ایده های جالب جاسازی اشیا در خانه

ایده های جالب جاسازی اشیا در خانه

ایده های جالب جاسازی اشیا در خانه

در طراحی داخلی و محیطی که در آن زندگی می کنیم، اولین قدم برای رسیدن به فضایی زیبا، ایجاد نظم است و ایجاد نظم به آن بستگی دارد که هر وسیله ای در جای خود قرار بگیرد. در هر اتاقی بسته به کاربردی که دارد اشیاء متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند که باید به آن ها نظم داده شده و هر یک در جای مخصوص خود قرار بگیرند. ترفند های کارآمد برای ذخیره سازی اشیاء مختلف در اتاق های متفاوت خانه می تواند جلوه ای تازه تر، زیبا تر و منظم تر به محیط زندگی شما ببخشد. برای این که با روش های جاسازی اشیا در خانه آشنا شوید با پویانو همراه باشید:

ایده های جالب جاسازی اشیا در خانه

دیوار پشت کاناپه: نصب آینه و یا تابلو ای زیبا بر روی دیوار پشت کاناپه ایده ای بسیار ظریف و شیک به شمار می‌رود، اما استفاده از قفسه های رنگی بر روی این مکان، علاوه بر این که به دیوار حرکت و پویایی می بخشد، فضای بیشتری را برای جاسازی اشیا در اتاق نشیمن در اختیار شما قرار خواهد داد.

اتاق نشیمن

قفسه های خود را طراحی کنید: استفاده از جعبه های میوه به شما این امکان را می دهد تا قفسه ها را به هر شکلی که دوست دارید طراحی کرده و مورد استفاده قرار دهید. برای مثال می توانید با روی هم قرار دادن این جعبه ها به یک سیستم قفسه بندی ایستاده دست پیدا کنید که برای بهره بردن از گوشه دیوار ها ایده مناسبی به شمار می رود.

 چیدمان بر اساس رنگ ها: اگر برای ذخیره سازی اشیاء مختلف قفسه های باز را ترجیح داده، اما می خواهید که ظاهری منظم و مرتب به آن ها ببخشید، می توانید هر چه را که در این قفسه ها قرار می دهید را بر اساس رنگ آن ها مرتب کنید. برای مثال اشیا و کتاب ‌هایی که جلد سفید رنگ دارند را در یک قفسه قرار داده و اشیاء تیره تر را در قفسه ای دیگر…

قفسه های خود را طراحی کنید

فضا های خالی را پر کنید: اگر زیر کمد ها و یا کنسول هایی که در اتاق نشیمن یا هر مکان دیگری مورد استفاده قرار می دهید فضای خالی وجود دارد، با استفاده از سبد هایی که دقیقا به اندازه زیر آن ها هستند می توانید از این فضا های خالی به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

 

  • راهرو ها

راه حل های عمودی: مبلمان و عناصر باریک، اما عمودی به شما این امکان را می دهند تا در فضای موجود تا جای ممکن صرفه جویی کنید. از این مبلمان می‌توانید در مکان های باریکی مانند راهرو های ورودی به راحتی استفاده کنید. در چنین فضا هایی برای این که مکانی مرتب ایجاد کنید می توانید رنگ سفید را برای زمین و دیوار ها و کمد ها به کار ببرید.

راهرو ها

ایجاد فضای ذخیره سازی بیشتر: برای این که در فضایی مانند راهرو ها، اتاق نشیمن و یا اتاق خواب، فضای ذخیره‌سازی بیشتری را در اختیار داشته باشید می توانید از نیمکت های صندوق دار استفاده کنید. این نیمکت ‌ها مانند یک کمد مخفی هستند که هم فضایی برای نشستن و هم فضایی برای ذخیره سازی اشیاء مختلف در اختیار شما قرار می دهد.

جالباسی ها: قلاب های لباس و جارختی ها ممکن است که فضایی کوچک به نظر برسند، اما همیشه برای مرتب نگه داشتن مکان و جمع آوری لباس ها بسیار کاربردی هستند.

ایجاد فضای ذخیره سازی بیشتر

شلف های دیواری: اگر در کنار و اطراف تخت خواب به دنبال سیستمی کاربردی برای جاسازی اشیاء هستید شلف های دیواری می توانند بسیار کاربردی باشند.

انتخاب مبلمان بر اساس فرم اتاق: بهتر که مبلمان مورد نیاز خود را بر اساس بزرگی اتاق، معماری و شکل آن انتخاب کنید. برای مثال انتخاب میز آرایش برای اتاق خواب بهتر است که در ابعاد و اندازه اتاق صورت بگیرد.

چهره پنهان نظم: سعی کنید داخل کشو و کمد های خود را که دیده نمی‌شوند و در معرض دید قرار ندارند را نیز مرتب نگه دارید. تقسیم کننده هایی که داخل کشو و کمد ها مورد استفاده قرار می گیرند می‌توانند فضایی منظم و برنامه ریزی شده ای را در اختیار شما قرار دهند.

استفاده از سطح دیوارها: دیوار پشت تخت خواب معمولا به عنوان فضایی مرده در نظر گرفته می‌شود. به همین دلیل برای این که بتوانید زندگی دوباره به این دیوار ها ببخشید می توانید از سیستم قفسه های باز و یا شلف دیواری در بالای تخت خواب خود استفاده کنید.

انتخاب مبلمان بر اساس فرم اتاق

استفاده از فضای زیر تخت خواب: اگر در زیر تخت خواب شما کشو یا سیستم ذخیره سازی وجود ندارد، می توانید با استفاده از جعبه های چرخدار به نحو احسنت از فضای خالی زیر تخت بهره مند شوید.

کمد دستشویی: کمد های ایستاده در مکانی مانند سرویس بهداشتی فضایی بسیار دلباز و کاربردی ایجاد می‌کنند، اما اگر سرویس بهداشتی و دستشویی شما دارای فضایی کوچک است با استفاده از کمدهای باریک می توانید به مکان نظم بخشیده و بدون فشرده کردن فضای موجود از آن بهره مند شوید.

سرویس بهداشتی

استفاده از سبدهای حصیری: در مکانی مانند سرویس بهداشتی نه تنها برای لباس ‌های کثیف، بلکه برای نگه داری از دستمال کاغذی ها، حوله ها و یا هر وسیله دیگری که در این مکان مورد استفاده قرار می گیرد می توانید از سبد های حصیری استفاده کنید. حصیر به دلیل این که ماده ای طبیعی است باعث می‌شود تا هوا در درون آن جریان یابد و این گونه از جمع شدن رطوبت در داخل سبد جلوگیری می کند.

آینه دستشویی: اگر آینه دستشویی را به شکل کمد دار و یا قفسه دار انتخاب کنید می توانید لوازمی مانند مسواک، ریش تراش، لوازم آرایشی یا هر وسیله شخصی دیگر خود را در داخل آن قرار داده و به فضای ذخیره سازی بیشتری دست پیدا کنید.

فضای مینیمال در سرویس بهداشتی

استفاده از قفسه های کوچک: هر یک از دیوارهای خالی سرویس بهداشتی فضایی مناسب برای ذخیره سازی اشیا مختلف به شمار می رود و اگر دستشویی شما کوچک است می توانید از قفسه های باریک و کوچک بر روی دیوارهای خالی آن استفاده کرده و این گونه به فضای ذخیره سازی بیشتری در این مکان دست پیدا کنید. البته حمام نیز برای استفاده از قفسه های کوچک دیواری فضای مناسبی به شمار می رود، زیرا می تواند به شما این امکان را دهد تا لوازم شخصی بهداشتی خود را در آن قرار دهید.

استفاده از قفسه های کوچک

هر چه یک خانه کوچک باشد باز هم در داخل آن نقاطی وجود دارند که بدون استفاده باقی می مانند. برای این که بتوانید مشکل جاسازی اشیا در خانه را برطرف کرده و نظم بیشتری به محیط زندگی خود ببخشید، باید این نقاط پرت و بدون استفاده را بشناسید.

هر فضای خالی که در خانه وجود دارد می‌تواند برای این منظور مورد استفاده قرار بگیرد. سبد ها، جعبه ها و قفسه ها و شلف های دیواری از جمله عناصری هستند که به شما کمک می‌کنند تا هر نقطه‌ای از خانه را به مکانی کاربردی تبدیل کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که محیط زندگی خود را به خوبی بررسی کرده و آن را بشناسید و بر اساس آن چه که به آن نیاز دارید از آن استفاده کنید…