روش های متنوع جاسازی اشیاء در خانه

جاسازی اشیاء در خانه

روش های متنوع جاسازی اشیاء در خانه

یکی از شرایطی که زندگی مدرن، زندگی کردن در شهر های شلوغ و افزایش جمعیت با خود به همراه داشته است، کوچک تر شدن خانه ها و فضایی است که در آن زندگی می کنیم. امروزه بیشتر ما در آپارتمان هایی با واحد های متعدد و در متراژهایی حتی کوچک تر از اندازه های استاندارد زندگی خود را سپری می کنیم. همین موضوع و شرایط با خود مشکلات بسیاری را به همراه آورده است و یکی از مهم ترین این مشکلات، عدم وجود فضای کافی برای ذخیره سازی و جاسازی اشیاء در خانه است.

ما در این مطلب ترفندهای دکوراسیون تلاش می کنیم تا با ارائه روش های ساده تا حدودی این مشکل خانه های کوچک را بر طرف کرده و با ایده های کارآمد به شما کمک کنیم. پس با پویانو همراه باشید تا با روش های متنوع جاسازی اشیاء در خانه بیشتر آشنا شوید:

ترفندهای دکوراسیون

برای این که بتوان خانه ای مرتب و تمیز در اختیار داشت، باید تمام لوازم و اشیاء موجود در خانه جا و مکان مخصوص به خود را داشته باشند. برای این منظور قبل از هر چیزی باید تنها لوازمی را در خانه نگه داری کنید که به آن ها واقعا نیاز داشته و کاربرد دارند. زیرا نگه داری از لوازم اضافه و بی مورد به غیر از اشغال کردن فضای موجود، هیچ کاربرد دیگری نخواهند داشت.

کنترل کردن خود در خرید لوازم جدید نیز از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری خواهد کرد. اما با این وجود باید بدانید که جاسازی اشیاء در خانه دارای روش های متنوعی است؛ از سیستم های محصور تا آویزان کردن لوازم و از کاناپه های جادار گرفته تا سیستم های کشویی، از جمله روش هایی برای ذخیره سازی اشیاء در خانه به شمار می روند. از هر روشی که برای جاسازی و ذخیره سازی اشیاء استفاده کنید فرقی نمی کند، در هر صورت دو نکته مهم وجود دارد که باید در نظر داشته باشید؛ این دو نکته نوع وسیله و فضایی است که از آن استفاده می کنید. با توجه به این دو مورد می توانید هر وسیله ای را در جای مناسب خود قرار دهید.

قفسه های مخفی کتابخانه

  • جاسازی اشیاء بر روی دیوار ها

سیستم های قفسه بندی و ذخیره سازی دیواری اشیاء که زمین ها را از مبلمان سنگین و جاگیر رها می کنند، برای فضا های کوچک و باریک انتخاب های ایده آلی به شمار می روند. به مثال های زیر توجه کنید:

آشپزخانه: آشپزخانه مکانی است که فعالیت های بسیاری مانند آماده کردن غذا، پختن، خوردن و شست و شوی ظروف در آن صورت می گیرند و در واقع مکانی است که ساعت های طولانی ای از روز خود را در آن سپری می کنیم. به همین دلیل استفاده از سیستم های ذخیره سازی ای که باعث می شوند از سطح دیوار ها به بهترین شکل ممکن استفاده شود، روشی است که هم بسیار کاربردی بوده و هم در زمان ما بسیار صرفه جویی می کند. زیرا با استفاده از این روش دیگر نیازی برای گشتن به دنبال اشیاء نخواهد بود. برای مثال قرار دادن شیشه حبوبات و ادویه جات بر روی این شلف ها، روشی کاربردی به شمار می رود.

استفاده از ارگانایزر های طبقاتی

سطوح قابل توجه: انتخاب هایی که برای ایجاد سیستم ذخیره سازی بر روی دیوار ها وجود دارند، علاوه بر کاربردی بودن، در عین حال می توانند امکان ایجاد یک نقطه مرکزی و قابل توجه را در اختیار شما قرار دهند. برای مثال می توانید با استفاده از شلف های متنوع و خاص، دیوار ها را به یک فضای متفاوت تبدیل کرده و یا با استفاده از رنگ های متنوع و کاغذ دیواری ها فضا را به چندین بخش مجزا تقسیم کنید.

استفاده از شلف های متنوع و خاص

اتاق خواب: می توانید در مکانی مانند اتاق خواب، به جای میز های کوچک پاتختی، از سیستم قفسه بندی بر روی دیوار ها استفاده کنید. این سیستم به خصوص در اتاق کودکان برای قرار دادن کتاب ها و اسباب بازی ها فضای بسیار کاربردی ای را در اختیار شما قرار خواهد داد.

سیستم قفسه بندی بر روی دیوار ها

قفسه های فلزی: در سال های اخیر قفسه های فلزی بسیار محبوب و پرکاربرد شده اند. استفاده از چنین قفسه هایی به خصوص بر روی دیوار های تیره، نه تنها بسیار کاربردی و کارآمد بوده، بلکه ظاهری شیک و مدرن به فضا می بخشد.

استفاده از قفسه های فلز

  • روش های پنهانی و محصور برای جاسازی اشیاء

در اتاق های کوچک و یا در مکان هایی که دارای تو رفتگی و بیرون زدگی هستند، در کنار تیرک ها و یا در مکان هایی مانند زیر پله، استفاده از سیستم کمد های پنهانی و یا طراحی های خاص مخصوص آن فضا، بهترین روش جاسازی اشیاء خواهد بود.

نقاط مرده و بدون استفاده: معمولا مکان هایی مانند زیر شیروانی، زیر پله و یا تورفتگی های بی مورد دیوار ها فضا های مرده و بدون استفاده محسوب می شوند. با طراحی کمد های مخصوص برای این نقاط بدون استفاده، می توانید فضایی بسیار کاربردی و مفید برای نگه داری از اشیاء خود ایجاد کنید.

روش های پنهانی و محصور برای جاسازی اشیاء

پنهان کردن: بر خلاف سیستم ذخیره سازی های محصور و تو کار که نیاز به طراحی های خاص و اجرایی دشوار دارند، به راحتی می توانید سیستم قفسه بندی های باز و فضای جاسازی اشیاء بر روی دیوار ها را پنهان کنید. برای این منظور استفاده از پرده برای پنهان کردن سیستم قفسه بندی باز روشی ساده و ایده آل به شمار می رود.

سیستم ذخیره سازی های محصور و تو کار

در آشپزخانه نیز اگر تو رفتگی ای وجود دارد می توانید آن را به کمد مواد خوراکی تبدیل کرده و از فضا به بهترین شکل ممکن بهره مند شود.

  • سیستم های مدولار ذخیره سازی اشیاء

زمانی که صحبت از جاسازی اشیاء می شود اولین چیزی که به ذهن بیشتر افراد خطور می کند، استفاده از مبملانی بزرگ و مدولار مانند کنسول، کمد لباس و یا صندوقچه ها و جعبه ها است. در واقع تا حدودی حق با این افراد است، زیرا در زمینه ذخیره سازی اشیاء، برد با این مبلمان جادار است.

تنوع در طراحی: محصولات مدولار با تنوعی که دارند، نه تنها در زمینه ایجاد نظم و جاسازی اشیاء به شما کمک می کنند، بلکه در مورد هماهنگی با سبک و طراحی مکان نیز دست شما باز گذاشته و این امکان را ایجاد می کنند تا بهترین انتخاب را برای محیط زندگی خود انجام دهید.

سیستم های مدولار ذخیره سازی اشیاء

تقسیم بندی فضا: اگر فضایی بزرگ و باز برای زندگی کردن در اختیار دارید، می توانید از سیستم های مدولار و قفسه بندی برای تقسیم بندی فضا استفاده کنید. برای مثال می توانید از سیستم های مدولار برای جدا کردن قسمت غذاخوری از سالن پذیرایی و یا آشپزخانه بهره مند شوید.

 سیستم های مدولار و قفسه بندی برای تقسیم بندی فضا

هر یک از این روش های جاسازی اشیاء در خانه های کوچک، می تواند بسیار کارآمد بوده و نقش یک ناجی را بازی کند. نکته مهم این است که مناسب ترین آن ها با شرایط زندگی خود را انتخاب کنید. پس اگر در ذخیره سازی اشیاء موجود دچار مشکل هستید، این روش ها را مورد بررسی قرار داده و بهترین آن را به کار ببرید.