تغییر دکوراسیون نوروزی با 20 پیشنهاد برای انتخاب کاغذ دیواری ؛ از طراحان داخلی ایده بگیرید!

تغییر دکوراسیون نوروزی با 20 پیشنهاد برای انتخاب کاغذ دیواری ؛ از طراحان داخلی ایده بگیرید!

تغییر دکوراسیون نوروزی با 20 پیشنهاد برای انتخاب کاغذ دیواری ؛ از طراحان داخلی ایده بگیرید!

فصل بهار در راه است و تا عید نوروز چیزی باقی نمانده، اما نگران نباشید! برای تغییر دکوراسیون در این مدت هم راهکارهای فوق العاده ای وجود دارد. یکی از راهکارهای همیشه محبوب و قدرتمند، استفاده از کاغذ دیواری است. با کمک انتخاب کاغذ دیواری ها می توانید رنگ تازه ای به دکوراسیون منزل خود بزنید، فضاهای مختلف را بی دردسر دگرگون کنید و پیش از هرکسی خودتان را حیرت زده نمایید. می خواهید بدانید چطور؟ کافی است ایده های طراحان داخلی را ببینید و با الهام از آن ها پروژه خود را انجام دهید. شما می توانید بدون تردید به نظر طراحان داخلی اعتماد کنید، چون آن ها این کاره اند! به شما قول خواهیم داد با ذهنی پر از ایده از این مطلب خداحافظی کنید، پس همراه پویانو باشید.

یک موتیف تکرار شونده انتخاب کنید / Studio DB

  1. یک موتیف تکرار شونده انتخاب کنید / Studio DB

موتیف ها متنوع و جذابند و هر کدام دنیای خودشان را دارند. موتیف های جدید کاغذ دیواری، شکل های مختلفی دارند که نه تنها خسته کننده نیستند، بلکه بدیع و تازه به نظر می رسند. می توانید از این موتیف های تکرار شونده برای زینت دادن به منزل خود استفاده کنید.

طرح های بولد و گرافیکی به کار ببرید/ Studio Razavi Architecture

  1. طرح های بولد و گرافیکی به کار ببرید/ Studio Razavi Architecture

اگر به دنبال یک کاغذ دیواری مدرن هستید، قطعا طرح های پرینت گرافیکی یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما خواهند بود. اندازه، فرم، رنگ و حتی عمقی که طرح های گرافیکی دارند، به پرینت های موجود چنان تنوعی می دهد که تصورش را هم نمی توانید کنید.

آمبره را به دنیای دکوراسیون بیاورید / Space Exploration Design

  1. آمبره را به دنیای دکوراسیون بیاورید / Space Exploration Design

شاید شما هم با اصطلاح آمبره که در دنیای آرایشگری زیاد به کار می رود، آشنا باشید، اما آیا می دانید که آمبره در دکوراسیون داخلی هم کاربرد دارد؟ بله، همین طور است. کاغذ دیواری های آمبره به دیوار ظاهری می دهند که انگار از در هم آمیختن دو رنگ به صورت ملایم و بدون مرز ایجاد شده است.

از پرینت های چهره استفاده ببرید / Jeff Andrews

  1. از پرینت های چهره استفاده ببرید / Jeff Andrews

یک ترند دیگر در دنیای کاغذ دیواری ها طرح پرینت های چهره است. اگر به پرتره ها علاقه مند هستید و با نگاه کردن به پرینت آن ها حس خوبی پیدا می کنید، شاید بد نباشد این ترند را امتحان کنید، چرا که جدید و بکر می باشد و کم تر کسی از آن استفاده نمود است.

ترند سایه روشن را امتحان نمایید / CONNER NIELANDER

  1. ترند سایه روشن را امتحان نمایید / CONNER NIELANDER

اگر به دنبال ایجاد یک تصویر رویایی و بهشت مانند هستید، از کاغذ دیواری های سایه روشن بهره بگیرید. این قبیل کاغذ دیواری ها عموما دارای رنگ های ملایم هستند و حس آرامش به همراه دارند.

کاغذ دیواری را

  1. کاغذ دیواری را به اثر هنری تبدیل کنید / 2LG STUDIO

لزومی ندارد حتما کل دیوار مورد نظر را با کاغذ دیواری بپوشانید. شما می توانید یک تکه از دیوار را به کمک کاغذ دیواری و گچبری قاب کنید. با این کار، یک تابلوی خاص و منحصر به فرد می سازید که مختص خودتان است.

  1. روی دکوری های مدرن تمرکز داشته باشید / STUDIO DB

خیلی خوب است اگر بتوانید دکوری های خود را متناسب با کاغذ دیواری انتخاب شده خریداری یا به روز رسانی کنید. سعی کنید دکوری هایی انتخاب کنید که روی زیبایی کاغذ دیواری تان تاکید کنند. حال این تاکید می تواند به واسطه تشابه باشد یا تضاد. این دیگر به خودتان و دکوری که با آن سر و کار دارید، مربوط می شود.

از پرینت های بزرگ کمک بگیرید/ REGAN BAKER DESIGN

  1. از پرینت های بزرگ کمک بگیرید/ REGAN BAKER DESIGN

به جای استفاده از کاغذ دیواری های رایج با پترن های ریز، این بار به سراغ مواردی بروید که پترن درشت دارند. این کاغذ دیواری ها بیش تر شبیه اثر هنری هستند تا کاغذ دیواری و کاری می کنند که توهم مواجه شدن با یک نقاشی بزرگ را تجربه کنید.

ست کردن را به خاطر داشته باشید / FRANCESCO LAGNESE

  1. ست کردن را به خاطر داشته باشید / FRANCESCO LAGNESE

یادتان نرود که ست کردن می تواند دکوراسیون فضای مورد نظرتان را مطلوب تر کند. یک نوع خاص ست کردن، این است که دقیقا و عینا همان طرح کاغذ دیواری را برای بخش دیگری به کار ببرید. البته حواستان باشد که در ست کردن زیاده روی نکنید!

به وضعیت فعلی دکوراسیون توجه نمایید / 2LG STUDIO

  1. به وضعیت فعلی دکوراسیون توجه نمایید / 2LG STUDIO

گاهی اوقات نقاط قوتی در دکوراسیون فعلی وجود دارند که نباید نادیده گرفته شوند. به این نقاط قوت که می توانند تایل های جذاب کف باشند، می توان با انتخاب کاغذ دیواری متناسب جان دوباره داد.

طرح های کلاسیک را کنار مبلمان مدرن بگذارید / STUDIO DB

  1. طرح های کلاسیک را کنار مبلمان مدرن بگذارید / STUDIO DB

شما مجبور نیستید خودتان را به یک سبک محدود کنید. کافی است طرح های یک کاغذ دیواری کلاسیک را کنار مبلمان مدرن قرار دهید تا متوجه شوید از چه صحبت می کنیم. این کار، جذابیت نهفته ای دارد.

  1. چیزی های قدیمی را به روز رسانی کنید / EMILY HENDERSON

برای این که یک فضای قدیمی را نو کنید، لزومی ندارد همه چیز را از نو بخرید. می توانید با عوض کردن یک سری موارد، مثل کاغذ دیواری، روتختی و قاب عکس ها دکوراسیون را به روز رسانی نمایید.

  1. به هنر سنتی حسی تر و تازه ببخشید / TIM STREET-PORTER

شما می توانید عناصر سنتی دکوراسیون داخلی را تر و تازه کنید. چطور؟ کافی است یک کاغذ دیواری امروزی با طرح کاملا انتزاعی و متفاوت را پشت آن ها قرار دهید.

  1. به تن گوشه های بلا استفاده لباس بپوشانید / CATHERINE KWONG DESIGN

اگر گوشه ای از منزل شما بدون استفاده مانده، می توانید لباسی از جنس کاغذ دیواری و از مدلی متفاوت به آن بپوشانید. با این کار، یک عملکرد مفید برای آن فضا تعریف می کنید، مثل فضای مطالعه یا هر چیزی دیگری که دوست دارید.

  1. به سراغ راه پله های خانه بروید / 2LG STUDIO

یکی از ایده های جذاب استفاده از کاغذ دیواری، چسباندن آن روی سطح پلکان است. البته کاغذ دیواری های روی کف پله به خاطر پا خوردن زود رنگ و روی خود را از دست می دهند، اما اگر روی پیشانی ها چنین ترندی را پیاده کنید، می توانید برای سال ها آن را نگه دارید.

  1. یک تصمیم غیر منتظره بگیرید / HOTEL HENRIETTA

ایده های تکراری و پترن ها خسته کننده را کنار بگذارید! هر چه از رایج ترین ها و محبوب ترین ها پیروی کردید، دیگر بس است. وقت آن است که یک تصمیم غیر منتظره بگیرید و تغییر واقعی را رقم بزنید. با انتخاب یک کاغذ دیواری با طرح برگ چطورید؟ این یک گزینه کاملا تازه است!

  1. از عناصر موجود در فضا الهام بگیرید / 2LG STUDIO

نگاهی به آن چه اکنون در فضا به چشم می خورد بیندازید و از عناصری که در حال حاضر موجودند، الهام بگیرید. سعی کنید در میان کاغذ دیواری ها به دنبال گزینه ای باشید که در عین تناسب با آن عناصر، حرف تازه ای بزند.

  1. بافت های کاغذ دیواری را در آغوش بکشید / 2LG STUDIO

بافت، یکی از خصوصیات جذاب کاغذ دیواری می باشد که واقعا حیف است نادیده گرفته شود. شما با کمک بافت می توانید یک ظاهر کاملا جدید به فضای مورد نظرتان بدهید. مثلا برخی بافت ها طوری هستند که باعث می شوند کاغذ دیواری تان تکه پاره به نظر برسد و این واقعا متفاوت است.

  1. پترن های سنتی را مورد بازبینی قرار دهید / LEANNE FORD INTERIORS

قرار نیست پترن های سنتی تا ابد قدیمی بمانند. به لطف طراحان امروزی، بسیاری از پترن های سنتی با رویکردی مدرن و جدید بازآفرینی شده اند. با کمک این طرح ها می توانید زیبایی پترن های سنتی را با حال و هوای مدرن به منزل خود بیاورید.

فضای بیرون را به درون دعوت کنید / 2LG STUDIO

  1. فضای بیرون را به درون دعوت کنید / 2LG STUDIO

شما می توانید پترن هایی که در دنیای بیرون و خصوصا طبیعت می بینید را با کمک کاغذ دیواری به داخل منزل خود بیاورید. به عنوان مثال می توانید طرح موج دار مقطع شاخه درختان را به صورت دیجیتالی و انتزاعی روی سطح دیوارهای خانه تان داشته باشید. هزاران طرح دیگر نیز در طبیعت وجود دارند که می توانید از آن ها الهام بگیرید.

 

 

 

انتخاب کاغذ دیواری

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری

منبع: House Beautiful