جدا کردن آشپزخانه از اتاق پذیرایی

جدا کردن آشپزخانه از اتاق نشیمن

جدا کردن آشپزخانه از اتاق پذیرایی

امروزه با افزایش جمعیت، خانه ها کوچک تر از گذشته طراحی می شوند. به همین دلیل برای این که در داخل خانه فضایی باز ایجاد شود، تلاش می شود تا جای ممکن دیوار ها کمتر شوند. همین موضوع باعث شده است که آشپزخانه های امروزی در بیشتر مواقع به شکل اپن و باز طراحی شوند تا هم فضا بزرگ تر دیده شود و هم نقاط مختلف خانه با یکدیگر در ارتباط باشند. اما هر چه قدر هم که این فضا باز باشد، لازم است که با روش های مختلف، فضای آشپزخانه از اتاق نشیمن جدا شود تا هر کدام به عنوان فضایی مستقل دیده شوند. با پویانو همراه باشید تا با روش های جدا کردن آشپزخانه از اتاق پذیرایی آشنا شوید:

جدا کردن آشپزخانه از اتاق پذیرایی

آشپزخانه قلب هر خانه ای به شمار می رود و امروزه در طراحی داخلی نیز آشپزخانه از جایگاه ویژه ای برخوردار است. زمانی که می خواهید یک آشپزخانه را طراحی کنید، انتخاب های بی شماری پیش روی شما قرار دارند. البته اگر آشپزخانه شما اپن است، باید طراحی آن را متناسب با طراحی اتاق نشیمن انجام دهید. امروزه آشپزخانه های آمریکایی و یا اپن و یا هر اسمی دیگری که بر روی آن می گذارید طرفداران بسیاری دارد. به خصوص در خانه های کوچک استودیویی و یا سوئيت ها، این مدل آشپزخانه ها بسیار کارآمد هستند.

اما لازم است که میان آشپزخانه و سایر محیط زندگی، مرز مشخصی وجود داشته باشد. این گونه می توان اتاق نشیمن را به عنوان مرکز خانه مشخص کرد. برای جدا کردن فضا های مختلف می توان ایده های متفاوتی را به کار برد؛ از یک میز گرفته تا ایجاد تفاوت میان کفپوش ها، می توان روش های متفاوتی را برای این منظور مورد استفاده قرار داد. اما اگر به دنبال مرزی کاملا مشخص هستید، بهتر است که از آشپزخانه باز دست کشیده و میان اتاق ها دیوار بکشید! در غیر این صورت می توانید ترفند های جایگزینی را برا جدا کردن آشپزخانه از اتاق نشیمن به کار ببرید.

جدا کردن آشپزخانه از اتاق پذیرایی

  • جدا کردن آشپزخانه از اتاق پذیرایی با استفاده از جزیره آشپزخانه

وجود یخچال، گاز، سینک ظرفشویی و یک فضا برای کار کردن، باعث می شود تا آشپزخانه به عنوان فضایی مجزا از خانه به شمار رود. مدت های طولانی آشپزخانه تنها مکانی ساده برای آماده کردن غذا و پخت و پر به شمار می رفت. اما امروزه این برداشت تغییر کرده است. اکنون آشپزخانه به عنوان مکانی اجتماعی در قلب خانه به شمار می رود. به همین دلیل آشپزخانه های بازی که محیط زندگی را به آشپزخانه متصل می کنند، در سال های اخیر طرفداران بسیاری یافته اند. زیرا تا زمانی که ابعاد خانه اجازه دهد، آشپزخانه عنصر ارتباطی مهمی به شمار می رود.

جزیره آشپزخانه نیز در این ارتباط بسیار تاثیر گذار است. این جزیره ها را هم می توان به عنوان میز غذاخوری و هم به عنوان فضایی برای آشپزی مورد استفاده قرار داد. علاوه بر این موارد، جزیره آشپزخانه یک کاربرد دیگر نیز دارد؛ این جزیره ها بر اساس نقطه ای که قرار داده می شوند می توانند به عنوان یک جدا کننده آشپزخانه از اتاق نشیمن به کار برده شوند.

جدا کردن آشپزخانه از اتاق پذیرایی با استفاده از جزیره آشپزخانه

  • دیوار های باز!

در معماری داخلی گاهی برای جدا کردن فضا های مختلف از یکدیگر، از دیوار هایی با شکل های متفاوت استفاده می شود. این دیوار ها اتاق ها را به طور کامل از یکدیگر جدا نمی کنند و می توانند شکل های متفاوتی داشته باشند. برای مثال یک دیوار نصفه و کوتاه که بالای آن باز است. این گونه هم یک مرز میان اتاق ها ایجاد شده و هم ارتباط میان آن ها باقی خواهد ماند.

نوع دیگر این است که فضای بالایی با دیواری کوتاه مانند تیرک سقفی پوشانده شده و پایین آن باز بماند و یا نوع دیگر آن دیوار های طاق دار هستند که کاملا آشپزخانه را از اتاق نشیمن جدا نمی کنند، اما به عنوان یک مرز زیبا دیده می شوند.

دیوار های طاق دار هستند که کاملا آشپزخانه را از اتاق نشیمن جدا نمی کنند

یکی از ساده ترین راه ها برای جدا کردن آشپزخانه از اتاق نشیمن، استفاده از میز غذاخوری است. یک میز غذاخوری مستطیلی برای این منظور بسیار کارآمد خواهد بود، زیرا می تواند اتاق را به صورت طولی از یکدیگر جدا کند. میز های مربعی و یا دایره ای برای این منظور نمی توانند فضای مناسبی ایجاد کنند. یکی دیگر از نکات مثبت یک میز غذا خوری بزرگ این است که می توان آن را برای بسیاری از فعالیت های دیگر نیز به کار برد. برای مثال بعد از مدرسه می تواند به عنوان میز تحریر بچه ها مورد استفاده قرار بگیرد. هم چنین نسبت به یک جزیره آشپزخانه نیز بسیار اقتصادی تر خواهد بود.

جدا کردن آشپزخانه از اتاق پذیرایی با میز غذاخوری

  • استفاده از کتابخانه برای جدا کردن آشپزخانه از اتاق پذیرایی

یکی دیگر از راه های جدا کردن فضای آشپزخانه از اتاق نشیمن، استفاده از یک کتابخانه شبیه به دیوار است. کتابخانه های بلند و بزرگی که داخل آن ها پر از کتاب و لوازم مختلف باشد، درست مانند یک دیوار جدا کننده عمل می کنند. هم چنین اگر از کتابخانه ای با طبقات باز و خالی استفاده کنید، به دیواری باز تر و شفاف تر دست پیدا خواهید کرد که علاوه بر این که اتاق ها را از یکدیگر جدا می کند، ارتباط میان آن ها را از بین نمی برد.

استفاده از کتابخانه برای جدا کردن آشپزخانه از اتاق پذیرایی

  • جدا کردن اتاق ها با استفاده از دیوار های کلاسیک!

اگر مواردی که تا کنون به آن ها اشاره کرده ایم برای شما کافی نیستند، پس از آشپزخانه اپن دست کشیده و با استفاده از دیوار های کلاسیک، آشپزخانه را از اتاق نشیمن جدا کنید. یکی از بزرگ ترین امتیازات جدا کردن آشپزخانه به طور کامل از اتاق نشیمن، جلوگیری از ایجاد بوی غذا در اتاق نشیمن خواهد بود. البته این موضوع بدین معنا نیست که با آشپزخانه های اپن، اتاق نشیمن مدام بوی غذا می دهد. با یک هود قوی می توان مشکل بوی غذا را به سادگی رفع کرد.

جدا کردن اتاق ها با استفاده از دیوار های کلاسیک

  • جدا کردن آشپزخانه از اتاق نشیمن توسط کاناپه

اگر برای اتاق نشیمن یک کاناپه بزرگ خریداری کرده و آن را به شکلی قرار دهید که پشت آن به آشپزخانه باشد، کاناپه نیز می تواند به عنوان یک جدا کننده میان آشپزخانه و اتاق نشیمن به کار برده شود. اگر برای جدا کردن این دو فضا از یکدیگر، علاوه بر کاناپه از میز غذاخوری نیز استفاده کنید، مرز میان آشپزخانه و اتاق نشیمن کاملا مشخص خواهد شد.

جدا کردن آشپزخانه از اتاق نشیمن توسط کاناپه

در واقع این روش های ساده به شما این امکان را می دهند تا بدون صرف هزینه زیاد، فضای آشپزخانه را از نشیمن جدا کرده و یک مرز مشخص میان آن ها ایجاد کنید. بدون شک در خانه اکثر افراد یک میز غذاخوری و یک کاناپه وجود دارد؛ تنها کاری که باید انجام این است که چیدمان این لوازم را تغییر داده و آن ها را به عنوان مرزی میان این دو اتاق به کار ببرید.

جدا کردن آشپزخانه از اتاق نشیمن توسط کاناپه

 

 

 

 

جدا کردن آشپزخانه از اتاق پذیرایی

تحریریه پویانو