، از جمله مصالح پرکاربرد به شمار می روند. مهم ترین ویژگی ای که درب های ممبران را از سایر انتخاب های دیگر مجزا می کند این است که تمام سطح رویی درب با لبه های چهار طراف آن می تواند به صورت یک دست پوشانده شده و سطحی صاف و بدون درز و ظاهری یکپارچه ایجاد کند. همین ویژگی باعث می شود تا آب و رطوبت نتوانند از لبه های کناری درب به داخل آن نفوذ کرده و این گونه ماندگاری درب ها افزایش می یابد. درب های ممبران را هم می توان به شکل مات و هم به شکل براق به کار برد و به همان اندازه که ممبران برای آشپزخانه های مدرن و کلاسیک مناسب است، در آشپزخانه های سبک کانتری نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

  1. کابینت با درب های اکریلیک

درب کابینت آشپزخانه اکریلیکی نیز با روشی شبیه به درب های ممبران تولید می شوند، با این تفاوت که روکش های اکریلیک دارای ضخامت بیشتری از ممبران بوده و هم چنین لبه های آن به شکل یک پارچه با سطح رویی نبوده و به صورت مجزا پوشانده می شوند. درب های اکریلیک به دلیل این که ضد لک بوده و تمیز کردن و نگه داری از آن ها بسیار ساده است، در آشپزخانه های مدرن بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. کابینت های اکریلیک نیز دارای سطوح براق و درخشان هستند و می توانند جلوه زیبایی به آشپزخانه ببخشند. به خصوص اگر آشپزخانه شما دارای متراژ کوچکی باشد، درب های اکریلیک در رنگ های روشن، می توانند آشپزخانه را از آن چه که هست بزرگ تر جلوه دهند.

  1. کابینت با درب های چوبی طبیعی و صاحب سبک!

امروزه در دورانی زندگی می کنیم که استفاده از بافت ها و مصالح طبیعی چه در آشپزخانه و چه در سایر نقاط خانه، بسیار پرکاربرد بوده و از ترند های محبوب طراحی داخلی به شمار می رود. امسال نیز، از جمله پرکاربرد ترین ترند های طراحی داخلی، طراحی هایی هستند که با استفاده از چوب طبیعی شکل می گیرند.

درب های چوبی کابینت ها از جمله زیبا ترین انتخاب هایی هستند که می توانند جلوه ای طبیعی، نوستالژیک و روستایی به محیط آشپزخانه ببخشند. درب های چوبی نسبت به سایر گزینه هایی که برای کابینت ها وجود دارند، گران تر بوده و نیاز به هزینه بیشتری دارند، اما با ظاهر طبیعی و صاحب سبکی دارند، می توانند جلوه ای متفاوت به هر سبک آشپزخانه ای ببخشند.

  1. درب های شیشه ای کابینت آشپزخانه

استفاده از درب های شیشه ای برای کابینت های آشپزخانه، هر سال طرفداران بیشتری پیدا کرده و هر روز بیشتر از گذشته مورد استفاده قرار می گیرند. به خصوص انتخاب درب های شیشه ای برای کابینت های ردیف بالا در آشپزخانه های کوچک، فضا را دلباز تر کرده و باعث می شود تا آشپزخانه از آن چه که هست بزرگ تر جلوه کند.

درب های شیشه ای با قاب بندی های چهارخونه در آشپزخانه ای با سبکی مانند کانتری بسیار پرکاربرد بوده و درب های شیشه ای ساده و رنگی، برای آشپزخانه های مدرن، انتخاب مناسبی به شمار می روند. اگر شما هم می خواهید که آشپزخانه ای روشن تر، دلباز تر و زیبا تر داشته باشید، درب های شیشه ای می توانند بهترین انتخاب برای کابینت ها باشند.

  1. ترند جدید: درب های تیره و مات کابینت آشپزخانه

انتخاب رنگ برای درب کابینت آشپزخانه ، مانند جنس ها و مصالح متفاوتی که وجود دارند، دارای تنوع بسیاری است. انتخاب های متفاوت و متنوعی از رنگ های گرمی مانند زرد و قرمز گرفته تا رنگ های خنثی و مدرن تری مانند طوسی و بژ برای درب های کابینت ها وجود دارد که می توانید بر اساس سبک طراحی آشپزخانه و سلیقه شخصی خود آن ها را انتخاب کنید. اما یکی از ترند های طراحی داخلی در آشپزخانه که امسال بسیار مورد توجه قرار دارد، درب هایی به رنگ تیره و مات هستند. به خصوص اگر این مدل تنها در بخش های مشخصی از کابینت ها به کار برده شود، می تواند در فضا عمق ایجاد کرده و شخصیتی کاریزماتیک به آشپزخانه ببخشد. زیرا درب های سیاه و مات، سطوحی بسیار قابل توجه هستند که می توانند نظر ها را به خود جلب کنند.

گاهی برای بازسازی آشپزخانه، تعویض کلی کابینت ها می تواند بسیار پر هزینه و پر زحمت باشد و باعث شود تا شما از تصمیم خود دست بکشید. اما تعویض تنها درب کابینت آشپزخانه هم روشی اقتصادی تر خواهد بود و هم این که می تواند تغییری که به دنبال آن هستید را در آشپزخانه ایجاد کند. پس اگر تصمیم به بازسازی آشپزخانه دارید، حتما این روش را در نظر گرفته و از میان جنس ها و مدل های پیش رو، مناسب ترین انتخاب را انجام دهید.