الهام گرفتن از تم جنگل در طراحی داخلی

الهام گرفتن از تم جنگل در طراحی داخلی

تم جنگل در طراحی داخلی ؛ طبیعت یکی از منابع اصلی در زندگی ما انسان ها است که می‌ توان از آن الهام گرفته و به محیط زندگی خود فضایی گرم، صمیمی و زیبا بخشید. یکی از جلوه های بارز طبیعت که می تواند الگویی برای ساخت خانه ای زیبا و گرم باشد، جنگل است. به خصوص پالت رنگی جنگل های استوایی، که از طیف های تیره رنگ سبز تا رنگ قهوه ای تیره ادامه می یابد، می تواند الگویی مناسب برای الهام گرفتن از طبیعت باشد

. طیف های تیره رنگ سبز، تمام طیف های رنگ قهوه ای، رنگ سیاه و کمی رنگ طوسی… جنگل در واقع یادآوری از این ترکیب رنگی زیبا به شمار می رود. البته جنگل نه تنها با رنگ های خود، بلکه با مصالح و بافت هایی که در آن وجود دارد نیز می تواند زیبایی را در خانه های ما به ارمغان بیاورد. برای الهام گرفتن از گرما و تم جنگل در طراحی داخلی محیط زندگی خود با پویانو همراه باشید:

طبیعت یکی از منابع اصلی در زندگی ما انسان ها است که می‌ توان از آن الهام گرفته و به محیط زندگی خود فضایی گرم، صمیمی و زیبا بخشید.

  • کار را از دکور دیوار ها آغاز کنید

یکی از تنالیته های رنگ سبز را برای رنگ زمینه دیوار انتخاب کنید. برای این منظور می توانید یکی از تنالیته های تیره رنگ سبز که کمی رنگ مشکی و یا طوسی به آن اضافه شده است را با یکی از طیف های روشن رنگ سبز ترکیب کرده و در فضای موجود کنتراست ایجاد کنید. اگر می خواهید از کاغذ دیواری برای دیوارها استفاده کنید، به جای طرح ها ساده، طرح هایی را انتخاب کنید که پر از نقوش مختلف و متنوع از جنگل باشند.

سعی کنید یک چرخش رنگی را بر روی سطح دیوار ایجاد کنید. اگر به سبک های مدرن تر علاقه مند هستید می توانید دیوار را با پوستر هایی از جنگل های استوایی بپوشانید.این موضوع را در نظر داشته باشید که طراحی الهام گرفته شده از جنگل در اتاق کودکان نیز فضایی جذاب و قابل توجه ایجاد خواهد کرد . به همین منظور بر روی دیوارها از کاغذ دیواری ها و استیکر هایی با طرح های درخت و حیوانات استفاده کنید.

کار را از دکور دیوار ها آغاز کنید

  • پرده ها و پارچه های طرح دار را با یکدیگر ترکیب نکنید

فراموش نکنید که پارچه های سبز رنگ و قهوه ای رنگ باعث می شوند تا فضای خانه تاریک تر و بسته تر دیده شود. به همین دلیل با انتخاب پارچه ای که زمینه روشن تری داشته باشد، به نتیجه موفقیت آمیز تری دست پیدا خواهد کرد. هم چنین این طرح ها بر روی یک زمینه سفید رنگ، جلوه بیشتری خواهند یافت. با این وجود توصیه می‌شود که برای پرده ها از پارچه های طرح دار استفاده نکنید.

ایجاد حس جنگل بر روی این سطوح با استفاده از رنگ ‌های ساده بسیار منطقی تر خواهد بود و طرح ها را به جای پرده ها، بر روی پارچه های دیگر به کار ببرید. اگر به دنبال ایجاد فضایی روشن تر و دلباز تر هستید، برای پرده‌ ها از رنگ ‌های بژ و قهوه‌ای روشن استفاده کنید، اما اگر می خواهید حسی از جنگلی عمیق را در فضا القا کنید، طیف های تیره تر و پاستلی رنگ سبز را به کار ببرید. البته پرده های طرح دار برای اتاق کودکان انتخاب مناسبی هستند و فضای شادی را برای آن ها به ارمغان می آورند.

پرده ها و پارچه های طرح دار را با یکدیگر ترکیب نکنید

برای این که حس جنگل را به طور کامل در محیط زندگی خود احساس کنید، از مبلمان چوبی استفاده کنید. چوب های تیره رنگ مانند چوب ماهون و چوب گردو ترکیب زیبایی با رنگ های سبز و قهوه ای ایجاد خواهند کرد. اما در خانه های کوچک تر بهتر است که چوب هایی با رنگ روشن تر مانند چوب درخت کاج را انتخاب کنید.

البته به جای تعویض کردن مبلمان می توانید تنها روکش آن ها را با روکش های طرح دار که طرحی از جنگل دارند و یا با رنگ های سبز و قهوه ‌ای و بژ تعویض کنید. با این روش اگر بعد از مدتی از طرح های الهام گرفته از جنگل خسته شدید، به راحتی می توانید مجدداً آن را تغییر دهید.

مبلمان الهام گرفته از جنگلمبلمان الهام گرفته از جنگل

برای ایجاد فضایی زنده تر و پویاتر در فضای خانه، می توانید در کنار طرح برگ های درختان از طرح‌ های حیوانی نیز استفاده کرده و آن ها را نیز به این ترکیب بندی اضافه کنید. هم چنین برای برجسته تر کردن بافت های مختلف جنگل در محیط خانه، چندین نوع چوب را با یکدیگر ترکیب کرده و در طراحی داخلی به کار ببرید. برای این که حسی از طبیعت را در طراحی خانه به نمایش بگذارید، چوب های خام و تنه درختان را به عنوان میز، صندلی و یا تابلو های دیواری مورد استفاده قرار دهید.

دشوار ترین مکانی که می توانید تم جنگل را در آن به نمایش بگذارید، اتاق خواب است. اما استفاده از یک تخت خواب ستون دار و قرار دادن یک نیمکت چوبی در مقابل آن، می تواند ایجاد تم جنگل در اتاق خواب را ساده تر کند. البته برای این منظور استفاده از کاغذ دیواری با تم جنگل های استوایی نیز انتخاب مناسبی خواهد بود، به شرط آن که سایر سطوح را در رنگ های ساده به کار ببرید.

دشوار ترین مکانی که می توانید تم جنگل را در آن به نمایش بگذارید، اتاق خواب است.

  • اکسسوار های اغراق آمیز

گیاهانی با برگ های پهن و درختان خانگی بزرگ ، اکسسوار های مناسبی برای ایجاد تم جنگل در محیط خانه به شمار می روند. می توانید این گیاهان را در گلدان های چوبی، حصیری و یا بامبو بکارید. هم چنین لوستر های ساخته شده از چوب بامبو و یک فرش نمدی نیز می‌تواند این دکوراسیون را کامل کند. در پارچه ها نیز طرح های شطرنجی، روکش های خزدار و بالش های مخملی از باید های این تم به شمار می روند.

اکسسوار های اغراق آمیز

با تم جنگل در طراحی داخلی و حیوانات در اتاق کودکان نیز می تواند فضای شاد و دلنشینی ایجاد کند. فریم ها و قاب های چوبی که از شاخه ها و چوب درختان ساخته شده اند، سنگ ریزه های بزرگ و کوچک، اکسسوارهای سنگی، چهره چوبی حیوانات، جعبه های چوبی و غیره، از جمله عناصری هستند که می توانند حس یک جنگل وحشی را در محیط خانه و اتاق کودک به نمایش بگذارند.

تم جنگل و حیوانات در اتاق کودکان نیز می تواند فضای شاد و دلنشینی ایجاد کند

برای بسیاری از ما انسان های که در محیط های شهری زندگی می کنیم، حس دلتنگی به طبیعت می‌تواند بسیار قدرتمند باشد و بسیاری از ما دوست داریم که به طبیعت بازگشته و در محیطی سبز و طبیعی زندگی کنیم. شاید در محیط های شهری امکان مشاهده چنین فضاهایی وجود نداشته باشد، اما می توانید در محیط زندگی خود با  ورود تم جنگل در طراحی داخلی ، دکوراسیونی را ایجاد کنید که حس حضور در طبیعت را در شما زنده کند. طرح درختان، رنگ های برگرفته از طبیعت، مبلمان چوبی، تصاویر حیوانات و غیره از جمله چیزهای ساده، اما تاثیرگذاری هستند که حس دلتنگی به طبیعت را در وجود ما کاهش خواهند داد…