جای تلویزیون در دکوراسیون منزل؛ ایده های پرطرفدار را بشناسید

جای تلویزیون در دکوراسیون منزل؛ ایده های پرطرفدار را بشناسید

تلویزیون در دکوراسیون این عصر، جزو لاینفک دکوراسیون داخلی همه منازل شده است. کم تر کسی وجود دارد که در منزل خود از تلویزیون استفاده نکند. با توجه به این که تلویزیون به طور معمول در نشیمن قرار می گیرد، انتخاب یک محل مناسب برای نصب یا قرار دادن آن جزو تصمیم های مهم است. این که تلویزیون باید در کجا باشد به این که شما از کجا به تماشای آن می نشینید، بستگی دارد. ممکن است محلی که شما برای نشستن در نظر گرفته اید، دید خوبی به تلویزیون نداشته باشد.

به همین خاطر است که پیشنهاد می شود پیش از چیدمان مبل ها به قرار گرفتن محل تلویزیون توجه کنید. راه های مختلفی برای جای دادن تلویزیون در دل دکوراسیون نشیمن وجود دارد. این راه ها کمک می کنند تلویزیون نیز به جزیی از فضا تبدیل شود و به خوبی با دکور اطراف خود درآمیزد. در این مطلب با معرفی چند ایده پرطرفدار برای نصب و قرارگیری تلویزیون به شما خواهیم گفت چگونه تصمیم گیری کنید. همراه پویانو باشید.

راه های مختلفی برای جای دادن تلویزیون در دل دکوراسیون نشیمن وجود دارد

ممکن است شما فضای زیادی برای نصب تلویزیون نداشته باشید. این مشکل از رایج ترین مشکلات در طراحی داخلی سالن نشیمن است. در صورتی که تنها یکی از دیوارها برای نصب تلویزیون فضای کافی دارد و شما در تصور خود، آن دیوار را برای نصب قفسه در نظر گرفته بودید، اصلا نگران نباشید. شما می توانید تلویزیون را در میان قفسه ها جای دهید. همچنین می توانید از ایده تصویر فوق بهره بگیرید و برای قفسه هایی که در اطراف تلویزیون قرار دارند، درب بگذارید تا فرم کمد پیدا کنند.

. ایده نصب شومینه و دکوراسیون در یک محل

یکی از محبوب ترین ایده های محل نصب تلویزیون در دکوراسیون منازل مدرن، قرار دادن آن روی دیواری است که شومینه در بخش پایینی آن جای دارد. ایده نصب شومینه و دکوراسیون در یک محل، ظاهری شیک و برازنده به اتاق نشیمن تان می دهد. معمولا شومینه های مدرن که طولی هستند و نسبت به انواع کلاسیک، جای کم تری را در سطح دیوار اشغال می کنند، فضای بالای دیوار را برای نصب تلویزیون خالی می گذارند. می توانید نمونه ای از این ایده را در تصویر ببینید.

قرارگیری تلویزیون پشت دربی پنهان

نوع دیگری از روش های نصب تلویزیون روی دیوار در مواردی که می خواهید قفسه ها و تلویزیون در یک سمت باشند و از طرف دیگر، مایل هستید در مواقعی که از تلویزیون استفاده نمی کنید، آن را از نظر بپوشانید، این است که برای آن درب در نظر بگیرید. از آن جا که درب های لولایی به طور معمول، جای زیادی را در هنگام باز شدن اشغال می کنند، بهتر است مطابق تصویر بالا از درب های کشویی استفاده کنید. برخی از این درب ها قابلیت کنترل از راه دور را نیز دارا هستند.

نشان دهنده سبک مینیمالیسم در طراحی داخلی اتاق نشیمن است،

دکوراسیون مینیمال که از جدیدترین سبک های طراحی داخلی در عصر حاضر است، ظاهری ساده و تمیز به فضا می دهد. در نمونه بالا که نشان دهنده سبک مینیمالیسم در طراحی داخلی اتاق نشیمن است، می توانید ساده بودن خطوط و هم سطح بودن همه بخش های دیوار را ببینید که از ویژگی های همین سبک است. چنین سبکی در نصب تلویزیون، کمک می کند صفحه تلویزیون شما هم سطح دیوار یا کناف های اطراف قرار بگیرد و شکل یکپارچه و پیوسته ای ایجاد کند.

یکی از ساده ترین روش های نصب تلویزیون روی دیوار، اتصال بدون واسطه آن است

یکی از ساده ترین روش های نصب تلویزیون روی دیوار، اتصال بدون واسطه آن است. در این حالت، تلویزیون به طور مستقیم به سطح دیوار وصل می شود. همان طور که در تصویر می بینید، برای تزیین دیواری که تلویزیون روی سطح آن جای گرفته، می توان مانند تصویر فوق از قفسه و کشو استفاده کرد. طراحی میز تلویزیون به صورت مدرن و متصل به سطح دیوار می تواند فضای خوبی برای قرار دادن مجسمه ها و سایر لوازم دکوری باشد.

استفاده از کناف برای دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون جزو پرطرفدارترین ایده های جدید است

معمولا وقتی قرار است تلویزیون به سطح دیوار وصل شود، توصیه می شود ابتدا با استفاده از کناف، سطح دیوار کمی جلو آمده و تنها بخشی از آن که محل نصب تلویزیون است، به حالت قبل خود باقی بماند. استفاده از کناف برای دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون جزو پرطرفدارترین ایده های جدید است و کاربرد زیادی دارد. شما می توانید قسمت هایی را که می خواهید بعدا به منظور ایجاد قفسه یا طاقچه، مورد استفاده قرار دهید را در مرحله نصب کناف، خالی بگذارید. این همان کاری است که در دکوراسیون تصویر بالا انجام شده است.

در برخی از موارد، فضای سالن نشیمن به قدری گسترده است که باید آن را با پارتیشن به دو یا چند بخش تقسیم کرد. همچنین در برخی موارد، فضای آشپزخانه و نشیمن به صورتی با هم در ارتباط هستند که محل مناسبی برای قرار دادن تلویزیون باقی نمی گذارند. در چنین مواقعی می توان با در نظر گرفتن یک پارتیشن در فضا، محلی مناسب برای نصب تلویزیون تعریف کرد. اگر مایل نیستید دو فضا را به طور کامل از هم جدا کنید، می توانید از پارتیشن های میله ای استفاده نمایید که در تصویر نشان داده شده اند.

قرار گرفتن تلویزیون در دیوار کنار راه پله

یکی از دیگر جاهایی که می تواند به عنوان محل نصب تلویزیون برگزیده شود و ممکن است به فکر بسیاری از شما نرسد، دیواره کنار راه پله است. اگر فضای نشیمن شما به طبقه بالا راه دارد، با در نظر گرفتن دیواری در کنار راه پله می توان فضایی ایجاد کرد که برای قرارگیری تلویزیون دیواری تان مناسب است. شما می توانید همانند تصویری که می بینید، دیوار مذکور را تا سقف طبقه بالایی امتداد دهید و به این شکل، دکوراسیون زیباتری داشته باشید.

سه پایه هایی مخصوص قرارگیری تلویزیون روی سطح زمین ایجاد شده اند که به شما امکان می دهند تلویزیون را در هر محلی که می خواهید، قرار دهید.

ممکن است شما از افرادی باشید که برخلاف اکثر عموم مردم، تمایلی ندارند تلویزیون خود را روی سطح دیوار نصب کنند. در گذشته، تلویزیون ها اغلب روی سطح میز تلویزیون قرا می گرفتند که یک مزیت کلی داشت. این مزیت، حرکت دادن میز تلویزیون در مواقع مورد نیاز بود و در صورتی که شما به تغییر دکوراسیون نیاز داشتید، می توانست کمک زیادی کند. جالب است بدانید که جدیدا سه پایه هایی مخصوص قرارگیری تلویزیون روی سطح زمین ایجاد شده اند که به شما امکان می دهند تلویزیون را در هر محلی که می خواهید، قرار دهید.

. قابلیت چرخش صد و هشتاد درجه تلویزیون

برای افرادی که فقط یک تلویزیون در اختیار دارند و مایل هستند از دو فضای مختلف به تماشای آن بنشینند، راهکار جالبی وجود دارد. برخلاف چیزی که ممکن است بیشتر شما فکر کنید، می توان تلویزیون را در حالتی داخل یک پارتیشن نصب کرد که قابلیت چرخش داشته باشد. قابلیت چرخش صد و هشتاد درجه تلویزیون به شما کمک می کند از دو فضا قادر به تماشای آن باشید. در تصویر بالا مشاهده می کنید که تلویزیون با قرار گرفتن داخل پارتیشن بین دو فضا، چنین قابلیتی دارد.

طراحی میز تلویزیون به صورت اختیاری و با فرم دلخواه از خصوصیات مفید معماری مدرن است. در طراحی داخلی مدرن، شما می توانید به جای استفاده از میزهای تلویزیون آماده که معمولا فرم های محدود و تعریف شده ای دارند، خودتان میز تلویزیون منزل تان را طراحی کنید. شما می توانید فرم و اندازه میز تلویزیون مورد نیاز خود را با هر مقدار قفسه و کشو که مورد نیاز است، سفارش دهید و آن را به صورت دلخواه بسازید.

تلویزیون در این حالت با استفاده از کنترل از راه دور از شکاف مکور بیرون آمده

و اما آخرین نمونه از روش های نصب تلویزیون در دکوراسیون فضا که جزو جدیدترین متدهاست، اتصال تلویزیون به سقف است. در این روش، تلویزیون به واسطه اتصالات لازم به سقف وصل می شود. شکافی که در تصویر می بینید، محل قرارگیری تلویزیون در سقف است. تلویزیون در این حالت با استفاده از کنترل از راه دور از شکاف مکور بیرون آمده و آن قدر پایین می آید که در ارتفاع مناسب دید شما قرار بگیرد. در مواقعی که نیاز به تلویزیون ندارید، می توانید آن را به شکاف داخل سقف بازگردانید.