جمع آوری برگ های پاییزی : حیاط منزل تان را سروسامان بدهید!

جمع آوری برگ های پاییزی : حیاط منزل تان را سروسامان بدهید!

جمع آوری برگ های پاییزی : فصل برگ ریزان است و دیگر وقت سروسامان دادن به وضع برگ های خشک پاییزی رسیده است. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که برگ های پاییزی را باید جمع کرد یا بهتر است به حال خودشان گذاشته شوند. مسلما این برگ ها در ایجاد کمپوست به شما کمک می کنند و می توانند برای فضای سبز حیاط منزل تان مفید باشند، اما نه به این شکل. برگ ها باید خیلی ریزتر از این حرف ها باشند تا بتوان نتیجه دلخواه را از آن ها گرفت. به همین خاطر است که شما نباید آن ها را رها کنید!

همراه پویانو باشید تا راه جمع آوری و استفاده از برگ های خوش رنگ پاییزی حیاط منزل تان را پیدا کنید.

چرا باید برگ ها را جمع کرد؟

سوال اصلی این است که اصلا چرا باید برگ های به این زیبایی را از حیاط منزل جمع کرد. احتمالا بسیاری از شما دل تان نمی آید چنین منظره بی نظیری را از فضای حیاط منزل تان محو کنید، اما اگر کمی بیش تر فکر کنید، خواهید فهمید که چرا جمع کردن برگ ها توصیه می شود. به طور خلاصه می توان گفت که ماندن این همه برگ روی سطح چمن ها باعث می شود چمن های شما بعد از مدتی طراوت و زیبایی خود را از دست بدهند، پس بهتر است قبل از آن که دیر شود، فکری به حال برگ ها کنید.

چه زمانی برای جمع آوری برگ های پاییزی اقدام کنیم؟

به طور کلی اگر برگ های حیاط شما خیلی کم هستند و در مقایسه با وسعت چمن ها قابل چشم پوشی می باشند، می توانید از جمع آوری آن ها صرف نظر کنید و بگذارید خودشان کار خودشان را انجام دهند. در غیر این صورت، پیش از این که وضع چمن ها و فضای سبز حیاط تان به شکلی درآید که ندانید با آن چه کار کنید، باید برگ ها ها را جمع کنید. یکی از راه هایی که به شما کمک می کند این برگ ها را راحت تر جمع آوری کرده و به سادگی مورد استفاده قرار دهید، استفاده از ماشین های چمن زنی است. ماشین های چمن زنی می توانند همان طور که برای رسیدگی به وضع چمن ها به کمک تان می آیند، در این رابطه نیز کارساز باشند. راه دیگر این است که خودتان دست به کار شوید و به روش سنتی برگ ها را جمع کنید. این روش هم می تواند به اندازه خود جالب و تاثیرگذار باشد.

جمع آوری برگ با استفاده از ماشین

مسلما اگر به دنبال راه ساده تر باشید، باید ماشین ها را انتخاب کنید. یک ماشین چمن زنی به شما کمک می کند به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن برگ های کف حیاط تان را جمع آوری کنید. اگر ماشین چمن زنی شما محفظه ای برای جمع آوری ندارد، یکی به آن اضافه کنید. ماشین های چمن زنی قادرند برگ ها را ریز کرده و برای تهیه کمپوست آماده سازی کنند و این مزیتی است که نسبت به روش جمع آوری دستی یا سنتی دارند.

جمع آوری برگ های پاییزی به روش سنتی

روش قدیمی تر جمع آوری برگ ها استفاده از چنگک است. به کارگیری چنگک ها شاید راه ساده ای برای جمع آوری نباشد، اما می تواند خیلی جذاب تر از کار با ماشین به نظر برسد. اگر شما اهل وقت گذرانی در حیاط منزل هستید و دنبال بهانه ای می گردید تا در فضای باز مشغول به کار شوید، این فرصت خوبی خواهد بود تا در عین جمع کردن برگ ها از صدای خش خش آن ها لذت ببرید. یادتان نرود که یک سطل یا کیسه همراه داشته باشید تا به صورت مداوم برگ ها را جمع کنید، چرا که هر لحظه ممکن است با وزیدن باد غافلگیر شوید.

 

 

 

 

 

تحریریه پویانو