حراج کاغذ دیواری ؛ انواع مدل های جدید برای دکوراسیونی زیباتر!

حراج کاغذ دیواری؛ انواع مدل های جدید برای دکوراسیونی زیباتر!

حراج کاغذ دیواری ؛ انواع مدل های جدید برای دکوراسیونی زیباتر!

آیا مایل هستید برای دکوراسیون داخلی خانه یا محل کار خود از کاغذ دیواری استفاده کنید؟ کاغذ دیواری، همیشه یک انتخاب خوب و دوست داشتنی بوده است. مدل های مرغوب کاغذ دیواری در مقایسه با رنگ ساختمانی، گران تر هستند، اما در حراج کاغذ دیواری می توانید کاغذ دیواری های خوب را با قیمت کم تر بخرید. حراج کاغذ دیواری ، فرصت خوبی است تا از میان گزینه های به حراج گذاشته شده، مورد ایده آل خود را پیدا کنید. شاید یکی از کاغذ دیواری هایی که به هر دلیل در حراج کاغذ دیواری عرضه می شود، همانی باشد که شما می خواهید. به هر حال، اگر می خواهید انتخاب خوبی انجام دهید، با پویانو همراه باشید و مدل های متنوع کاغذ دیواری را بشناسید.

کاغذ دیواری چیست؟

کاغذ دیواری چیست؟

کاغذ دیواری، پوششی تزیینی می باشد که به عنوان پوشش سطح دیوارهای داخلی فضاهای مختلف به کار می رود. کاغذ دیواری های مرغوب در کنار زیبایی، عمر زیادی نیز دارند. به همین خاطر، توصیه می شود کاغذ دیواری خود را از میان نمونه های مرغوب تر انتخاب کنید. کاغذ دیواری به شکل رول یا متری به فروش می رسد و نحوه استفاده از آن، به صورت چسباندن روی سطح دیوار مورد نظر است.

شما می توانید از کاغذ دیواری در کنار رنگ ساختمانی هم استفاده کنید و جلوه بی نظیری به فضای مورد نظرتان بدهید. کاغذ دیواری ها در انواع ساده، منسوج و دارای پترن های گرافیکی وجود دارند. باید توجه کرد که نحوه نصب و نگهداری کاغذ دیواری به نوع آن بستگی دارد. در ادامه، شما را با مدل های مختلف کاغذ دیواری آشنا خواهیم کرد.

کاغذ دیواری سنتی

کاغذ دیواری سنتی

کاغذ دیواری سنتی یا تردیشنال، یکی از معروف ترین مدل های کاغذ دیواری است که در دو مدل ساده و دوبل عرضه می شود. مدل ساده این کاغذ دیواری از یک لایه برخوردار است. مدل دوبل، دو لایه دارد. اکثر کاغذ دیوارهای سنتی، جنس سلولز دارند. کاغذ دیواری های سنتی را می توانید در اکثر فروشگاه های محصولات دکوری پیدا کنید. خوشبختانه، این کاغذ دیواری ها از قیمت خوبی برخوردار هستند. نقطه ضعف این کاغذ دیواری ها، مقاوم نبودنشان در برابر نور خورشید است که سبب رنگ پریدگی آن ها می شود. این کاغذ دیواری ها قابلیت شستشو نیز ندارند.

 کاغذ دیواری وینیل

 کاغذ دیواری وینیل

نوع دیگری از کاغذ دیواری وجود دارد که وینیل نام دارد. این کاغذ دیواری های معروف از یک لایه زیرین، یک لایه کاغذ یا فیبر در وسط و یک لایه پوشش نهایی تشکیل می شوند. کاغذ دیواری وینیل در برابر آفتاب مقاومت خوبی نشان می دهد، قابلیت شستشو دارد و معمولا از عمر زیادی نیز برخوردار است. شما می توانید تا چندین سال از این کاغذ دیواری ها استفاده کنید.

کاغذ دیواری وینیل در طرح های و رنگ های متنوعی قابل تهیه است. برخی از کاغذ دیواری های وینیل، بافت متریال های گوناگون را دارند. نقطه ضعف این کاغذ دیواری، مضر بودن مواد مصنوعی به کار رفته در ساختار آن است.

کاغذ دیواری نقش برجسته

کاغذ دیواری نقش برجسته

کاغذ دیواری نقش برجسته، مدلی جذاب از کاغذ دیواری می باشد که شاید کم تر شناخته شده باشد. این کاغذ دیواری ها، همان طور که احتمالا از نامشان متوجه شده اید، نقوشی دارند که برجستگی آن ها کاملا مشخص می باشد. این برجستگی ها سبب ایجاد بافت می گردند. با استفاده از این کاغذ دیواری های خاص و دلربا خواهید توانست یک دیوار خسته کننده و یکنواخته را به مرکز توجه فضا بدل سازید.

جالب است بدانید که همین برجستگی های زیبا می توانند عیب و نقص یک دیوار را نیز از دید بپوشانند. تنها نقطه ضعف این کاغذ دیواری، این است که نصب و جدا کردن آن زیاد راحت نیست و هر کسی نمی تواند از پس آن بر بیاید.

کاغذ دیواری مایع

کاغذ دیواری مایع

مطمئن هستم که درباره کاغذ دیواری مایع نشنیده اید یا زیاد با آن آشنا نیستید. این کاغذ دیواری های منحصر به فرد، برخلاف سایر کاغذ دیواری ها زیاد شناخته شده نیستند و کم تر دیده شده اند. کاغذ ذیواری مایع از سلولز و فیبر نخی تولید می شود. علت نامگذاری این کاغذ دیواری، این است که به شکل مایع روی دیوار اجرا می شود.

کاغذ دیواری های مایع، مانند مدل هایی مثل وینیل، مضر و سمی نمی باشند، نصب آن ها ساده است، می توان بخش خاصی از آن ها را ترمیم کرد، در نقش عایق ظاهر می شوند و ویژگی آنتی استاتیک بودن را نیز دارند. تنها نقطه ضعف این کاغذ دیواری ها خراب شدنشان در تماس با آب می باشد.

کاغذ دیواری غیر منسوج

کاغذ دیواری غیر منسوج

کاغذ دیواری غیر منسوج یا بدون بافت، نوعی از کاغذ دیواری است که از بافت برخوردار نمی باشد. این کاغذ دیواری، مانند منسوجات بدون بافت است. کاغذ دیواری غیر منسوج، بدون بافت یا نبافته از جدیدترین مدل های بازار کاغذ دیواری است و خصوصیات جالبی دارد.

این کاغذ دیواری ها به هیچ وجه پاره نمی شوند، نصب آن ها بسیار راحت و بی دردسر است، خاصیت کشسانی ندارند و از این رو سایزشان تغییر نمی کند. تنها نقطه ضعف این کاغذ دیواری ها این است که قادر به شستن آن ها نخواهید بود. در ضمن، کاغذ دیواری غیر منسوج نسبت به مدل های دیگر، گران تر است.

کاغذ دیواری فایبرگلاس

کاغذ دیواری فایبرگلاس

نوع دیگری از کاغذ دیواری وجود دارد که کاغذ دیواری فایبرگلاس نامیده می شود. این کاغذ دیواری از الیاف شیشه ای در هم تنیده ساخته می شود. ماهیت این کاغذ دیواری و روشی که برای تولید آن مورد استفاده قرار می گیرد، سبب می شود مقاومت آن بسیار بالا برود.

این مقاومت، خود سبب می گردد سطحی که کاغذ دیواری روی آن نصب می شود نیز محکم تر شود. از آن جایی که کاغذ دیواری فایبرگلاس با استفاده از متریال های طبیعی تولید می شود، سمی و مضر نیست. این کاغذ دیواری ها می توانند در برابر آتش مقاومت کنند. نکته جالب دیگر درباره آن ها این است که می توانید سطحشان را رنگ آمیزی کنید.

 

کاغذ دیواری بامبو

کاغذ دیواری بامبو

خوب است بدانید که نوع دیگری از کاغذ دیواری با متریال اولیه ای چون بامبو وجود دارد. کاغذ دیواری بامبو را می توان یک هدیه از طبیعت تلقی کرد که قادر است رنگ خود را برای مدت زیادی حفظ نماید. بامبو دارای خاصیت گندزدایی می باشد و به این وسیله از تجمع جرم و آلودگی روی سطح کاغذ دیواری جلوگیری می نماید. از نقاط ضعف کاغذ دیواری بامبو می توان به مقاومت کم آن در برابر رطوبت، نداشتن قابلیت شستشو و گران بودن آن اشاره نمود. مشکل دیگر این کاغذ دیواری، مشخص بودن لبه های آن است.

کاغذ دیواری پارچه ای

کاغذ دیواری پارچه ای

از دیگر متریال هایی که برای تولید کاغذ دیواری به کار می روند، می توان به پارچه اشاره نمود. مدل های مختلفی از پارچه برای تولید کاغذ دیواری کاربرد دارند. کاغذ دیواری های پارچه ای تا حد زیادی از رخ دادن آتش سوزی جلوگیری می کنند. این کاغذ دیواری ها زود لکه بر نمی دارند و می توانند در نقش یک عایق روی سطح دیوار ظاهر شوند. تنها نقطه ضعف این کاغذ دیواری ها این است که نصب آن ها روی سطح دیوار زیاد راحت نیست. باید اشاره کرد که قیمت این کاغذ دیواری در مقایسه با دیگر مدل ها بیش تر است.

چگونه بهترین کاغذ دیواری را انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین کاغذ دیواری را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب صحیح و مناسب کاغذ دیواری باید به محل نصب آن، مقدار بودجه ای که در اختیار دارید، ویژگی های فیزیکی مد نظر و فاکتورهای دیگری که مهم می دانید، توجه کنید. بهتر است قبل از اقدام برای خرید کاغذ دیواری، همه گزینه های پیش روی خود را ببینید تا بفهمید چه مدل هایی در دسترس هستند. ورق زدن ژورنال های چاپی و اینترنتی که مدل های جدید کاغذ دیواری را به نمایش می گذارند، می تواند دید بهتری از انواع کاغذ دیواری به شما بدهد. این را بدانید که حتی در زمان حراج کاغذ دیواری هم باید همچنان معیارهای مهم را در نظر بگیرید و به صورت سراسیمه وارد عمل نشوید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. در ادامه می توانید از چندین نمونه کاغذ دیواری زیبا دیدن کنید.

کاغذ دیواری نقوش گیاهی

کاغذ دیواری نقوش گیاهی

کاغذ دیواری طرح گل رز

کاغذ دیواری طرح هندسی

کاغذدیواری قابل شست وشو

کاغذ دیواری نقوش گیاهی

کاغذ دیواری طرح گیاهی

کاغذ دیواری طرح آبرنگی

کاغذ دیواری مدرن

کاغذدیواری کلاسیک

کاغذ دیواری قابل شست و شو

 

 

 

 

 

معماری و دکوراسیون  داخلی پویانو / اکبری