خانه سه تایی در  کوه کیان / آتلیه طراحی کانتینیوم

خانه سه تایی در کوه کیان / آتلیه طراحی کانتینیوم

خانه سه تایی در  کوه کیان / آتلیه طراحی کانتینیوم

خانه سه تایی در  کوه کیان / آتلیه طراحی کانتینیوم

دسته بندی : هتل

محل: هوانگشان، چین

معماران: آتلیه طراحی کانتینیوم

مساحت: 102 متر مربع

سال: 2019

عکس: فنگ شائو

مدیر معماری: زیه زو

تیم طراحی: جیانشوو لی، یانو وو، زاهویی چن

پیشینه پروژه 

پیشینه پروژه

جهان خانه درختی ZYJ در کوه­های کیان، شهرستان خیونینگ، شهر هوانگشان، استان آنهویی واقع شده است. پروژه ویلای پناهگاه به سبک اردوگاه موقتی است و جز پروژه­های باز آفرینی فضاهای تفریحی بیرونی در دامنه دره­­های جنگل به شمار می­رود. مرحله اول شامل 15 مجموعه اتاق مستقل به سبک ویلایی است که در میان تپه­ های جنگلی کاج به طور جانمایی شده­ اند، که به دست گروهی از معماران برجسته و خلاق طراحی شده ­اند.

پروژه برای خلاقیت، کیفیت عالی و عملکردش بسیار معروف است. مرحله دوم، تکرار طرح فاز اول است و مالک درخواست ساخت فضای بزرگتر و داشتن فضاهای راحت­­تری را داشت. معماران باید بر شرایط مسافر بودن والدین و بچه­ ها، تاکید بر ایمنی، راحتی و سرگرمی کودکان در اتاق در طراحی هر اتاق توجه می­کردند.

پروژه ویلای پناهگاه به سبک اردوگاه موقتی است

انتخاب سایت

اردوگاه جهانی خانه درختی در محیطی غیر مسطح و روی تپه مستقر است. در طی مسیر تا خانه، درختان بیشماری در کنار یکدیگر قرار دارند و تکه بزرگی از جنگل کاج را تشکیل می­دهند، در واقع از دنیای خارج جدا شده­ اند. هنگامی که فردی در آن فضای سبز می­رود، خود را در رویا سبزی احساس می­کند. عطر شبنم صبحگاهی و بوی خوش زمین دل انگیز و تازه است.

هیچ صدایی شنیده نمی­شود، فقط ابرهای سفیدی در بالای قله­های کوه از دور دست مشاهده می­شوند. پس از چند روز بررسی در اردوگاه، معماران خط الراس نسبتا بالاتری را به عنوان پایه­ای برای خانه درخت اول در فاز دوم ساخت انتخاب کردند. در اینجا مناظر زیبایی را در اطراف و حتی قله اصلی کوه کیان دیده می­شود. در عین حال، شیب مسیر پیاده روی به سمت ساختمان نیز کاملا قابل قبول است.

انتخاب سایت

فرم انتخابی معماری UFO

فرم انتخابی معماری UFO

معماران برای به حداکثر رساندن چشم انداز مناظر زیبا از پنجره شیشه­ای کف به سقف با زاویه بزرگ استفاده کردند. قرار گرفتن اتاق والدین-کودک مستلزم ترکیب فرم معماری با علایق کودکان است. تحت تأثیر دو عامل فوق، معماران سبک معماری UFO را طراحی کردند، این سبک برای کودکان بسیار محبوب است. با توجه به شرایط آب و هوای بارانی در منطقه، سوابق هواشناسی به طور متوسط حدود 200 روز بارانی در سال را نشان می­دهد. معماران ایوان سرپوشیده دایره­ای شکلی را خارج از درها و پنجره­های شیشه­ای کف تا سقف اضافه کردند.

در حقیقت عمق پیش­آمدگی لبه بام را افزایش دادند، به طوری که یک فضای خاکستری خلق شد که به آرامی به اتاق تبدیل شد و مساحت راهرو را افزایش داد. ایوان سرپوشیده تبدیل به فضایی برای گذران اوقات فراغت می­شود. فضاهای نیمه باز، رو به جهت قله اصلی کوه کیان است و در اینجا میهمانان می­توانند از منظره و اوقات فراغت خود لذت ببرند.

سازه و مصالح

سازه و مصالح

سازه ساختمان به صورت مختلط از فولاد و چوب است. قاب اصلی سازه فولادی است و از سازه چوبی برای مهار سقف و روکش دیوارهای داخلی و خارجی استفاده شد. در انتخاب نمای ساختمان، مصالح مختلفی مانند روکش آلومینیوم، ورق کامپوزیت آلومینیومی، ورق فولادی ضد زنگ و ورق فلزی خورده شده را بررسی و امتحان کردیم. در نهایت، به دلایل مختلفی مانند صرفه جویی در مصرف انرژی، فناوری ساخت و غیره، چوب سرو قرمز بکار گرفته شد. چوب مستقیما از منطقه محلی برداشت شده و با رنگ روغنی پرداخت شد.

سازه ساختمان به صورت مختلط از فولاد و چوب است

طراحی منظر

طراحی منظر

طراحی خانه درختی به سبک UFO ، اسپلینت­ها، چراغ­های جادویی و غیره ساخته شدند و ورودی با نورپردازی UFO ، ترامپولین ستاره­ای شکل، میز کباب پزی گرد و متحرک و نوار ستاره سنج برای اینکه ساکنان حس کنند در سیاره ای رویایی قرار گرفته­اند طراحی و اجرا شد.

طراحی منظر

 

 

 

خانه سه تایی در کوه کیان

منبع :archdaily

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / غفاری