ایده های طراحی داخلی برای خانه هایی با سقف بلند

دیزاین خانه با سقف بلند

ایده های طراحی داخلی برای خانه هایی با سقف بلند

خانه هایی که در گذشته ساخته می شدند و برخی از خانه هایی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند، دارای سقفی بلند تر از ارتفاع استاندارد هستند. در واقع بلند تر بودن سقف از اندازه استاندارد یک مشکل محسوب نمی شود، بلکه خانه را بزرگ و عمیق جلوه داده و باعث می شود تا به فضای دلباز تری دست پیدا کنید. در خانه هایی با سقف بلند می توان بر روی سقف تزئینات و طراحی های خاص انجام داد، با ایجاد تو رفتگی ها و برآمدگی ها ظاهری زیبا به سقف بخشید، ظاهری دکوراتیو برای دیوار ها ایجاد کرد و با انتخاب لوستر های سقفی بلند و آویزان دکوراسیونی زیبا در خانه ایجاد کرد.

خانه هایی که دارای سقف بلند هستند، دلبازی بیشتری به مکان بخشیده، امکان زندگی کردن در اتاق های بزرگ را ایجاد کرده و دارای عمق بیشتری هستند. هم چنین به شما این امکان را می دهند تا طراحی داخلی زیبا و شیکی را به نمایش بگذارید. شلف ها و یا کتابخانه ای که سرتا سر یک دیوار را پوشانده اند، اکسسوار ها و چراغ هایی که از سقف آویزان هستند و تیرک ها و ستون های مصنوعی که با استفاده از الوار های چوبی ایجاد شده اند، ظاهری طبیعی به خانه شما بخشیده و فضای بیشتری را در اختیارتان قرار خواهند داد.

با استفاده از کاغذ دیواری برای دیوار های بلند و وسیع می توانید فضایی سه بعدی در اتاق ایجاد کنید. فراموش نکنید که دیوار ها نقش به سزایی در طراحی داخلی خانه ها دارند. البته طراحی دیوار ها و سقفی که از اندازه های استاندارد بلند تر هستند سختی های خود را نیز دارد. با پویانو همراه باشید تا با ترفند های طراحی داخلی خانه هایی با سقف بلند آشنا شوید:

طراحی داخلی برای خانه با سقف بلند

  • با استفاده از چراغ ها خانه را تزئین کنید

در خانه هایی که سقف بلند دارند استفاده از یک لوستر برای روشنایی کافی نخواهد بود و لازم است که از تعداد بیشتری چراغ در سقف استفاده کنید. در دکوراسیونی که از چند لوستر آویز در آن استفاده شده است با ایجاد هماهنگی میان رنگ چراغ ها و رنگ مبلمان می توانید فضایی شاعرانه ایجاد کنید. با استفاده از تیرک های تزئینی در سقف نیز می توانید ظاهری شیک به آن بخشیده و در مکان هایی مانند سالن پذیرایی و اتاق نشیمن با تاثیری که سقف تزئين شده ایجاد می کند به طراحی ای خاص دست پیدا کنید.

طراحی داخلی برای خانه با سقف بلند

  • تزئین دیوار ها در خانه هایی با سقف بلند

در طراحی داخلی خانه ای با سقف بلند دیوار ها را نیز وارد طراحی کنید. با خالی نگه داشتن دیوار های بلند نمی توانید ظاهر زیبایی به خانه خود ببخشید. با استفاده از تیرک های تزئينی در سقف همراه با تزئین دیوار ها طراحی ای هماهنگ و شیک ایجاد خواهید کرد. در این مدل خانه ها می توانید یکی از دیوار ها را به طور کامل با پوششی از چوب، آجر و یا سنگ طبیعی پوشانده و ظاهری طبیعی و جذاب به آن ببخشید و یا با استفاده از رنگ مناسب دیوار را به مکانی خاص تبدیل کرده و با جزئیات جذاب آن را تزئین کنید.

تزئین دیوار ها در طراحی داخلی خانه ای با سقف بلند

  • سقف کاذب و هالوژن های سقفی

خانه ای با سقف بلند امتیازات فراوانی را در اختیار شما قرار می دهد. یکی از این امتیارات امکان ایجاد سقف کاذب بر روی سقف بلند اتاق ها است. با ایجاد یک سقف کاذب می توانید سیستم برق کشی، هالوژن ها و سیستم تهویه هوا و سیم کشی های مخصوص آن ها را در سقف پنهان کرده و آن ها را کنترل کنید. می توانید از سقف کاذبی با طرح های مختلف استفاده کرده و فرم مورد نظر خود را ایجاد کنید و یا تمام سقف را با آن پوشانده و تو رفتگی ها و برآمدگی های دکوراتیوی را در سقف طراحی کنید.

سقف کاذب و هالوژن های سقفی خانه ای با سقف بلند

  • سقف های بلند و پوشش چوبی

اگر می خواهید در مناطق روستایی برای خود ویلا بسازید، برای این که با طبیعت بیشتر در ارتباط بوده و حس خوبی را تجربه کنید بهتر است که خانه ای با سقف بلند طراحی کنید. استفاده از پوشش چوبی برای دیوار ها و سقف بلند نیز مکانی بزرگ و طبیعی را در اختیار شما قرار داده و امکان دکوراسیونی دلباز و راحت را نیز برای شما ایجاد می کند. زمانی که می خواهید با استفاده از رنگ و بافت چوب طراحی داخلی انجام دهید، استفاده از رنگ های روشن فضای زیباتری را ایجاد خواهد کرد.

سقف های بلند و پوشش چوبی

  • اهمیت پرده در طراحی خانه هایی با سقف بلند

یکی دیگر از نکاتی که در طراحی مکانی با سقف بلند باید مورد توجه قرار بدهید، پرده ها هستند. در چنین خانه ای انتخاب پرده ها تنها برای به اندازه پنجره ها ظاهر نامناسبی را ایجاد خواهد کرد. به همین دلیل لازم است که ارتفاع پرده ها از سقف تا زمین ادامه داشته باشد. انتخاب ارتفاع مناسب برای پرده ها ظاهری بسیار زیبا به مکان بخشیده و فضایی شیک ایجاد خواهد کرد. این موضوع در مورد خانه های دو طبقه و دوبلکس نیز صدق کرده و باید ارتفاع پرده به اندازه مناسب انتخاب شود تا تاثیری زیبا در طراحی مکان ایجاد کند.

اهمیت پرده در طراحی خانه هایی با سقف بلند

  • طراحی هماهنگ با ارتفاع سقف

در خانه هایی که دارای سقف بلند هستند ایجاد هماهنگی در طراحی داخلی کار دشواری است. در این مدل خانه ها رنگ هایی که انتخاب می شوند باید به اندازه لوازم و اکسسوار های به کار رفته در چیدمان به درستی انتخاب شوند. در کنار رنگی که برای دیوار ها انتخاب می شود، رنگ پرده ها و تزئینات سقف نیز باید با یکدیگر هماهنگ بوده و تنالیته های مشابهی داشته باشند. با این روش می توانید در اتاقی با سقف بلند طراحی ای بی نظیر ایجاد کنید.

طراحی هماهنگ با ارتفاع سقف

  • ساخت یک نیم طبقه!

یکی دیگر از امتیازاتی که سقف های بلند در اختیار شما قرار می دهند، ایجاد یک نیم طبقه در خانه است! با وجود یک نیم طبقه در اتاق به فضای بیشتری برای زندگی دست پیدا خواهید کرد. می توانید در داخل اتاق خواب خود و یا اتاق کودک فضای موجود میان سقف تا کف را تقسیم کرده و یک نیم طبقه برای جاسازی لوازم ایجاد کنید. با این روش هم فضای بیشتری در اختیار خواهید داشت و هم سقف بلند اتاق بسیار زیبا تر به نظر خواهد رسید.

از امتیازاتی که سقف های بلند در اختیار شما قرار می دهند، ایجاد یک نیم طبقه در خانه است

  • ترکیب زیبای دیوار ها با سنگ طبیعی در خانه هایی با سقف بلند

در خانه هایی که دارای سقف بلند هستند، لوازم و مصالح به کار رفته در ساخت خانه نیز از اهمیت بالایی برخوردار می شوند. استفاده از چوب برای سقف و سنگ های طبیعی برای دیوار ها علاوه بر این که ظاهر زیبایی ایجاد خواهد کرد، نشان می دهد که خانه ای با یک سقف بلند می تواند به چه میزان ظریف و شیک دکوراسیون شود. ایجاد هماهنگی میان رنگ مبلمان و دیوار ها نیز فضای جذابی در اتاق ایجاد خواهد.

 

ایده های طراحی داخلی برای خانه با سقف بلند

ایده های طراحی داخلی برای خانه با سقف بلند