خرید و فروش مصالح ساختمانی

خرید و فروش مصالح ساختمانی

مصالح ساختمانی ، متریال های مورد استفاده در مرحله سفت کاری هستند. در این گروه از مصالح، انواع آجر و سفال، مصالح فلزی، مصالح پودری و دانه ای، ملات خشک، ملات های آب بند، انواع پانل و دیوار پیش ساخته و نیز فراورده های بتنی و ملزومات بتن ریزی طبقه بندی می شوند. امروزه شما می توانید در فروشگاه های اینترنتی، انواع مصالح پایه مورد نیاز خود را چه برای سفت کاری و چه برای نازک کاری، بررسی، مقایسه و خریداری کنید، اما پیش از هر چیز، بهتر است با انواع مصالح موجود در بازار آشنا شوید. در این مطلب از پویانو به همین موضوع خواهیم پرداخت. همراه ما باشید.

انواع مصالح ساختمانی

انواع مصالح ساختمانی

مصالح ساختمانی به طور کلی شامل موارد زیر هستند:

  • آجر و سفال
  • مصالح فلزی خام و پیش ساخته
  • مصالح پودری و دانه ای
  • چسب و ملات خشک و آماده
  • پنل، سقف و دیوار پیش ساخته
  • فرآورده های بتنی

مصالح ساختمانی به طور کلی شامل موارد زیر هستند

هر یک از موارد فوق، مجموعه ای هستند که چندین زیر مجموعه را در بر می گیرند.در ادامه به معرفی هر یک از آن ها خواهیم پرداخت.

آجر و سفال

آجر و سفال

بلوک های ساختمانی، مواردی مثل بلوک های سفالی سقف و دیوار، بلوک سفالی فوم دار، بلوک سقفی و بلوک ساده در سایزهای گوناگون را در بر می گیرند. آجرهای ساختمان نیز شامل آجر پلاک ساده نما، ال شکل، پلاک نیمه نما و آجرهای کف پرسی و سنتی مثل آجر فشاری، بهمنی، ختایی و ده سوراخ هستند.

آجرهای نسوز نیز انواع پلاک، آجر ال، دور پنجره، سر ستون و دور ستون را در بر می گیرند. آجرهای نسوز، استحکام، مقاومت سایشی و ثبات رنگی بهتری دارند. آجر نسوز مرغوب، آجری است که دقت ابعادی، زاویه های دقیق، رنگ یکنواخت، استحکام زیاد و وزن مناسب دارد.

مصالح فلزی خام و پیش ساخته

مصالح فلزی خام و پیش ساخته

مصالح فلزی شامل دو دسته می باشند که مصالح فلزی خام و مصالح فلزی پیش ساخته نام دارند. در دسته مصاح فلزی خام، مواردی چون ورق، میلگرد، تیرآهن، پروفیل، قوطی، نبشی و … قابل عرضه می باشند. در دسته مصالح فلزی پیش ساخته نیز می توان موارد مختلفی مثل ساندویچ پنل، چارچوب ها، مخازن فولادی، حفاظ، نرده، اسکلت پیش ساخته و دیگر موارد پیش ساخته را مثال زد.

مصالح پودری و دانه ای

مصالح پودری و دانه ای

مصالح پودری و دانه ای، موارد چون سیمان، گچ، پودر سنگ، شن، خاک رس، ماسه، پرلیت، پوکه و آهک را در بر می گیرند. این موارد، جزء اصلی و کلیدی ساخت و ساز محسوب می شوند، چرا که در کلیه مراحل ساختمان سازی از مرحله پی ریزی گرفته تا نازک کاری که آخرین مرحله کار است، مصالح پودری مثل گچ، سیمان و پودر سنگ به صورت پیوسته مورد استفاده قرار می گیرند.

چسب و ملات خشک و آماده

چسب و ملات خشک و آماده

چسب ها و ملات های خشک یا آماده، شامل مواردی چون ماستیک، پودر بند کشی، گروت، چسب سنگ، چسب کاشی و چسب بتن هستند. ماستیک به ماده ای گفته می شود که برای آب بندی سطوح سخت و محکم به کار می رود و خصوصیاتی چون قدرت چسبندگی زیاد، انعطاف پذیری، مقاوت در برابر تغییرات دما و رنگ پذیر بودن دارد.

گروت، ماده ای است پودر مانند که در هنگام استفاده باید با آب ترکیب گردد تا شکل ملات به خود بگیرد. از این ماده برای جلوگیری از ترک خوردن سطوح استفاده می شود. پودر بند کشی نیز برای پر نمودن فضای خالی بین آجرها، کاشی ها و سرامیک های کف و دیوار به کار می رود.

پنل، سقف و دیوار پیش ساخته

پنل، سقف و دیوار پیش ساخته

پنل یا دیوار پیش ساخته به دیواری گفته می شود که برای تفکیک بخش های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. وزن سبک، برق کشی آسان، قابلیت نصب کاشی یا سیمان کشی و ضد زلزله بودن از خصوصیات دیوار پیش ساخته هستند. باید دقت کرد که به هیچ وجه نباید هیچ گونه وزنی روی دیوار پیش ساخته اعمال شود باشد و تحمل وزن سقف تنها باید توسط دیوارهای خارجی و ستون های صورت گیرد. سقف های پیش ساخته در کارخانه تولید شده و در کارگاه، در محل مورد نظر قرار می گیرند.

فرآورده های بتنی

فرآورده های بتنی

متریال و فرآورده های بتنی شامل سه دسته افزودنی های بتن، فرآورده های بتنی و ملزومات بتن ریزی هستند. افزودنی های بتن مکمل های مختلفی مانند روان کننده، زودگیر کننده، ضد یخ و … هستند که در صورت لزوم در کنار بتن به کار می روند. ملزومات بتن ریزی، مواد و ابزاری مثل قالب، پمپ و … هستند که برای بتن ریزی به کار می روند. فرآورده های بتنی نیز محصولاتی تولید شده از بتن در شکل های گوناگون هستند که هر یک دارای خصوصیات و کاربرد های متفاوتی می باشند. از میان این محصولات می توان نیوجرسی، بلوک سیمانی و تیرچه را نام برد.

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری