خرید کفپوش PVC، یک دنیا مزیت زیر پاهای شما!

خرید کفپوش PVC، یک دنیا مزیت زیر پاهای شما!

یکی از قسمت های مهم طراحی داخلی، انتخاب کفپوش مناسب است. انتخاب شما در این زمینه می تواند روی کیفیت و زیبایی همه فضاها اعم از منزل یا محل کار تاثیر بگذارد. از این رو لازم است پیش از انتخاب کفپوش، اطلاعات مناسبی درباره گزینه های پیش روی خود داشته باشید و به بیان ساده، همه کفپوش ها را به خوبی بشناسید تا بتوانید بر اساس نیاز و بودجه و در یک کلام، بهتر تصمیم گیری کنید. یکی از گزینه های مدرنی که این روزها جای خود را در میان دیگر کفپوش ها باز کرده، خرید کفپوش PVC است. پویانو قصد دارد در این مطلب، خلاصه ای از ماهیت این کفپوش و مزایای استفاده از آن را با شما در میان بگذارد. همراه ما باشید.

کفپوش PVC چیست؟

PVC مخفف Polyvinyl Chloride می باشد که در واقع، همان ماده تشکیل دهنده این کفپوش است. پلی وینیل کلراید، نوعی پلاستیک پرکاربرد است و به خاطر نام آن، کفپوش PVC معمولا با نام کفپوش وینیل هم شناخته می شود. کفپوش PVC قیمت مناسبی دارد و به فرم های مختلفی مانند تایل و ورقه ای که برای اجرای پوشش کف ساختمان های مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد، در بازار موجود است.

خوشبختانه تکنولوژی سال های اخیر سبب بهبود عملکرد این نوع کفپوش شده است و کیفیت آن را خصوصا در زمینه مقاومت در مقابل پارگی و خط و خش چند برابر کرده است. می توان گفت که به همین خاطر در سال های اخیر، این کفپوش توانسته جایگزین مصالح ساختمان سازی سنتی مانند چوب، سیمان و سفال شود.

لایه های تشکیل دهنده کفپوش PVC

کفپوش PVC از چند لایه تشکیل شده است که عبارتند از:

  • لایه پوششی: این لایه، بی رنگ و شفاف است و مقاومت زیادی در برابر سایش و خراش دارد. هر چه ضخامت این لایه بیشتر باشد، مقاومت تردد کفپوش نیز بالاتر خواهد بود.
  • لایه دکور: این لایه به اصطلاح روکش نامیده می شود و داری طرح های چوب و رنگ های گوناگون است که تنوع زیادی را شامل می شوند.
  • لایه اصلی: لایه اصلی، وزن و فشار حاصل از رفت و آمدها را تحمل می کند. جنس این لایه از پلی وینیل کلراید است. لایه اصلی انعطاف پذیر است و قسمت اعظم ضخامت کفپوش را تشکیل می دهد.

مزایای خرید کفپوش PVC

خرید کفپوش PVC مزایای قابل توجهی دارد که به شرح زیر هستند:

  • عمر طولانی: عمر کفپوش های PVC بر خلاف لمینت ها و پارکت ها طولانی تر است. این کفپوش ها در حدود 20 سال عمر مفید دارند و از این رو، خیال شما را از بابت دردسر و هزینه تعویض و تعمیر راحت خواهند کرد.
  • شست و شوی راحت: کفپوش های PVC برای تمیز شدن به مواد شوینده خاصی نیاز ندارند. در ضمن، لازم نیست نگران خیس شدنشان باشید، زیرا ضد آب هستند و می توان با خیال راحت، آن ها را با هر وسیله ای شستشو داد.
  • مقاومت بالا: همانطور که قبلا نیز ذکر شد، کفپوش های PVC در برابر خط و خش مقاومت خوبی دارند و از این رو، انتخاب مناسبی برای فضاهای پر رفت و آمد هستند. این را نیز باید اضافه کرد که این کفپوش ها برای منازلی که حیوان خانگی دارند، گزینه فوق العاده ای هستند، زیرا برخورد ناخن حیوانات با این کفپوش ها مشکلی ایجاد نخواهد کرد.
  • انعطاف پذیری: منعطف بودن کفپوش های PVC دیگر خصوصیتی است که آن را نسبت به بیش تر گزینه های دیگر متمایز می سازد. این منعطف بودن روی حسی که شما از قدم گذاشتن روی کفپوش خانه تان پیدا می کنید، تاثیر مثبتی دارد.
  • تنوع زیاد: کفپوش های PVC تنوع قابل توجهی در طرح و رنگ دارند و می توان نمونه های مختلف، از مدل های ساده گرفته تا طرح های چوب و سنگ را در میان آن ها پیدا کرد. این خصوصیت نیز دست شما را در انتخاب گزینه دلخواه و متناسب با دکوراسیون داخلی فضای مورد نظرتان باز خواهد گذاشت.

برای خرید انواع کفپوش ها اینجا را کلیک کنید.

     

         

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو | اکبری