8 تنالیته رنگ سبز که می توانید در طراحی داخلی به کار ببرید

تنالیته رنگ سبز در طراحی داخلی

8 تنالیته رنگ سبز که می توانید در طراحی داخلی به کار ببرید

رنگ های طبیعی، رنگ هایی هستند که باعث می شوند در محیط داخلی خانه فضایی آرامش بخش ایجاد شود. رنگ سبز از جمله رنگ های برگرفته از طبیعت است که تنالیته های متنوع آن چه به صورت تنها به کار برده شوند و چه با رنگ های دیگر ترکیب شوند می توانند محیطی فرح بخش و آرام را برای شما به ارمغان بیاورند. ما در این مطلب به 8 تنالیته زیبا و متفاوت رنگ سبز که می توانید در دکوراسیون محیط زندگی خود به کار ببرید خواهیم پرداخت. با پویانو همراه باشید تا با کاربرد های تنالیته رنگ سبز بیشتر آشنا شوید:

رنگ سبز دارای تنالیته متنوعی از جمله سبز پسته ای، سبز زمردی، سبز یشمی، سبز نعنایی، سبز پاستلی، سبز ارتشی، سبز کله غازی و انواع دیگر است. این رنگ با تنالیته های طبیعی خود به هر محیطی تازگی و نشاط می بخشد. می توانید بر اساس سبک طراحی داخلی محیط زندگی خود یک پالت رنگی از ترکیب رنگ سبز با رنگ های دیگر تشکیل دهید.

تنالیته رنگ سبز

رنگ سبز که با طبیعت در ارتباط است، زمانی که در کنار رنگی مانند آبی به کار برده شود فضایی آرام و فرح بخش ایجاد می کند. استفاده از رنگ هایی که خاصیت درمانی دارند در کنار یکدیگر، برای مکانی مانند اتاق نشیمن انتخاب بسیار مناسبی به شمار می رود. برای مکانی مانند اتاق خواب نیز می توانید رنگ سبز را در کنار رنگ هایی مانند بژ، کرم و رنگ های روشن به کار ببرید و یا ترکیبی از رنگ های طبیعی و گرم ایجاد کنید.

در کنار رنگ های درخشان می توانید از رنگ های روشن که زمینه ای مناسب ایجاد می کنند استفاده کنید. زمانی که می خواهید از تنالیته های درخشان و زنده رنگ سبز استفاده کنید، با به کار بردن رنگ های روشن در کنار آن می توانید فضایی ساده و دلنشینی را ایجاد کنید که در آن رنگ های سبز در الویت قرار دارند. تنالیته های روشن تر رنگ سبز نیز می توانند نیاز به رنگ های خنثی در محیط را بر طرف کنند. هم چنین رنگ های پاستلی با تنالیته های روشن رنگ سبز هماهنگی زیبایی ایجاد کرده و فضایی آرام را به ارمغان می آورند.

تنالیته رنگ سبز

  1. تنالیته ها روشن رنگ سبز

رنگ هایی مانند سبز روشن، بژ، سفید و رنگ روشن چوب را می توانید به عنوان رنگ هایی که با آشپزخانه هماهنگی دارند به کار ببرید. به خصوص در آشپزخانه های کوچک استفاده از رنگ های روشن باعث ایجاد عمق بیشتری در فضا می شود. فراموش نکنید که رنگ های روشن مصرف انرژی را کاهش داده و فضایی روشن تر و دلباز تری را در اختیار شما قرار می دهند. می توانید تنالیته های روشن رنگ سبز را با رنگ های قهوه ای و کرم ترکیب کرده و یک پالت رنگی زیبا ایجاد کنید. رنگ سبز با مبلمان چوبی ترکیبی بی نظیر را به نمایش می گذارد. در اتاق های کوچک، آشپزخانه ها، حمام و دستشویی با استفاده از رنگ سبز روشن می توانید به ظاهری فرح بخش و روشن دست پیدا کنید.

تنالیته ها روشن رنگ سبز

  1. ترکیب تنالیته های مختلف رنگ سبز

رنگ سبز، رنگی بسیار آرامش بخش است. به همین دلیل با به کار بردن تنالیته های متفاوت آن در کنار یکدیگر می توانید در فضا هماهنگی ایجاد کرده و به فضایی آرام دست پیدا کنید. می توانید بر روی سطوحی مانند دیوار ها، پرده ها و مبل ها، تنالیته های زیبا و متفاوت رنگ سبز را در کنار یکدیگر به کار برده و از آرامش و زیبایی ایجاد شده لذت ببرید.

ترکیب تنالیته های مختلف رنگ سبز

  1. رنگ سبز پسته ای در طراحی داخلی

نظر شما در مورد ایجاد کنتراست میان رنگ ها چیست؟ رنگ سبز مغز پسته ای با رنگ هایی مانند آبی و لاجوردی هماهنگی بی نظیری ایجاد کرده و زمانی که با رنگ های روشنی مانند کرم ترکیب شوند، کنتراستی زیبا را به نمایش می گذارند. زمانی که ترکیب رنگ های سبز پسته و لاجوردی را در کنار رنگ روشنی مانند کرم به کار ببرید، می توانید زیبایی رنگ ها را به نمایش بگذارید. هم چنین این ترکیب رنگی در کنار رنگ قهوه ای نیز نتیجه مشابهی را به همراه خواهد داشت.

رنگ سبز پسته ای در طراحی داخلی

  1. سبز جنگلی

اگر می خواهید رنگی از طبیعت را به خانه خود بیاورید، رنگ سبز جنگلی بهترین انتخاب خواهد بود. این رنگ زمانی که در کنار رنگ سفید به کار برده شود جلوه بیشتری یافته و کنتراستی زیبا ایجاد می کند. هم چنین می توان رنگ سبز جنگلی را در کنار رنگ های گرم نیز به کار برد. زمانی که این رنگ در کنار رنگ های گرمی مانند قرمز، نارنجی و یا زرد به کار برده شد فضایی گرم به محیط زندگی شما خواهد بخشید.

سبز جنگلی

  1. سبز کله غازی در دکوراسیون

رنگ سبز کله غازی یکی از رنگ های برگرفته از طبیعت و از تنالیته رنگ سبز است که فضایی فرح بخش ایجاد می کند. زمانی که این رنگ با رنگ های کرم، بژ و قهوه ای ترکیب شود، هماهنگی رنگ های طبیعی را به نمایش می گذارد. به خصوص اگر در مکانی مانند اتاق نشیمن و یا اتاق خواب به دنبال ایجاد فضایی آرامش بخش هستید می توانید از ترکیب رنگ های طبیعی بهره مند شوید.

سبز کله غازی در دکوراسیون

  1. رنگ سبز زیتونی

اگر به سبک کلاسیک علاقه مند هستید، رنگ سبز زیتونی از تنالیته رنگ سبز انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. این رنگ ترکیب زیبایی با رنگ های قهوه ای و طلایی ایجاد می کند و دکوراسیونی مجلل را به نمایش می گذارد. رنگ سبز زیتونی را بر اساس سبکی که در نظر دارید و در مکان های مختلف خانه می توانید با رنگ های روشن ترکیب کرده و به نتیجه ای زیبا دست پیدا کنید.

رنگ سبز زیتونی

  1. اکسسوار های سبز رنگ

یکی از راه های استفاده از رنگ سبز در طراحی داخلی، به کار بردن اکسسوار های سبز رنگ است. همان طور که پیش تر نیز اشاره شد رنگ سبز با رنگ هایی مانند کرم و قهوه ای هماهنگی زیبایی ایجاد می کند. این رنگ ها نیز از پرکاربرد ترین رنگ ها در طراحی داخلی خانه به شمار می روند، زیرا ریسک کمتری را به همراه دارند. به همین دلیل برای این که کمی رنگ به محیط زندگی خود اضافه کنید اکسسوار های سبز رنگ را در کنار این رنگ ها به کار ببرید.

اکسسوار های سبز رنگ

  1. سبز زمردی

رنگ سبز زمردی یکی از تنالیته های جذاب و قابل توجه رنگ سبز به شمار می رود. می توانید طیف های متنوع سبز زمردی را با رنگ های روشن ترکیب کرده و به هماهنگی ای زیبا دست پیدا کنید. سبز زمردی انتخاب زیبایی برای دیوار ها به شمار رفته و می توانید هم در اتاق نشیمن، هم در آشپزخانه و هم در سرویس بهداشتی آن را به کار برده و از زیبایی آن بهره مند شوید.

سبز زمردی

رنگ سبز از جمله رنگ هایی است که با بسیاری از رنگ های دیگر هماهنگی دارید. این رنگ همان گونه که می تواند با رنگ هایی مانند کرم و قهوه ای ترکیبی زیبا ایجاد کند، با رنگی مانند صورتی نیز ترکیبی منحصر به فرد را به نمایش می گذارد. به همین دلیل با خیال راحت می توانید از رنگ سبز در کنار بسیاری از رنگ های دیگر بهره برده و محیط زندگی خود را به فضایی دلنشین و آرامش بخش تبدیل کنید.

رنگ سبز از جمله رنگ هایی است که با بسیاری از رنگ های دیگر هماهنگی دارید

یکی از ساده ترین راه ها برای بهره بردن از رنگ سبز در طراحی داخلی، علاوه بر استفاده از اکسسوار های سبز رنگ، کاغذ دیواری است. می توانید کاغذ دیواری هایی را که دارای طرح و نقش سبز رنگ هستند را انتخاب کرده و جلوه ای تازه به محیط زندگی خود ببخشید. پس دست به کار شوید و سال جدید را با رنگی تازه آغاز کنید.

 

 

تنالیته رنگ سبز

تحریریه پویانو