نکات قابل توجه در طراحی یک خانه اجاره‌ ای

نکات قابل توجه در طراحی یک خانه اجاره‌ ای

اگر در یک خانه اجاره‌ ای زندگی می کنید، در زمینه طراحی و دکوراسیون داخلی خانه کمی دچار مشکل خواهید شد؛ زیرا گاهی اوقات برخی از صاحب خانه ها نه تنها اجازه نمی دهند که در طراحی خانه تغییراتی را ایجاد کنید و برای آن هزینه ای نمی کنند، بلکه اجازه یک میخ زدن به دیوار را نیز به شما نخواهند داد. هم چنین هزینه کردن خود شما برای خانه ‌ای که شاید یک سال از آن استفاده خواهید کرد نیز کار منطقی ای نخواهد بود.

اما با این وجود بسیار مهم است که محیطی که در آن زندگی می کنید، فضایی زیبا، آرام و دلنشین داشته باشد که سلیقه و شخصیت شما را نیز نمایان کند، تا بتوانید از زندگی کردن در آن لذت ببرید. پس اگر در خانه ای اجاره ای زندگی می کنید، برای این که با روش های  طراحی خانه های اجاره ای آشنا شوید، با پویانو همراه باشید:

نکات قابل توجه در طراحی یک خانه اجاره‌ ای

  • از فرش های بزرگ و زیبا استفاده کنید

معمولا در خانه های اجاره ای، یکی از سطوحی که بیشترین مشکلات را برای مستاجرین ایجاد می‌کند، کفپوش و زمین خانه است؛ زیرا در خانه هایی که صاحب خانه های آن ها مدام در حال تغییر هستند، به مرور زمان مشکلاتی مانند خط و خش، زدگی، پریدگی و مشکلات این چنینی در کفپوش زمین ایجاد شده که اجتناب ناپذیر هستند.

از آن جایی که تعویض کفپوش زمین نیز کاری پر هزینه است، معمولا صاحب خانه ها رضایت به چنین اقدامی نمی دهند و اگر خود شما بخواهید چنین هزینه ‌ای را پرداخت کنید، اقدام به صرفه نخواهد بود، زیرا این خانه به شما تعلق ندارد. به همین دلیل با استفاده از یک فرش و یا یک گلیم بزرگ می توانید مشکلات کفپوش را بپوشانید. در فضا های کوچک نیز یک فرش و گلیم دستباف با طرح های زیبا و جذاب می تواند بسیار کارآمد بوده و علاوه بر پوشاندن زمین، جلوه ای زیبا به محیط زندگی شما ببخشد.

از فرش های بزرگ و زیبا استفاده کنید

  • با استفاده از رنگ فضایی فوق العاده ایجاد کند

با به کار بردن رنگ می توانید به فضا عمق بیشتری ببخشید، به خصوص اگر رنگ دیوار ها را ۲ تا ۳ درجه کم رنگ تر و یا پر رنگ تر از مبلمانی که در اختیار دارید انتخاب کنید. با این روش می توانید عمق فضا را افزایش داده و به مکانی زیبا تر دست پیدا کنید. معمولاً صاحبخانه ها با رنگ کردن دیوارها مشکلی ندارد، به همین دلیل با صاحب خانه خود صحبت کرده و رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید تا از آن رنگ برای دیوارها استفاده شود.

با استفاده از رنگ فضایی فوق العاده ایجاد کند

  • به جای نصب تابلو ها به دیوار از روش های جایگزین استفاده کنید

اگر نمی توانید بر روی دیوارها از میخ استفاده کرده و تابلو های خود را بر روی آن نصب کنید، از تو رفتگی ها، برآمدگی ها و طاقچه های موجود در خانه برای به نمایش گذاشتن تابلو و اکسسوار های خود استفاده کنید. حتی روی شوفاژ ها نیز می‌تواند برای این منظور مورد استفاده قرار بگیرد و برای این کار تنها کافی است که یک تخته چوب را بر روی شوفاژ قرار دهید و تابلوها و آثار هنری خود را بر روی آن به نمایش بگذارید.

به جای نصب تابلو ها به دیوار از روش های جایگزین استفاده کنید

  • کمی رنگی تر فکر کنید

در یک خانه که هیچ جذابیتی در آن وجود ندارد، با استفاده از جادوی رنگ ها می توانید جلوه متفاوتی به آن بخشید. حتی اگر صاحب خانه شما اجازه ندهد که دیوارها را رنگ کنید، با استفاده از مبلمان، اکسسوارها و یا تابلو های رنگی می توانید به زندگی خود کمی رنگ بیشتری ببخشید. فراموش نکنید که بهترین روش برای زیباتر کردن یک خانه اجاره‌ای استفاده از رنگ است.

کمی رنگی تر فکر کنید

ممکن است که ایجاد تغییرات معماری در فضای خانه اجاره ای وجود نداشته باشد، زیرا هم صاحب خانه ها به چنین کاری رضایت نمی دهند و هم صرف چنین هزینه ای برای شما مقبول نخواهد بود. در چنین شرایطی با استفاده از کاغذ دیواری ها می توانید ظاهر متفاوتی به دیوار ها بخشیده و فضای آن را به طور کامل تغییر دهید. کاغذ دیواری های نسل جدید به راحتی به دیوار چسبیده و از آن جدا می شوند، به همین دلیل زمانی که بخواهید از آن خانه نقل مکان کنید، می توانید کاغذ دیواری را جدا کرده و خانه را مانند روز اول به صاحب خانه تحویل دهید.

از کاغذ دیواری استفاده کنید

یکی از مشکلاتی که معمولا برای افرادی که در خانه های اجاره ای زندگی می کنند وجود دارد این است که مبلمانی که متناسب با یک خانه خریداری می کنند، ممکن است در خانه جدید با سبک و ابعاد آن هماهنگی نداشته باشد. در چنین شرایطی بهترین کار ایجاد تغییر ظاهری و کاربری در مبلمانی است که در حال حاضر در اختیار دارید. برای مثال می توانید این مبلمان را در خانه جدید رنگ کرده و ظاهر آن را با فضای جدید هماهنگ کرده و مجددا مورد استفاده قرار دهید. این روش هم باعث صرفه جویی بیشتری در بودجه شده و هم چنین هر زمانی که وارد خانه جدیدی می شوید، ظاهر جدیدتری به محیط زندگی شما خواهد بخشید.

تغییر ظاهر مبلمان

  • کاربرد اشیا را در خانه اجاره‌ ای تغییر دهید

اگر در خانه ای اجاره ای زندگی می کنید، بهترین راهی که می توانید دنبال کنید این است که به اشیا موجود، لوازم جدیدی را اضافه نکنید؛ زیرا ممکن است زمانی که به خانه بعدی اسباب کشی می کنید، فضای کافی برای نگه داری از اشیاء اضافه خود نداشته باشید. به همین دلیل بهترین کار این است که کاربرد مبلمانی که در اختیار دارید را تغییر دهید. در مورد قبلی اشاره شد که می توانید با رنگ کردن آن ها ظاهری جدید به اشیاء ببخشید، اما روش دیگر این است که مورد استفاده این اشیا را تغییر دهید. برای مثال اگر به یک میز عسلی در اتاق نشیمن نیاز دارید، به جای خرید یک میز جدید، پاتختی خود در اتاق خواب را به میز عسلی تبدیل کنید و یا برای مثال میز آرایش خود در اتاق خواب را به عنوان یک کنسول برای به نمایش گذاشتن لوازم تزئینی و اکسسوار ها در اتاق نشیمن به کار ببرید. این روش بسیار کاربردی بوده و هم چنین شما را از خرید لوازم جدید رها خواهد کرد.

کاربرد اشیا را تغییر دهید

  • ایجاد تعادل میان رنگ ‌ها و اکسسوار ها

در هر مکانی تا زمانی که رنگ ها و اکسسوار ها را در اندازه های مناسب و به شکلی درست و متعادل به کار ببرید، می توانید فضایی را ایجاد کنید که گویی یک طراح حرفه ای آن را طراحی کرده است. حتی اگر در یک خانه اجاره ای زندگی کنید باز هم این موضوع صدق کرده و با ایجاد تعادل میان این عناصر می توانید به خانه ای گرم و صمیمی دست پیدا کنید.

ایجاد تعادل میان رنگ ‌ها و اکسسوار ها

بسیاری از افراد تصور می کنند که بحث طراحی داخلی نشیمن و خانه ارتباطی با خانه اجاره‌ ای و کوچک نداشته و فقط مربوط به خانه های بزرگی است که متعلق به خود افراد است، اما این تصور کاملاً اشتباه است؛ زیرا در یک خانه که متعلق به شخص شما نباشد نیز می توانید از هنر طراحی داخلی بهره مند شده و به فضای زیبا تر و کاربردی تری برای زندگی دست پیدا کنید. تنها موضوع مهم این است که به محیطی که در آن زندگی می کنید اهمیت بیشتری داده و به زیباتر کردن آن توجه داشته باشد…