خانه ای برای زمستان آماده کنید!

خانه ای برای زمستان آماده کنید!

این روز ها که به تازگی وارد فصل زمستان شده ایم، بهترین زمان برای ایجاد تغییرات فصلی در خانه به شمار می رود. قبل از این که هوا کاملا سرد شود دست به کار شده و خانه و محیط زندگی خود را برای روز های سرد و برف و بارانی آماده کنید. اما چه کار هایی را باید برای آماده کردن خانه ای برای زمستان انجام داد؟ برای پاسخ به این پرسش با پویانو همراه باشید:

ایجاد تغییرات فصلی دارای دو دسته است: تغییرات ظاهری و مقوت، تغییرات اساسی و دائمی…

  • دیوار ها را رنگ کنید!

با رنگ کردن دیوار ها می توانید چهره خانه را به طور کامل تغییر داده و با دنبال کردن سرنخ های عملی، دیواری فوق العاده را به نمایش بگذارید. قبل از شروع به رنگ آمیزی، آماده کردن سطح مورد نظر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای این که رنگی که بر روی دیوار به کار می برید سال های سال قابل استفاده باشد، لازم است که رنگ قدیمی و یا کاغذ دیواری های موجود بر روی دیوار را به طور کامل پاک کرده، دیوار را سمباده کشیده و گرد و خاک ایجاد شده را به طور کامل پاک کنید و به دیواری کاملا صاف دست پیدا کنید.

هنگام رنگ کردن دیوار ها، ابتدا کنج ها و گوشه های دیوار ها را با استفاده از فرچه های غلطکی کوچک و یا قلم موی مخصوص رنگ کرده و سپس باقی سطوح را با استفاده از قلم مو های بزرگ تر رنگ کنید. این گونه می توانید به دیواری صاف و یکدست دست پیدا کنید. اگر چه برای سطوح بزرگ استفاده از غلطک های بزرگ کار را بسیار ساده تر خواهد کرد، اما برای گوشه دیوار ها و رنگ کردن چهار چوب درب و پنجره ها به قلم موهای تخت و کوچک نیاز خواهید داشت. این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که برای رنگ های پایه آب، قلم موهایی با موی مصنوعی و برای رنگ های روغنی، قلم مو هایی با موی طبیعی مناسب خواهند بود.

پکیج ها که از جمله کارآمد ترین راه ها برای حفظ دما در خانه هستند، در این زمینه از جمله سیستم های پیشرو به شمار می روند. اگر تصمیم به خرید پکیج دارید و یا به خانه دارای پکیج نقل مکان خواهید کرد، باید بدانید که میزان هزینه قبضی که به دلیل مصرف انرژی برای تولید گرما خواهید پرداخت، بسیار کمتر از گذشته خواهد بود. پکیج ها دارای دو نوع دیواری و زمینی و در مدل های دودکش دار، فن دار و چگالشی هستند. در این میان، پکیج های دود کش دار، اکسیژن مورد نیاز برای سوخت را از محیط اطراف گرفته و گاز های تولید شده را از راه دودکش خارج می کنند. برای این منظور بسیار مهم است که دودکش به شکلی استاندارد نصب شده و هیچ گونه درزی نداشته باشد. در غیر این صورت، گاز دی اکسید کربن تولید شده باعث مسمومیت خواهد شد. به همین دلیل بسیار مهم است که محیطی که پکیج دودکش دار در آن قرار داده می شود، دارای تهیویه هوا باشد.

پکیج های بدون دودکش یا فن دار، اکسیژن مورد نیاز برای احتراق را با استفاده از یک فن از جو خارجی دریافت کرده و گاز های تولید شده در حین احتراق را نیز با همین سیستم به جو باز می گرداند. این نوع پکیج به دلیل این که در حین احتراق هوای اطراف را نمی سوزاند، نیاز به تهویه هوا ندارد. پکیج های فن دار برای خانه هایی که فضای مناسب برای نصب دودکش را ندارند، انتخاب مناسبی به شمار می روند.

پکیج های چگالشی که با کاهش دمای گاز با بازگشت انرژی بخار آب حاصل از احتراق با سیستم مبدل حرارتی توربو کار می کنند، در میان انتخاب هایی با بازدهی بالا قرار دارند. در حالی که بازدهی پکیج های معمولی بین 80 تا 90 درصد است، پکیج های چگالشی این میزان را به 105 تا 109 درصد می رسانند. اگر برای سیستم گرمایشی، انتخاب شما پکیج است، بررسی کنید که آیا گزینه مورد نظر شما از استانداردهایTSE ،CE ،ISO 9002 برخوردار است، خدمات پس از فروش دارد و شرایط گارانتی داده شده برای دستگاه را جستجو کنید، سیستم های احتراق و صرفه جویی در مصرف سوخت آن را مقایسه کرده و حتی سعی کنید دستگاه را در شرایط کار ببینید.

یکی از سیستم گرمایشی جدید و مدرن، سیستم گرمایشی از کف است که متشکل از ترموستاتی هوشمند است که در زیر کفپوش قرار داده شده و این کابل های گرمایش با حسگر هایی با حساسیت بالا کنترل شده و با روشی اقتصادی، آسان و سریع قابل استفاده در تمام سازه ها است. با قرار دادن کابل های گرمایش در زیر کفپوش، یک گرمای ایده آل از کف به سقف حاصل می شود و علاوه بر این که یک فرمول گرمایش راحت و اقتصادی است، باعث صرفه جویی در فضا شده و نصبی آسان و بادوام دارد.

  • پنجره ها

مانند تمام موارد دیگر که در سال های اخیر تغییر کرده اند، در ها و پنجره ها نیز وارد چرخه تغییر شده اند. امروزه پنجره ها با توری، پرده، عایق حرارتی و صوتی و در رنگ های مختلف ارائه شده و به عنصر مهمی در دکوراسیون داخلی تبدیل شده اند. این موارد و هم چنین موارد مهم فنی از قبیل عایق حرارتی و امنیت، باعث می شود تا انتخاب پنجره ها با دقت بیشتری مورد توجه قرار گیرد و به یاد داشته باشید که انتخاب مناسب پنجره از جمله جزئیاتی است که باعث افزایش ارزش خانه شما نیز می شود. زمانی که صحبت از صرفه جویی در مصرف انرژی می شود، اولین چیزی که به ذهن خطور می کند پنجره ها است، زیرا  میزان هدر رفت گرما ناشی از پنجره ها می تواند تا 40 درصد برسد. به همین دلیل تقریبا کلیه ساختمان ها در 10 سال گذشته برای کاهش اتلاف گرما به پنجره های حداقل دو جداره رجوع کرده اند.

در سال های اخیر، یکی دیگر از عناصر کاربردی ای که مورد توجه بسیاری در طراحی داخلی قرار گرفته است، در های موجود در فضای داخلی خانه است. این در ها علاوه بر این که فضا های مختلف را از یکدیگر جدا می کنند، از نظر ظاهری نیز تاثیر قابل توجهی را در ظاهر خانه دارند. در های تمام چوب و یا ام دی اف، با حکاکی های متنوعی که رو آن ها صورت می گیرد، می توانند به یکی از عناصر زیبایی بخش در دکوراسیون تبدیل شوند. حتی در ها نیز در عایق بندی و حفظ گرمای خانه تاثیر گذار هستند و هر چه درز اطراف آن ها کمتر باشد، میزان هدر رفت گرمای اتاق نیز کاهش خواهد یافت. حتی از نوار های درگیز مخصوص چهارچوب در نیز می توان برای جلوگیری از هدر رفت گرما استفاده کرد.

ایجاد تغییرات فصلی در طراحی خانه ای برای زمستان ، می تواند سازگاری با فصل جدید را سرعت بخشیده و احساس بهتری را به شما منتقل کند. اما علاوه بر تغییرات کوچک و کم هزینه ای که می توان در جزئیات انجام داد، گاهی لازم است تغییرات اساسی ای مانند موارد بیان شده نیز اعمال شوند. شاید این موارد کمی هزینه بردار باشند، اما بدون شک در بلند مدت تاثیرات بسیار مثبت تری داشته و صرفه جویی قابل توجهی را به همراه خواهد داشت….

 

 

خانه ای برای زمستان

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو