تفاوت های مهندس معمار با معمار داخلی چیست

تفاوت های مهندس معمار با معمار داخلی

تفاوت های مهندس معمار با معمار داخلی چیست

تفاوت های مهندس معمار با معمار داخلی : ما انسان ها برای ادامه زندگی نیاز به خانه ای آرامش بخش داریم و برای حقیقت بخشیدن به رویاها و ساخت خانه مورد نظر خود نیز به کمک افراد حرفه ای نیاز خواهیم داشت. افراد حرفه ای مانند مهندس معمار و معمار داخلی در ساخت خانه ها، در زمینه های متفاوتی فعالیت می کنند. در این مطلب به این موضوع خواهیم پرداخت که در ساخت یک خانه، در کدام بخش ها به کمک معمار و در کدام بخش به کمک معمار داخلی نیاز خواهیم داشت…

در طول ساخت یک ساختمان، جزئیات قرار گرفتن درب و پنجره ها، اخذ مجوز های مورد نیاز از شهرداری و زیر نظر داشتن روند ساخت بنا، وظیفه مهندس معمار به شمار می رود. درست مانند خدماتی که دکتر ها ارائه می کنند، در روند ساخت ساختمان ها نیز در صورت عدم اجازه و امضای مهندس معمار نمی توان ساخت بنا را ادامه داد. مسئولیت ساختار کلی ساختمان از جمله نقشه ساختمان، دیوار ها، محل قرار گیری درب ها و پنجره ها، تاسیسات و برق کشی، ارتباط مکان های مختلف با یکدیگر و محل قرار گیری ستون ها بر عهده مهندس معمار ساختمان قرار دارد.

معمار داخلی، مسئولیت کار های داخلی خانه را که هم از نظر زیبایی و هم از نظر کاربردی بودن نیاز به توجه بسیار دارند را بر عهده دارد. کفپوش زمین ها، نقشه جاسازی اشیاء بر اساس نقشه ای که معمار طراحی کرده است، طراحی دیوار ها و سقف و هر ویژگی دکوراتیوی که در داخل خانه مشاهده می کنید بر عهده معمار داخلی قرار دارد. حتی هنگام بازسازی خانه خود نیز برای این که چهره ای جدید به مکان زندگی خود ببخشید می توانید از یک معمار داخلی کمک بگیرید.

با پویانو همراه باشید تا با زمینه های کاری و تفاوت های مهندس معمار با معمار داخلی بیشتر آشنا شوید:

تفاوت ها و زمینه های کاری معماران و معماران داخلی

تفاوت های مهندس معمار با معمار داخلی

  • زمینه های کاری معماران

یک معمار در روند کلی ساختار ساختمان، پی ریزی بنا، دیوار ها، سقف، درب ها و پنجره ها را مورد بررسی قرار می دهد. وظیفه معمار تنها با ساخت خانه محدود نمی شود، بلکه باید ارتباط ساختمان با محیط های اطراف آن را نیز مورد بررسی قرار بدهد. ارتباط مسیر های رفت و آمد با فضای سبز ساختمان، رفع مشکل پارکینگ، نظم و ترتیب قرار گیری باغچه ها و طراحی فضاهای باز و یا بسته از جمله وظایفی هستند که بر عهده مهندس معمار ساختمان قرار دارند.

ساخت پروژه های مسکونی، ساختمان های اداری، کارخانه ها، فرودگاه ها، ترمینال ها، مدارس، ساختمان های دولتی و هر سازه دیگری که به ذهن شما خطور کند توسط مهندسین معمار صورت می گیرد. معماران در هر دو زمینه طراحی و ساخت ساختمان فعال هستند، آن ها با در نظر گرفتن عوامل محیطی و با توجه به تعداد کاربران، نیازهای آن ها و شرایط موجود، ایده های خلاقانه ای را برنامه ریزی می کنند.

معماران در زمینه های مختلفی به تخصص می رسند. برای مثال می توان مهندس معماری را پیدا کرد که در زمینه ساخت پروژه های حساسی مانند ساخت بانک و یا بیمارستان دارای تخصص است. اگر شما می خواهید یک ساختمان مسکونی بسازید، می توانید با معماری قرار داد ببندید که در زمینه ساخت پروژه های مسکونی دارای تخصص و تجربه کافی باشد.

زمینه های کاری معماران

  • زمینه کاری معماران داخلی

معماران داخلی مسئولیت طراحی داخلی یک مکان را بر اساس عناصر زیبایی شناختی، کاربردی بودن و با در نظر گرفتن نیاز ها و شرایط کاربر ها بر عهده دارند. برای مثال برای طراحی اتاق نشیمن می توانید از یک معمار داخلی کمک بگیرید. نقشه قرار گیری اشیاء برای رفع نیاز های کاربران در بالاترین میزان، بر اساس مقیاس اندازه اشیاء و مبلمان صورت می گیرد. برای ایجاد نقشه قرار گیری اشیاء، اندازه های حقیقی به اندازه و مقیاس 50/1 کوچک شده و مکان قرار گیری لوازم مشخص می شود.

این گونه در نقشه طراحی شده، فضاهای مورد نیاز برای حرکت کردن، محل قرار گیری اشیاء و ارتباط میان مکان ها مورد بررسی قرار می گیرند. معماران داخلی در طول پروژه ساخت بنا، مصالح مورد استفاده در کفپوش ها و تجهیزات فنی مورد نیاز را  مشخص کرده و انتخاب رنگ، بافت، هارمونی، سازگاری مصالح با یکدیگر و جزئیات بسیاری را برای شما آسان می کنند.

زمینه کاری معماران داخلی

  • همکاری با مهندس معمار برای بازسازی

ممکن است که خانه کنونی شما، با توجه به تاریخ ساخت آن نیاز به بازسازی داشته باشد. یک معمار بر اساس مجوز هایی که شهرداری ارائه می کند، می تواند با عناصر زیبایی بخش، بازسازی و تعمیرات ساختمان را بر اساس نیاز های کاربران انجام دهد و باعث شود تا ارزش خانه قدیمی شما نیز افزایش یابد. بازسازی هایی که هم برای ایجاد فضایی دلباز و هم برای افزایش ارزش مالی ساختمان انجام می شوند، در عین حال عمر ساختمان را نیز افزایش خواهند داد.

همکاری با مهندس معمار برای بازسازی

  • همکاری با معمار داخلی برای طراحی داخلی خانه

اگر می خواهید از یک متخصص کمک گرفته و محیط زندگی خود را از نو طراحی کنید، بهترین کار همکاری با معمار داخلی خواهد بود. معمار داخلی می تواند نقشه قرار گیری اشیاء و مبلمان، کفپوش ها، طراحی دیوار ها و سقف، رنگ ها و سایر جزئیات را برای شما مشخص کند.

ممکن است که بخواهید تنها یک بخش از اتاق نشیمن را تغییر داده، سرویس بهداشتی و یا تراس را طراحی کرده و کفپوش ها و سیستم روشنایی را با ترفند های دکوراتیو تغییر بدهید. در این شرایط همکاری با یک معمار داخلی می تواند کار را برای شما ساده تر کند.

همکاری با معمار داخلی برای طراحی داخلی خانه

اگر می خواهید تنها نمای بیرونی خانه خود را تغییر دهید، در این شرایط بهتر است که از یک مهندس معمار کمک بگیرید. برای مثال اگر می خواهید تراس را وارد خانه کرده و یا با تخریب یک دیوار تراس را بزرگ تر کنید، در این شرایط باید از شهرداری مجوز لازم را دریافت کنید و مهندس معمار فردی است که می تواند این مجوز ها را برای شما دریافت کند.

اگر می خواهید در نقشه داخلی خانه نیز تغییرات ایجاد کنید، برای مثال با تخریب دیوار ها اتاق خواب را به سالن اضافه کرده و یا با ساخت یک دیوار مکان را به دو اتاق تبدیل کنید، در این شرایط باید از مهندس معمار کمک بگیرید تا امکان انجام این کار ها را برای شما مشخص کند. زیرا به هیچ عنوان نباید یک دیوار اصلی و حامل را تخریب کنید.

معمار محل قرار گیری ستون ها و دیوار های اصلی ساختمان را تشخیص داده و بهتر است که بر اساس نقشه ای که او طراحی می کند تغییرات را انجام دهید.

تصمیمات مربوط به نمای ساختمان و ورودی خانه ها نیز توسط مهندس معمار صورت می گیرد. برای ایجاد تغییرات در نمای ظاهری ساختمان و برای استفاده از مصالح مختلفی مانند شیشه، چوب، سنگ، آلمینیوم و یا استفاده از رنگ برای پوشش نمای خانه، می توانید از مهندس معمار اطلاعات لازم را کسب کرده و تغییرات مورد نظر خود را ایجاد کنید.

معمار و طراحی نما

  • برنامه ریزی

معماران، نقشه ساختمان را طراحی کرده و در صورت نیاز نقشه سه بعدی ساختمان را نیز طراحی می کنند. هم چنین مهندس معمار برای پروژه های ساختمانی خود ماکت نیز طراحی کرده و کمک می کند تا از نمای بیرونی ساختمان گرفته تا تمام جزئيات داخلی آن را به صورت سه بعدی مشاهده کنید. با این روش می توانید قبل از اتمام پروژه شکل نهایی ساختمان را مشاهده کرده و در صورت نیاز تغییرات مورد نظر خود را در آن ایجاد کرده و حتی مکان اتاق ها و دیوار ها را تغییر دهید.

معماران داخلی نیز از این روش برای طراحی و دکوراسیون مکان استفاده کرده و بیشتر از ارتباط فضاهای مختلف با یکدیگر، بر روی چگونگی ظاهر اتاق نشیمن، طراحی سرویس بهداشتی و جزئیات دیگر در نقاط مختلف خانه تمرکز می کنند و سیستم روشنایی، سیستم جاسازی اشیاء و بسیاری روش های کارآمد را وارد طراحی داخلی خانه می کنند.

طراحی داخلی خانه

در تفاوت های مهندس معمار با معمار داخلی به طور کلی می توان گفت که طراحی کلیت ساختمان، مقاومت و استحکام آن بر عهده مهندس معمار بوده و جزئیات و زیبایی خانه بر عهده معمار داخلی قرار دارد. اگر می خواهید خانه ای داشته باشید که از هر نظر زندگی را برای شما ساده تر، کارآمد تر و آرامش بخش تر کند بهتر است که با هر دوی این افراد در کنار یکدیگر همکاری کنید.

 

 

 

 

تفاوت های مهندس معمار با معمار داخلی

تحریریه پویانو