استفاده از تم دریا در دکوراسیون داخلی منزل

استفاده از تم دریا در دکوراسیون داخلی منزل

همان طور که می دانید، گزینه های بسیاری وجود دارد که می توان از آن ها الهام گرفته و به عنوان یک تم و زمینه در طراحی داخلی به کار برد. یکی از محبوب ترین و الهام بخش ترین موارد در طراحی داخلی، دریا است. دریا، خورشید، ساحل و هر آن چه که بازتابی از این معجزه طبیعت باشد، می تواند الهام بخش دکوراسیون بوده و جلوه ای زیبا به آن ببخشد. اگر شما نیز به دریا علاقه مند هستید، با پویانو همراه باشید تا از تم دریا در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید:

مرجان ها ، موجودات و طرح های دریایی

  1. مرجان ها ، موجودات و طرح های دریایی

می توانید از طرح مرجان ها و موجودات دریایی بر روی پارچه های به کار رفته در خانه استفاده کنید. وسایل نقلیه دریایی، کلاه ها و لباس های ملوانی، لنگر ها و طناب نیز از جمله جزئیات پر طرفدار دریایی به شمار می روند.

رنگ های بژ و سفید، فضای زنانه تری به محیط خانه می بخشند.

استفاده از رنگ های قرمز و لاجوردی در تم دریایی فضایی مردانه تر را ایجاد کرده و رنگ های بژ و سفید، فضای زنانه تری به محیط خانه می بخشند.

استفاده از رنگ های قرمز و لاجوردی در تم دریایی فضایی مردانه تر را ایجاد کرده

  1. هنر ساحلی

استفاده از طرح های کوچک و بزرگ ماهی و صدف های دریایی، راهی آسان برای ایجاد یک سبک ساحلی سنتی و تا حدودی شبی شیک در محیط خانه به شمار می رود.

هنر ساحلی

نصب تابلو هایی با موضوع دریا و ساحل نیز از جمله روش هایی است که به شما امکان ایجاد فضایی ساحلی در خانه را می بخشد. هم چنین رنگ های بژ وکرم که بازتابی از رنگ شن های ساحل به شمار می روند، برای ایجاد فضای ساحل در محیط خانه انتخاب مناسبی خواهند بود.

حس حضور در کنار دریا

  1. حس حضور در کنار دریا

بالکن ها، حتی اگر کوچک باشند، مکان مناسبی برای ایجاد تم دریایی به شمار می روند. با قرار دادن یک صندلی و کوسن های رنگارنگ بر روی آن می توانید به فضایی راحت دست پیدا کنید. استفاده از تم دریا بر روی این کوسن ها به شما کمک می کند تا حس حضور در کنار دریا را تجربه کنید.

بالکن ها، حتی اگر کوچک باشند، مکان مناسبی برای ایجاد تم دریایی به شمار می روند

  1. رنگ های قدرتمند، مبلمان راحت

تم دریایی تنها به جزئیات و طرح های مربوط به ساحل و دریا محدود نمی شود. بلکه رنگ ها نیز از جمله عناصری هستند که می توانند تم دریایی را به نمایش بگذارند. رنگ های زرد و قرمز بازتابی از خورشید، رنگ های کرم و بژ بازتابی از ساحل و رنگ های آبی و سبز بازتابی از دریا و طبیعت به شمار می روند. تنها با استفاده از رنگ ها می توانید به هدف خود دست پیدا کنید.

رنگ های قدرتمند، مبلمان راحت

یکی از ویژگی های دریا و حضور در کنار آن، وزش باد های مطبوع و خوش آیند است که روح و جسم ما را نوازش می کند. برای این که چنین حسی را در محیط خانه نیز زنده کرده و آن را تجربه کنید، از صندلی های ننویی و یا صندلی های تابی استفاده کنید. نشستن بر روی این صندلی ها و تکان خوردن آن ها می تواند در محیط بسته خانه، حس وزش باد را برای شما زنده کند.

نشستن بر روی این صندلی ها و تکان خوردن آن ها می تواند در محیط بسته خانه، حس وزش باد را برای شما زنده کند.

مبلمانی از جنس حصیر و بامبو، طرح های سنتی و مدرن و پارچه های رنگی، در دکوراسیونی با تم دریا، فضای بسیار زیبایی را ایجاد خواهند کرد. در اتاق غذاخوری و یا اتاق خواب می توانید از این ویژگی ها بهره مند شوید.

مبلمانی از جنس حصیر و بامبو، طرح های سنتی و مدرن و پارچه های رنگی

صندلی های حصیری و یا ساخته شده از بامبو را در اتاق نشیمن قرار داده و روی آن را با کوسن های تزئینی بزرگ پرکنید. اگر کوسن هایی که به کار می برید بازتابی از تم دریا باشند، می توانید به همین راحتی ظاهری دریایی به اتاق نشیمن ببخشید.

می توانید به همین راحتی ظاهری دریایی به اتاق نشیمن ببخشید.

  1. تم دریا در تمام مکان ها

دکوراسیونی با موضوع و تم دریا را می توان در تمام نقاط خانه به نمایش گذاشت. حتی می توان این تم را به صورت دوره ای به کار برد. برای مثال صندلی های کنونی میز غذاخوری را برای مدتی برداشته و به جای آن ها از صندلی های حصیری و یا بامبو استفاده کنید و یا در اتاق نشیمن، ست مبلمان را با صندلی های حصیری کامل کنید.

مکان هایی مانند آشپزخانه و سرویس بهداشتی نیز برای به نمایش گذاشتن تم دریا مکان های مناسبی به شمار می روند. دستمال ها، ظرف و ظروف، تزئینات روی میز، دیوار پوش ها و کفپوش ها از جمله سطوحی هستند که می توانید از تم دریا بر روی آن ها استفاده کنید.

تم دریا در تمام مکان ها

  1. بازتابی از روح دریا

دیوار های سفید رنگ، مبلمان چوبی با ظاهری قدیمی، اما صد در صد به رنگ سفید و تمام تنالیته های رنگ آبی… این موارد از جمله عناصری هستند که به راحتی روح دریا را به محیط زندگی شما می آورند. تم دریا به شما این امکان را می دهد تا حس حضور در تابستان و تعطیلات را در فصل های دیگر نیز تجربه کنید. تم دریا و جزئیات آن حس حضور در هوای باز را زنده کرده و فضایی آرامش بخش و دلچسب در خانه ایجاد می کند.

بازتابی از روح دریا

چند جزئیات کوچک که روح دریا را منعکس می کنند:

  • در بالکن، چتر و سایه بان هایی با طرح های خطی قرار دهید.
  • از تابلو هایی با منظره دریا و مجسمه های تزئینی مانند فانوس دریایی، لنگر، صدف و غیره استفاده کنید.
  • برای طناب در طراحی داخلی جا باز کنید. می توانید آباژور، تزئینات دیواری و یا حتی یک میز عسلی را با استفاده از طناب تزئین کنید.

چند جزئیات کوچک که روح دریا را منعکس می کنند:

  • آینه کاپیتان و دریچه های کشتی را فراموش نکنید! برای این منظور می توانید از آینه ای استفاده کنید که با یک زنجیر برنجی فرسوده به دیوار آویزان شده است.
  • فرش های حصیری، کنفی و یا سیزال به کار ببرید.
  • بارزترین ویژگی تم دریا، فانوس ها هستند. هم در بالکن و هم در داخل خانه می توانید از فانوس ها برای روشنایی استفاده کنید. اگر دارای باغچه خانگی هستید، می توانید فانوس ها را در مسیر پیاده روی میان باغچه ها قرار دهید.

آینه کاپیتان و دریچه های کشتی را فراموش نکنید!

  • لنگر ، بادبان، قایق … به راحتی می توانید روح و تم دریا را با این سه طرح بازتاب دهید.
  • قسمت های خاصی از خانه را به طور کامل با تم دریا تزئین کنید. در بخش هایی از خانه که مورد استفاده مهمان ها هستند از قبیل اتاق نشیمن، آشپزخانه و بالکن، می توانید تم دریا را با سبک های مختلفی مانند شبی شیک، مدیترانه ای یا سنتی ترکیب کنید.

قسمت های خاصی از خانه را به طور کامل با تم دریا تزئین کنید.

تم دریا در دکوراسیون ، تمی تابستانی است و حسی از خنکی و لذت را در خانه ایجاد می کند. اگر در پاییز و زمستان نیز به دنبال فضایی تابستانی هستید، این تم می تواند انتخاب مناسبی باشد. تنها با به کار بردن جزئیاتی از دریا و ساحل می توانید این تم را به راحتی در محیط زندگی خود به نمایش بگذارید.

تم دریا، تمی تابستانی است و حسی از خنکی و لذت را در خانه ایجاد می کند

طراحی خانه با تم دریا

خانه با حس و حال دریا

 

تم دریا در دکوراسیون

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو