روش تمیز کردن شیر آلات و دوش حمام

تمیز کردن شیر آلات

روش تمیز کردن شیر آلات و دوش حمام

در محیط خانه، تمیز کردن مکانی مانند حمام که با آب و رطوبت در ارتباط بوده و در عین حال مکانی برای تمیزی و آرامش به شمار می رود، بسیار دشوار است. به خصوص برای تمیز کردن جزئیاتی مانند رسوب و آهک که با گذر زمان ایجاد می شوند باید از روش های مخصوصی استفاده کنید. رسوبی که به دلیل استفاده طولانی مدت از آب و وجود رطوبت ایجاد می شود، زمانی که ضخیم شود، از بین بردن آن بسیار دشوار خواهد شد. برای جلوگیری از این اتفاق باید از روش های متعدد تمیز کردن رسوب و آهک استفاده کرده و این کار را به طور مرتب انجام دهید. ما در این مطلب روش های مختلف از بین بردن رسوب و تمیز کردن شیر آلات و دوش حمام را برای شما مطرح خواهیم کرد. پس با پویانو همراه باشید:

تمیز کردن شیر آلات و دوش حمام

  • تمیز کردن شیر آلات و دوش حمام

شما باید انواع آلودگی هایی که در حمام رخ ایجاد می شوند را تشخیص داده و مناطقی را که در آن ها رسوب و آهک شکل می گیرند را شناسایی کنید. برای آهک هایی که در خروجی شیر آب، بین درز کاشی ها و یا سوراخ های دوش شکل می گیرند، ابتدا باید از مایع پاک کننده آهک استفاده کرده و سپس این مناطق را با مایع تمیز کننده ای مانند مایع ظرفشویی شسته و آهک ها را از بین ببرید.

تمیز کردن شیر آلات و دوش حمام

  1. تمیز کردن شیر آلات با آمونیاک و آب اکسیژنه

اگر چه برای تمیز کردن آهک و رسوب موجود بر روی شیرآلات حمام، آب اکسیژنه در راس روش های کارآمد قرار می گیرد، اما در کنار آن آمونیاک نیز بسیار کاربردی است. برای از بین بردن آهک تشکیل شده بر روی دوش و زمین حمام می توانید آب اکسیژنه را به کار ببرید و نگرانی ای برای پاک کردن آن ها نداشته باشید.

تمیز کردن آهک و رسوب موجود بر روی شیرآلات حمام

  1. سرکه و نمک

یکی دیگر از روش های کاربردی برای از بین بردن آهک موجود بر روی دوش حمام و کف آن، استفاده از سرکه سفید و نمک است. در نتیجه ترکیب ویژگی پاک کنندگی سرکه با نمک، آهک ایجاد شده بر روی سطوح مختلف موجود در حمام از بین خواهد رفت. به غیر از نمک، از جوش شیرین نیز می توانید برای این منظور استفاده کنید.

از بین بردن آهک موجود بر روی دوش حمام و کف

  1. اسید هیدروکلریک یا جوهر نمک

با وجود سمی بودن جوهر نمک، در پاک کردن آهک و رسوب آب بسیار کارآمد است. زمانی که این مایع با احتیاط مورد استفاده قرار بگیر می تواند رسوب ایجاد شده در حمام را از بین ببرد. البته نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که، جوهر نمک علاوه بر گاز سمی ای که تولید می کند و برای سلامتی مضر است، لعاب کاشی ها را نیز از بین برده و ممکن است باعث سیاه شدن شیر آلات حمام شود. پس تا جای ممکن از آن استفاده نکنید و روش های دیگر را برای از بین بردن رسوبات به کار ببرید.

جوهر نمک علاوه بر گاز سمی ای که تولید می کند و برای سلامتی مضر است، لعاب کاشی ها را نیز از بین برده و ممکن است باعث سیاه شدن شیر آلات حمام شود

  1. روش های دیگر در تمیز کردن شیر آلات

برای تمیز کردن حمام، می توانید از فرچه های سخت پلاستیکی نیز استفاده کرده و کف حمام و تمام سطوح موجود در آن را به طور مرتب تمیز کرده و از تشکیل آهک جلوگیری کنید. هم چنین با سنجش میزان آهک موجود در آب نیز می توانید از دستگاه های تصفیه آب استفاده کرده و از بروز رسوب در حمام جلوگیری کنید.

 تمیز کردن حمام

  • روش های پیشگیری

بعد از هر بار دوش گرفتن، با مانع شدن از تجمع آب بر روی سطوح، دقت به تمیز کردن کاشی ها، خشک کردن آب موجود بر روی پرده و کمد و کابینت حمام، با قرار دادن رطوبت گیر در نقاط مختلف حمام و با روش های بخار کردن آب موجود بر روی سطوح می توانید از ایجاد آهک بر روی شیر آلات و تمام نقاط حمام جلوگیری کنید. به غیر از مواردی که در طول این مطلب ارائه شد، یکی دیگر از راه های تمیز نگه داشتن حمام این است که به طور مداوم هوای آن را تهویه کنید و اجازه دهید تا هوا در داخل حمام جریان داشته باشد. این روش از بروز قارچ در محیط تاریک و مرطوب حمام نیز جلوگیری کرده و برای سلامت شما بسیار مفید خواهد بود.

تمیز کردن کاشی ها، خشک کردن آب موجود بر روی پرده و کمد و کابینت حمام، با قرار دادن رطوبت گیر در نقاط مختلف حمام

 

 

 

تمیز کردن شیر آلات

تحریریه پویانو