تغییر دکوراسیون سالن پذیرایی ، زمانش فرا رسیده!

تغییر دکوراسیون پذیرایی

تغییر دکوراسیون سالن پذیرایی ، زمانش فرا رسیده!

تغییر دکوراسیون سالن پذیرایی : زمانی که خانه را برای پذیرایی از مهمان های خود آماده می کنید، اولین اقدام شما چیست؟ تصور کنید که یکی از دوستان شما ناگهان تصمیم می گیرد که به شما سر بزند و تا 15 دقیقه دیگر به خانه تان می رسد. در این شرایط چه می کنید؟ قطعا نگاهی به دکوراسیون خانه می کنید که مرتب باشد، گرد و خاک میز ها گرفته و لوازم اضافه را از جلوی دید بر می دارید. این کار ها باعث می شوند تا شما احساس بهتری نسبت به خود و خانه داشته باشید، اما واقعیت این است که زمانی که مهمان وارد خانه شما می شود به موارد دیگری به غیر از این ها توجه می کند. معمولا آن چه که باعث ناراحتی و اذیت شدن مهمان ها می شود گرد و خاک روی میز ها نیست، بلکه مبل های نامناسب و آزار دهنده است! بر اساس بررسی هایی که از طرف یک مجله دکوراسیون داخلی در آمریکا صورت گرفته است، آن چه که معمولا مهمان ها بعد از ورود به یک خانه به آن توجه می کنند دکوراسیون داخلی مکان است. برای این که بدانید از نظر مهمان های شما لازم است که چه تغییراتی در دکوراسیون خانه ایجاد کنید با پویانو همراه باشید:

تغییر دکوراسیون سالن پذیرایی

  • سالنی با دکوراسیون هماهنگ

بیشتر خواننده های این مجله دکوراسیون داخلی و افرادی که مورد بررسی قرار گرفته اند اعتراف کرده اند که زمانی که در یک مکان حضور دارند در ذهن خود شروع به تغییر دادن دکوراسیون آن مکان می کنند. این موضوع بدین معنا است که زمانی که شما مشغول پذیرایی کردن از دوست خود هستید که در خانه شما مهمان است، ممکن است که او در ذهن خود مشغول ایجاد تغییر در دکوراسیون سالن پذیرایی شما باشد. فراموش نکنید که اشتباهاتی که در انتخاب رنگ ها انجام می دهید بیشتر از همه مهمان های شما را اذیت خواهد کرد. ممکن است زمانی که تلاش می کنید رنگ تمام اتاق ها و مکان های خانه با یکدیگر هماهنگ باشند، این شباهت و هماهنگی رنگ ها آزار دهنده شود. محدود کردن هر رنگ برای یک اتاق تصمیم بهتری خواهد بود.

تغییراتی در دکوراسیون خانه ایجاد کنید با پویانو

  • فضایی نا مرتب

یکی دیگر از نکاتی که خواننده های مجله بر روی آن تاکید داشته اند، وجود فضایی نامرتب و بهم ریخته بوده است. این نامرتبی به معنای قرار داشتن لباس شما بر روی مبل و یا حضور لوازم اضافه در سالن نیست، بلکه منظور آن ها بهم ریختگی و شلوغی ای است که به دلیل چیدمان و دکوراسیون اشتباه و نامناسب ایجاد شده است. برای مثال ممکن است پارچه و روکشی را که برای ایجاد یک سبک جدید در دکوراسیون بر روی مبل ها انداخته اید باعث آزار و ناراحتی مهمان های شما شود.

سبک جدید در دکوراسیون بر روی مبل ها

  • تابلو ها و کتاب ها

یکی از مواردی که خواننده های مجله به آن بسیار توجه داشته اند کتاب ها و تابلو های موجود در مکان بوده است. کتاب هایی که در سالن در معرض دید مهمان ها گذاشته می شوند اطلاعاتی را در مورد شخصیت شما در اختیار آن ها قرار می دهد و از تابلو هایی که انتخاب کرده اید در مورد سلیقه شخصی شما آگاه می شوند. به همین دلیل مهمان ها به کتاب ها و تابلو هایی که در سالن پذیرایی قرار دارند بسیار توجه می کنند. پس در انتخاب آن ها دقت کنید.

کتاب ها و تابلو هایی که در سالن پذیرایی

  • نور و روشنایی در تغییر دکوراسیون سالن پذیرایی

یکی دیگر از مواردی که توجه مهمان ها را به خود جلب می کند، میزان نور و روشنایی سالن است. فراموش نکنید که معمولا مهمان ها علاقه ای به حضور در مکان های تاریک و کم نور ندارند. به همین دلیل وجود اشیاء بزرگ و تیره ای که نور اتاق را محدود کنند خوش آیند آن ها نخواهد بود. بهتر است که برای ایجاد فضایی دلباز و راحت از اشیائی با رنگ های روشن استفاده کنید. هنگام انتخاب لوستر و چراغ ها به هماهنگی آن ها با محیط توجه داشته باشید. برای مثال استفاده از لوستری بزرگ در سالنی کوچک فضای مناسبی ایجاد نخواهد کرد. در نظر داشته باشید که اگر از مهمان های خود در روز پذیرایی می کنید، کمی پرده ها را باز بگذارید تا نور طبیعی وارد خانه شود. در شب نیز می توانید نور لوستر ها را کم کرده و با استفاده از چند شمع فضایی روشن تر و دلنشین ایجاد کنید.

نور و روشنایی در تغییر دکوراسیون سالن پذیرایی

  • تمیزی

بیشترین وسیله ای که مهمان ها در زمان حضور خود در خانه از آن استفاده می کنند مبل ها و صندلی های موجود در مکان هستند. بسیاری از افراد بیان می کنند که زمانی که به عنوان مهمان وارد یک خانه می شوند به تمیزی مبلمان بسیار توجه می کنند. به خصوص اگر از مبلمانی به رنگ روشن استفاده شده باشد، وجود حتی یک لکه بر روی مبل ها نیز ممکن است مهمان ها را نگران کند. همین موضوع سبب می شود تا به طور ناخودآگاه چشم ها بر روی مبل ها و کوسن ها موجود بر روی آن ها بچرخد. به همین دلیل بهتر است که از روکش های ضد لک و قابل شستشو برای مبل های خود استفاده کنید.

روکش های ضد لک و قابل شستشو برای مبل ها

  • ظاهر مبلمان در تغییر دکوراسیون سالن پذیرایی

این را بدانید که بیشتر مهمان هایتان بدون این که شما متوجه شوید تمام اشیاء موجود در مکان را تحت نظر می گیرند. حتی گاهی ممکن است چیزی را که شما تا به حال متوجه آن نشده اید توجه مهمان هایتان را به خود جلب کند. برای مثال مبلمان قدیمی و از مد افتاده شما از نظر آن ها پنهان نخواهد ماند. این یک واقعیت است که افراد از حضور در مکانی که با مبلمانی قدیمی دکوراسیون شده باشد حس خوش آیندی نخواهند داشت. اما بالعکس در مکانی که دارای اشیاء و مبلمانی مدرن و جدید باشد از گذراندن زمان خود لذت خواهند برد.

ظاهر مبلمان در تغییر دکوراسیون سالن پذیرایی

  • از گل های طبیعی بیشتر استفاده کنید

یکی از عناصری که توجه مهمان ها را در مکان به خود جلب می کند، وجود گل ها و گیاهان طبیعی است. استفاده بیشتر از گل های تازه و گیاهان طبیعی اقدام مناسبی خواهد بود. به ویژه استفاده از گیاهانی مانند کاکتوس که نگهداری از آن ها ساده تر است، هم کار را برای شما آسان کرده و هم تاثیری مثبت بر روی مهمان های شما ایجاد خواهد کرد. فراموش نکنید که گل های مصنوعی انرژی مکان را کاهش می دهند، حتی اگر بسیار طبیعی و زیبا نیز به نظر برسند استفاده از آن ها در سالن پذیرایی مناسب نخواهد بود. به همین دلیل همیشه گل های طبیعی را در الویت قرار بدهید.

ظاهر مبلمان در تغییر دکوراسیون سالن پذیرایی

نور و روشنایی در تغییر دکوراسیون سالن پذیرایی

 

 

تغییر دکوراسیون سالن پذیرایی

تحریریه پویانو