نکات مهم در خرید کاغذ دیواری

نکات مهم در خرید کاغذ دیواری

بازار کاغذ دیواری اخیرا دوباره داغ شده و بسیاری از افرادی که به خانه جدید خود قدم می گذارند یا قصد تغییر دکوراسیون خانه فعلی خود را دارند، این دیوارپوش محبوب را جزو اولین گزینه های خود می بینند. تنوع مدل، جنس، رنگ و طرح کاغذ دیواری ها آن قدر زیاد است که شاید در کنار این که یک مزیت به شمار می رود، کمی گیج کننده باشد. معمولا بسیاری از افراد در رابطه با انتخاب یا عدم انتخاب کاغذ دیواری برای منزا خود شک دارند. علت این تردید ممکن است نداشتن آگاهی کافی نسبت به کاغذ دیواری باشد. اگر شما نیز برای خرید کاغذ دیواری وسوسوه شده اید و می خواهید رنگ و روی جدیدی به دیوارهای خانه خود بدهید، فکر خوبی کرده اید، اما خوب است پیش از اقدام به خرید با پویانو و چند و چون انتخاب کاغذ دیواری همراه باشید تا بهتر تصمیم بگیرید. ما در این مطلب از سیر تا پیاز نکات خرید کاغذ دیواری را با شما در میان خواهیم گذاشت.

نکات مهم در خرید کاغذ دیواری

کاغذدیواری طرح هندسی

کاغذدیواری طرح داماس

پیش از خرید کاغذ دیواری بدانید

قبل از این که برای خرید اقدام کنید، به نکات زیر توجه داشته باشید:

پیش از خرید کاغذ دیواری بدانید

استفاده از چسب مناسب

حتما می دانید که کاغذ دیواری به وسیله چسب روی سطح دیوار نصب می شود. در گذشته که تنوع چسب های مورد استفاده برای نصب کاغذ دیواری زیاد نبود، معمولا از چسب هایی استفاده می شد که به راحتی حل نشده و بعدا در هنگام جدا کردن کاغذ از دیوار مشکل ایجاد می کردند، اما امروزه چسب های بسیار متنوع و پیشرفته تری برای این منظور به کار می رود که فرایند جداسازی کاغذ از دیوار را ساده می سازند.

از جمله این چسب ها می توان به چسب سلولزی اشاره کرد. با استفاده از چسب های جدید دیگر لازم نیست نگران جدا کردن کاغذ دیواری از دیوار باشید. این چسب ها برای کسانی که مستاجر هستند یا قرار است بعدا خانه خود را بفروشند نیز مناسبند، زیرا در هنگام جدا کردن کاغذ باعث ایجاد مشکل نمی شوند و دیوار را خراب نمی کنند.

استفاده از چسب مناسب

کمک گرفتن از نصاب حرفه ای

شاید سپردن کار نصب کاغذ دیواری به نصاب برای شما هزینه داشته باشد، اما ارزشش را دارد. استخدام یک فرد ماهر و حرفه ای برای نصب کاغذ دیواری تضمین می کند که عمل نصب به درستی انجام شده و به دیوارها آسیبی نرسد. اگر از نصاب های حرفه ای کمک بگیرید، بعدا در هنگام جدا کردن کاغذ دیواری می فهمید که چه کار درستی کرده اید، زیرا دچار دردسر نمی شوید.

با این حال، اگر اصرار دارید خودتان این کار را انجام دهید، توصیه ما این است که قبل از آن از داشتن اطلاعات کافی در این رابطه اطمینان حاصل کنید. سعی کنید از یک چسب مناسب برای نصب استفاده کنید. دستورالعمل ها را مد نظر قرار دهید و نوع دیوارهای خانه را نیز در نظر داشته باشید تا مشکلی ایجاد نشود.

کمک گرفتن از نصاب حرفه ای

آماده کردن سطح دیوار

کاغذ دیواری را نباید بی هوا روی سطح دیوار نصب کرد. نصب کاغذ دیواری اصولی دارد که باید به آن ها توجه کنید، وگرنه کار خوب پیش نخواهد رفت و حتی ممکن است متحمل هزینه های اضافی شوید. پیش از نصب، اطمینان حاصل کنید که دیوارها آماده هستند. دیوارهایی که دارای ناهمواری هستند یا آسیب دیده اند نسبت به دیگر دیوارها به زیرسازی عمیق تری احتیاج دارند. اگر به این نکته توجه نکنید، ظاهر دیوارها نامتقارن خواهد شد.

آماده کردن سطح دیوار

توجه به خصوصیات کاغذ دیواری

برای این که یک کاغذ دیواری خوب انتخاب کنید، باید انواع موجود در بازار را بشناسید. تفاوت های زیادی بین انواع کاغذ دیواری به چشم می خورد که در کیفیت کار تاثیرگذار است. در هنگام انتخاب کاغذ دیواری باید به سهولت نصب و جدا شدن، تفاوت ضخامت ها و قبلیت شستشو دقت کنید. این ها مهم ترین معیارهای خرید صحیح هستند.

توجه به خصوصیات کاغذ دیواری

انتخاب چاپ کاغذ دیواری

مارک های مختلف کاغذ دیواری دارای روش های گوناگونی برای تولید کاغذ دیواری هستند. در هنگام خرید کاغذ دیواری دقت داشته باشید که طرح، نقش و جنس مورد نظرتان قابلیت چاپ داشته باشد. در صورتی که از لحاظ زمان و بودجه مشکلی نداشته باشید، می توانید چاپ مورد نظر خود را سفارش دهید.

انتخاب چاپ کاغذ دیواری

عوامل موثر در انتخاب کاغذ دیواری

زمانی که می خواهید از میان کاغذ دیواری های موجود در بازار به انتخاب بپردازید، باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید. کاربری فضا، سلیقه شخصی، ارتفاع سقف از کف، سبک و رنگ کفپوش و مبلمان از جمله این عوامل به شمار می آیند. در مطلب های دیگر پویانو در رابطه با نحوه انتخاب کاغذ دیواری به شرح همه این عوامل پرداخته شده است. سعی کنید با مطالعه نکات در این رابطه اطلاعات کافی کسب کنید.

عوامل موثر در انتخاب کاغذ دیواری

قیمت کاغذ دیواری

یکی از سوال هایی که ذهن خریداران کاغذ دیواری را درگیر می کند، قیمت کاغذ دیواری است. ما در این جا نحوه قیمت گذاری کاغذ دیواری ها را برای شما خواهیم گفت. عواملی که در قیمت کاغذ دیواری دخیل هستند، عبارتند از:

  • ناهمواری سطح دیوار
  • میزان برش کاغذ
  • نوع کاغذ دیواری
  • زیرسازی دیوار
  • حجم پروژه

نوع کاغذ دیواری

اندازه کاغذ دیواری

کاغذ دیواری ها به صورت رولی تولید می شوند و اندازه های متفاوتی دارند. متداول ترین اندازه در میان اندازه های مرسوم کاغذ دیواری، عرض 35 سانتی متر در 10 متر و عرض 70 سانتی متر در 10 متر است.

اندازه کاغذ دیواری

مقدار مورد نیاز کاغذ دیواری

این که چه میزان کاغذ دیواری برای پوشاندن دیوارهای منزل خود نیاز دارید، خیلی مهم است. با توجه به متراژ ساختمان می توان به طور تقریبی تعداد رول مورد نیاز برای پوشش دیوارها را تخمین زد. به نکات زیر دقت کنید:

  • یک رول کاغذ دیواری با عرض 35 سانتی متر و طول 10 متر برای پوشش دادن به مساحتی در حدود 3/5 متر مربع از سطح دیوار کافی است.
  • یک رول کاغذ دیواری با عرض 70 سانتی متر و طول 10 متر می تواند 7 متر مربع را پوشش دهد.

برای این که با دقت بیش تری به محاسبه تعداد رول مورد نیاز بپردازید، باید یک کروکی از فضای منزل خود رسم کنید. ابعاد و متراژ دیوارها را در کنار کروکی یادداشت کنید. یادتان نرود که فقط دیوارهایی را که قرار است کاغذ دیواری کنید در نظر بگیرید و علامتشان بزنید. مساحت دیوارهای انتخاب شده را حساب کنید و با توجه به آن، تعداد رول ها را تخمین بزنید.

برای این که ارزیابی بهتری داشته باشید از فروشنده برای تخمین زدن کمک بگیرید. این را هم در نظر بگیرید که برای پوشش دادن دیوارهای یک آپارتمان 60 متری، حدود 20 رول و یک آپارتمان 80 متری حدود 30 رول کاغذ با عرض 53 سانتی متر و طول 10 لازم است.

مقدار مورد نیاز کاغذ دیواری

کاغذ دیواری طرح پتینه

کاغذ دیواری طرح مدرن

کاغذ دیواری طرح داماس

کاغذ دیواری طرح خاک

کاغذ دیوراری طرح ابر و باد

کاغذ دیواری کلاسیک

کاغذ دیواری کلاسیک

کاغذدیواری طرح داماس

کاغذدیواری طرح داماس

کاغذدیواری طرح داماس راه راه

کاغذدیواری طرح داماس راه راه

نکات مهم انتخاب کاغذ دیواری

اگر می خواهید اتاق نشیمن را کاغذ دیواری کنید از طرح های گیاهان با گل های ریز استفاده کنید. این طرح ها باعث ایجاد یک فضای صمیمی می شوند.

در صورتی که سقف منزل شما کوتاه است، می توانید با استفاده از طرح های عمودی جهت بلندتر نشان دادن آن اقدام کنید.

برای فضاهای پر رفت و آمد در منزل خود بهتر است از کاغذ دیواری های قابل شستشو استفاده کنید.

در صورتی که به طرح های بزرگ و برجسته کاغذ دیواری علاقه دارید، بهتر است آن ها را در فضای پذیرایی به کار ببرید.

از آن جایی که کاغذ دیواری با چسب روی دیوار نصب می شود، اگر بخواهید آن را تعویض کنید، سطح دیوار ناهموار می شود و باید آن را مجددا زیرکاری کنید.

به کار بردن لایه وینیل در کاغذ دیواری باعث بالا رفتن کیفیت آن می شود که البته، قیمت را نیز افزایش می دهد.

اگر سطح دیوارها یکدست نباشند برای پوشش دادن آن ها به تعداد بیش تری رول کاغذ دیواری احتیاج پیدا می کنید.

همیشه برای محکم کاری یک رول اضافی کاغذ دیواری بخرید. ممکن است در فرایند نصب کاغذ دیواری اتفاقی بیفتد که به رول اضافه احتیاج پیدا کنید یا بعدا مجبور شوید قسمتی از کاغذ دیواری که خراب شده است را تعویض کنید.

نکات مهم انتخاب کاغذ دیواری

سوالات مهم درباره کاغذ دیواری

اکثر مردم سوالات مشترکی درباره کاغذ دیواری ها دارند. در ادامه به برخی از این سوالات پاسخ می دهیم:

لایه وینیل در انواع کاغذدیواری چه فایده ای دارد؟

لایه وینیل به کاغذ دیواری خاصیت ضد آب بودن و قابل شستشو بودن می دهد.

برای نصب کاغذ دیواری پشت شوفاژ چه باید کرد؟

برای این کار لزومی به برداشتن شوفاژ نیست. می توانید با استفاده از یک وسیله تی شکل، کاغذ را به پشت شوفاژ هدایت کنید.

آیا زیرسازی قبل از نصب کاغذ دیواری لازم است؟

بله، برای نصب کاغذ دیواری باید سطح دیوار را خشک و هموار کنید و سپس از چسب مخصوص استفاده نمایید.

در ادامه می توانید چندین نمونه از طرح های کاغذ دیواری را مشاهده کنید.

آیا زیرسازی قبل از نصب کاغذ دیواری لازم است؟

کاغذدیواری طرح راه راه

کاغذ دیواری طرح داماس سفید و مشکی

کاغذدیواری طرح گیاهی

کاغذدیواری طرح گلدار قرمز

کاغذدیواری طرح داماس زرشکی

کاغذدیواری طرح گل رز

کاغذ دیواری طرح گلدار

کاغذدیواری طرح درخت

کاغذ دیواری طرح گیاهی

کاغذدیواری طرح گلدار

کاغذ دیواری با نقوش گیاهی

کاغذ دیواری با نقوش گیاهی کلاسیک

کاغذ دیواری با نقوش گیاهی

کاغذ دیواری با نقوش گیاهی

کاغذ دیواری طرح گیاه

 

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری