جزئیاتی در دکوراسیون داخلی که باعث می شوند زیبایی خانه از بین برود!

جزئیاتی در دکوراسیون داخلی که باعث می شوند زیبایی خانه از بین برود!

زمانی که می خواهید خانه خود را دکوراسیون کنید، منابع الهام بخش بسیاری در دسترس شما وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. اما زمانی که به تغییراتی که ایجاد کرده اید نگاه می کنید متوجه می شوید که به آن سبک شیک و زیبایی که در نظر داشته اید دست پیدا نکرده اید. شاید حس کنید که چیزی کم بوده و یا اشتباه است، اما نمی توانید تشخیص دهید که آن نکته چیست! گاهی تمام رازهای زیبایی در پنهان شدن جزئیاتی در دکوراسیون داخلی است. زمانی که به جزئياتی کوچک، اما با اهمیت توجه کنید، می توانید به دکوراسیونی شیک دست پیدا کنید. با پویانو همراه باشید:

نور فلورسنت :

شاید خانه خود را بر اساس ترند های جدید دکوراسیون طراحی کرده و با کیفیت ترین و زیباترین مبل ها را خریداری کنید، اما با یک سیستم روشنایی اشتباه می توانید تمام زحمات خود را از بین ببرید. مطمئن باشید که نور شدید فلورسنت می تواند خانه شما را به مکانی سرد و تاریک تبدیل کند. نور فلورسنت علاوه بر آزار چشم ها و ایجاد سردرد، بر روی سیستم عصبی نیز تاثیر گذاشته و سال ها است که مورد بحث و مطالعه قرار دارد.

با استفاده از لامپ هایی که از نور روز الهام گرفته و نوری گرم و ملایم ایجاد می کنند، می توانید فضا و مکانی گرم تر و صمیمی تر ایجاد کنید.

آشفتگی و آلودگی :

یکی از قوانین اصلی برای ایجاد مکانی شیک و زیبا، تمیزی و نظم است. اگر در خانه شما بیش از اندازه لوازم چیده شده باشد و روی پنجره ها و سطوح، گرد و خاک و آلودگی وجود داشته باشد، حتی گران ترین و زیبا ترین اشیاء دکوری نیز ارزان و معمولی به نظر خواهند رسید.

به تمیزی خانه توجه کنید و روزی چند دقیقه از زمان خود را به مرتب کردن و تمیز کردن منزل خود اختصاص دهید. این گونه هم فضایی آرام و لذت بخش ایجاد کرده و هم آن چه را که دکوراسیون خانه به آن احتیاج دارد را به آن خواهید بخشید. به جای این که تمام لوازم خود را در معرض دید قرار دهید، راه هایی را برای پنهان کردن لوازم اضافه پیدا کنید و ظاهری خلوت تر به خانه بدهید.

سرویس مبلمان :

این که بدون توجه به هماهنگی و تناسب خانه، وارد فروشگاه شده و بر اساس علاقه شخصی سرویس مبلمان خود را خریداری کنید بسیار ساده است، اما مبل های آماده ای که در فروشگاه ها وجود دارند ممکن است که برای مکان مورد نظر شما مناسب نباشند و حتی ممکن است مانع از آن شوند که به سبک مورد نظر خود در دکوراسیون، دست پیدا کنید.

خلاقیت خود را به کار بگیرید و با انتخاب لوازم متفاوت، ترکیب بندی ای آزادانه و زیبا خلق کرده و دکوراسیونی تاثیر گذار ایجاد کنید. می توانید از پارچه هایی که رنگ و بافتی متشابه دارند، اما کاملا شبیه به هم نیستند، در کنار یکدیگر استفاده کنید.

دیوار های خالی:

حس دلبازی که مکان های ساده و خلوت ایجاد می کنند قابل مقایسه با هیچ چیز نیست، اما این را نیز در نظر داشته باشید که دیوار های کاملا خالی حس سرزندگی خانه را از بین می برند. بر روی دیوار ها اشیاء و لوازم دکوری که به ذوق و سلیقه شما نزدیک هستند را نصب کنید و کمی جلوه به فضا داده و به دکوراسیونی زیبا دست پیدا کنید.

فراموش نکنید که انتخاب قاب مناسب برای تابلو هایی که به دیوار نصب می کنید، ارتباط و هماهنگی اشیاء دکوری با یکدیگر و ترکیب بندی درست آن ها، از اهمیت بالایی برخوردار است.

رنگ سفید :

سال ها است که رنگ سفید مهمان خانه ها بوده و تبدیل به عادت شده است. رنگ سفید ظاهری آرام و گرم به مکان می بخشد، اما از آن جایی که مدت ها مورد انتخاب همگان بوده و زیاد دیده شده است، اکنون ظاهری از مد افتاده پیدا کرده و باعث می شود تا فضا بسیار معمولی به نظر برسد.

می توانید بر روی دیوار ها از رنگ های جدید خنثی و مدرن استفاده کرده و با رنگ کردن برخی از دیوار ها به رنگ های زنده و روشن، ظاهری جذاب به خانه ببخشید.

کابل های برق :

امروزه تکنولوژي بخش بزرگی از زندگی انسان ها را تشکیل می دهد. اما در نظر داشته باشید که کابل هایی که از لوازم برقی خارج می شوند، حتی مرتب ترین و منظم ترین مکان ها را نیز شلو غ و به هم ریخته نشان می دهند.

برای رسیدن به دکوراسیونی زیبا نیازی نیست که حتما از تکنولوژی و لوازم برقی دوری کنید. کابل ها را دور از معرض دید قرار بدهید و با استفاده از مبلمانی هوشمند و یا جمع کننده های کابل های برق× فضایی باز و شیک ایجاد کنید.

گیاهان مصنوعی :

با وجود این که تمام قوانین لازم برای ایجاد یک دکوراسیون زیبا را رعایت کرده اید، باز هم احساس می کنید که چیزی کم است؟ بدون شک برای این که در یک لحظه فضای خانه را عوض کرده و خانه خود را زیباتر کنید، به گیاهان نیاز دارید، اما فراموش نکنید که برای این منظور باید از گیاهان طبیعی استفاده کنید. گل های مصنوعی علاوه بر این که زیبایی و ظاهر شیک خانه را از بین می برند، باعث می شوند تا فضا کمی سردتر نیز به نظر برسد.

از گیاهان آپارتمانی که نگه داری آن ها ساده بوده استفاده کنید و به فضای خانه جلوه ای تازه بدهید.

پرده های کرکره ای :

شاید پرده های کرکره ای از نظر استفاده بسیار ساده و راحت به نظر برسند، اما از نظر زیبایی شناسی از جمله لوازم دکوری شیک و زیبا محسوب نمی شوند. برای کنترل کردن نور و حفظ حریم خصوصی خود از پرده هایی با مدل های دیگر استفاده کنید.

از طرح های خلاقانه استفاده کنید و یا پرده های ساده را انتخاب کنید و بر اساس ذوق و سیلقه خود به دکوراسیون خانه، ظاهری شیک و زیبا ببخشید.

 

 

 

 

جزئیاتی در دکوراسیون داخلی

تحریریه پویانو