خلاقیت در عکاسی معماری

خلاقیت در عکاسی معماری

خلاقیت در عکاسی معماری

  1. دو عکاس اسپانیایی به گونه ای سرگرم کننده در این تصاویر با هندسه معماری موجود در تعامل قرار گرفته اند

Daniel Rueda و Anna Devis دو معمار و عکاس اسپانیایی جوان هستند. عکاسی معماری آن ها به طرز هنرمندانه ای توسط معرفی و نشان دادن فاکتور انسانی به شیوه ای خلاقانه و سرگرم کننده، از حالت عادی و معمولی خارج شده است. به جای تمرکز کردن به طور کامل روی جزییات و هندسه، آن ها هر عکس را به یک تعامل پویا بین خودشان و نمونه معماری موجود تبدیل کرده اند.

این زوج از مکان های مختلفی دیدن کرده و به تعدادی از کشورها مانند فرانسه، آلمان، دانمارک و ایتالیا سفر کرده اند؛ مکان هایی که عکس هایی فوق العاده از آن ها را به ثبت رسانده اند. همه این عکس ها شامل یک یا هر دو نفر این زوج می باشد که در حال تعامل با هندسه ساختمان ها به شیوه ای منحصربه فرد و سرگرم کننده هستند. عکس های آن ها دید شما را نسبت به هندسه ساده معماری تغییر خواهد داد.

 

 

خلاقیت در عکاسی معماری

  1. عکاس بریتانیایی آثار مشهور معماری جهان را با استفاده از برش هایی از کاغذ و زاویه دید خاص دوربین خود بازسازی می کند

هنرمند لندنی Rich McCor که در اینستاگرام با نام Paperboyo شناخته شده است، به نقاط مختلف جهان سفر می کند و با استفاده از برش هایی از کاغذ مکان های نمادین و شاخص آن ها را بازسازی می کند. او مهارت هنری خود در استفاده از کاغذ را با زاویه دید مشخصی در عکس ترکیب می کند تا تصاویری فوق العاده را از این مکان های شاخص ثبت کند. زمانی که این تصاویر را ببینید، هرگز این سازه ها را به شکل قبل نخواهید دید.

سفر McCor از لندن و با عکاسی معمولی از مکان های شاخص این پایتخت انگلیسی مانند Big Ben آغاز شد. اما سپس این ایده به ذهن او رسید که کاری متفاوت و نسبتا خلاقانه با استفاده از کاغذ انجام دهد؛ و در این زمان بود که او یک قطعه کاغذ به شکل ساعت مچی را آماده کرد و آن را لنز دوربین و ساعت Big Ben قرار داد. این اولین عکاسی او با زاویه دید مشخص بود که از یک سازه معماری با شهرت جهانی انجام داد.

McCor این ایده را با استفاده کردن از شکل های مختلف برش های کاغذ برای سازه های معماری دیگر در لندن ادامه داد؛ مانند کلیسای سنت پاول و پل Tower Bridge. عکس های او محبوب شدند و به مطبوعات رسیدند؛ در این زمان بود که او تصمیم گرفت به اروپا و آمریکا نیز سفر کند و چند سازه شاخص آن هارا هم به همین شیوه بازسازی کند. او برج پیزا را به یک پرستار که کج ایستاده، طاق de Triomphe را به یک مرد لگویی و موزه نئون در لاس وگاس را به تصویری از مریلین مونرو تبدیل کرد. در این جا می توانید چند نمونه از جالب ترین عکس های این هنرمند را ببینید.

خلاقیت در عکاسی معماری

 

 

 

خلاقیت در عکاسی معماری

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: arch2o