5 فینالیست جایزه میس ون دروهه / سال 2017

جایزه معماری میس ون دروهه 2017 ؛ 5 فینالیست جایزه میس ون دروهه

5 فینالیست جایزه میس ون دروهه / سال 2017

پنج فینالیست جایزه معماری میس ون دروهه ؛ در حال حاضر پنج پروژه در حال رقابت برای جایزه سال 2017 میس ون دروهه می باشند؛ از جمله طرح مسکونی در لندن توسط Alison Brooks ، یک ساختمان کلیسا در Ribe توسط معماران Lundgaard و معماران Tranberg که در واقع از خرابه های مربوط به قرن 12 پناهگاهی ساخته اند.

سه ساختمان دیگر که در لیست وجود دارند عبارتند از: یک بلوک مسکونی در آمستردام توسط استودیوهای هلندی معماران NL و XVW ، یک موزه ورشو توسط شرکت لهستانی BBGK Architekci و یک بنای یادبود در Rivesaltes توسط طراح فرانسوی Rudy Ricciotti .

جایزه میس ون دروهه به بهترین ساختمانی تعلق می گیرد که در دو سال اخیر و توسط معماری اروپایی کامل شده باشد.

این جایزه دو سالانه به اسم معمار آمریکایی-آلمانی Ludwig Mies van der Rohe نام گذاری شده است و معتبرترین جایزه در معماری اروپا محسوب می شود.

این پنج فینالیست، توسط یک هیئت منصفه که رهبری و مدیریت آن را معمار اروپایی Stephen Bates بر عهده دارد، از میان لیستی شامل چهل پروژه انتخاب شده اند. این هیئت منصفه شامل معمارانی است همچون Gonçalo Byrne ، Peter Cachola Schmal ، Pelin Derviş و Dominique Jakob .

فینالیست ها در رقابتی سخت با پروژه های دیگر به این مرحله رسیدند مانند پرادای گروه OMA در میلان ، کلیسای Suvela در ریبه توسط دفتر معماری OOPEAA برای معماری محیطی آن و ایستگاه های پمپ رودخانه Skjern توسط گروه Johansen Skovsted Arkitekter .

در مرحله فینال، هیئت منصفه پنج ساختمان فینالیست را از نزدیک می بیند و بررسی می کند تا تصمیم نهایی برای اعطای پانزدهمین نسخه این جایزه گرفته شود.

برای قدردانی از کسی که برنده این جایزه 60,000 یورویی ( 51,000 پوند ) می شود، مراسمی در پاویون میس ون دروهه در بارسلونا در ماه  May 2017 برگزار خواهد شد.

برندگان دوره های گذشته این جایزه عبارتند از: سالن فیلارمونیک Szczecin طرحی از  Barozzi Veiga در لهستان (سال 2015) ، مرکز کنفرانس و کنسرت Harpa در ایسلند (سال 2013) ، موزه Neus در برلین توسط David Chipperfield (سال 2011) و خانه اپرای Snøhetta در اسلو (سال 2009) .

در اینجا می توانید پروژه های در حال رقابت در فینال را ببینید:

 

deFlat Kleiburg در آمستردام، توسط گروه های NL Architects و XVW Architectuur

01  02

 

 

 

Ely Court در لندن، توسط گروه معماران Brooks

03  04

 

 

 

Kannikegarden در ریبه، توسط معماران Lundgaard و Tranberg

06 جایزه معماری میس ون دروهه 2017 ؛ فینالیست جایزه میس ون دروهه
جایزه معماری میس ون دروهه 2017 ؛ فینالیست جایزه میس ون دروهه

05

 

 

 

 

موزه Katyn در ورشو، توسط گروه معماران BBGK Architekci

07

08 جایزه معماری میس ون دروهه 2017 ؛ فینالیست جایزه میس ون دروهه
جایزه معماری میس ون دروهه 2017 ؛ فینالیست جایزه میس ون دروهه

 

 

 

موزه یادبود Rivesaltes در Rivesaltes، معمار Rudy Ricciotti

09

 

010 جایزه معماری میس ون دروهه 2017 ؛ 5 فینالیست جایزه میس ون دروهه
جایزه معماری میس ون دروهه 2017 ؛ 5 فینالیست جایزه میس ون دروهه

 

 

تحریریه پویانو: جعفری

منبع : dezeen