حیاط داخلی در ساختمان ها

حیاط داخلی در ساختمان ها

نزدیک شدن به طبیعت این روزها به هدف و رویای بسیاری از پروژه ها تبدیل شده است که گاهی اوقات دستیابی به آن واقعا دشوار است. سایت نقش حیاتی را ایفا می کند اما مهم ترنی عنصر همواره معماری است. محل سکونت می تواند از ارتباط با طبیعت بهره مند شود حتی اگر هیچ پوشش گیاهی و فضای سبزی در اطراف آن وجود نداشته باشد و حتی اگر چشم انداز خوبی وجود نداشته باشد. این هدف می تواند با یک حیاط یا باغچه ی داخلی امکان پذیر شود. واضح است که این راهکار می تواند برای دیگر انواع سازه ها هم کاربردی باشد.

حیاط داخلی
حیاط داخلی

پروژه ی «حیاط خانه» که توسط معمار Takeru Shoji طراحی شده است , یک نمونه ی کامل است. این خانه در نیگاتا در نروژ واقع شده و دارای طراحس ساده و مدرن است. این سازه در گوشه ای از یک باغ هلو جای گرفته است , این واقعیت که خانه توسط گیاهان و درختان احاطه شده است قطعا یک مزیت بزرگ است اما ویژگی اصلی که ما را به وجد می آورد حیاط داخلی آن است.

حیاط داخلی
حیاط داخلی

این حیاط فضاهای بزرگ در داخل خانه را متصل می کند. این یک نوع zen است که دارای نورگیر سقفی است و جان تازه ای به کل دکوراسیون داخلی می بخشد. از آنجا که پنجره ها خیلی بزرگ یا متعدد نیستند کمک می کند تا بخشی از طبیعت با خانه ادغام شود.

حیاط داخلی
حیاط داخلی

b02

حیاط داخلی
حیاط داخلی

مورد دوم The Kurve 7 mall طراحی شده توسط Stu/D/O Architects است.  زمانی که طبیعت درختان بلند و زیبایی را به شما ارائه می دهد , شما دو گزینه را در پیش رو دارید: از شر آنها خلاص شوید یا اینکه در اطراف آن خانه سازی کنید و یا راه دوم که بسیار جذاب تر و طبیعت دوستانه است. این مرکز در بانکوک تایلند واقع شده و بر روی سایت با انبوه درختان جای گرفته است. ساختمان در سال 2014 ساخته شد. همانطور که مشاهده می کنید , این یک مرکز تجاری معمولی نیست , عملکرد ها از طریق یک سری باغ و حیاط به همو پیوند خورده اند. در بخش هایی در سقف حفره هایی تعبیه شده که درختان بلند از آن بیرون رفته اند.

حیاط داخلی
حیاط داخلی

این پروژه که در بمبئی کشور هند واقع شده است پروژه ای است که توسط یک استودیو هندی طراحی و اجرا شده است. با وجود اینکه خانه در یک محیط شهری محصور است اما از طبیعت زیبای اطراف آن بهره مند شده است. پیش از این , سایت توسط خانه ای قدیمی و بدشکل اشغال شده بود. تیم طراحی یک طبقه ی اضافه به عنوان تراس اضافه کردند. این حجم ها در لایه هایی از شیشه و صفحه های چوبی بسته شده اند و همگی آن ها توسط یک سری فضاهای انتقالی که برای اطمینان از اتصال بدون مرز به طبیعت طراحی شده اند متصل است. یک باغچه ای داخلی با حوضی در وسط آن , طبقه ی اول را به تراس بالایی وصل می کند.

حیاط داخلی
حیاط داخلی

منبع: homedit

گرداوری در تحریریه پویانو | نبیلو

مطالب پیشنهادی:

ایده های خلاقانه برای باغچه های کاکتوس و ساکولنت

۱۰ ایده ی دکوراسیون فضای باز منزل که به آن سبک می دهد

۱۰ حیاط خلوت و پاسیو جذاب