تغییر دکوراسیون بی هزینه منزل با ترفندهای ساده

تغییر دکوراسیون بی هزینه منزل با ترفندهای ساده

تغییر دکوراسیون بی هزینه ؛ تقریبا همه افراد دوست دارند هر از چند گاهی دکوراسیون منزل خود را کمی عوض کرده و آن را از حالت تکراری در بیاورند. گاهی اوقات این فکر در ذهن شما ایجاد می شود، اما نمی دانید چگونه باید آن را به اجرا در بیاورید و یا این احتمال را می دهید که در عین صرف هزینه زیاد، نتیجه مورد نظر را نگیرید. مسلما همه تا حدودی از تغییر می ترسند؛ خصوصا تغییراتی که بزرگ تر باشند.

جالب است بدانید که برای عوض کردن حال و هوای دکوراسیون منزل تان، هیچ احتیاجی به تغییرات بزرگ و هزینه های گزاف ندارید. روش های بسیار ساده تری هستند که می توان به کمک آن ها دکور یک فضا را به صورت قابل توجهی تغییر داد. این روش ها بیشتر شبیه ترفندهای جذاب هوشمندانه هستند. ترفندهایی که از دل چیدمان فعلی منزل تان بیرون آمده اند و با کوچک ترین تغییرات، قابل اجرا خواهند بود. نکته قابل توجه این است که با اجرای این ترفندها، هیچ ریسکی متوجه شما نخواهد بود و به سادگی می توانید همه چیز را به حالت اول بازگردانید. در این مطلب به ترفندهای کوچک و بی هزینه ای اشاره خواهیم کرد که می توانید با کمک آن ها، رنگ و روی تازه ای به دکوراسیون منزل خود بدهید. اگر به دنبال یک تغییر کوچک و جذاب هستید، با پویانو همراه باشید.

از گلدان های تان کمک بگیرید

مسلما تغییر مکان تعدادی از گلدان های حیاط یا بالکن و انتقال آن ها به جایی که بیشتر به چشم بیایند، هزینه ای در بر ندارد. گاهی اوقات فقط کافی است یکی از عناصر را جا به جا کنید. گیاهان می توانند رنگ و روی جدیدی به فضای منزل شما بدهند. آن ها پر از حیاط، سرزندگی و طراوت هستند و اگر در محیط نشیمن یا اتاق قرار بگیرند، همین حس های خوب را به فضا نیز منتقل می کنند.

از وسایل قدیمی استفاده کنید

وقت آن رسیده که به سراغ انبار و گنجه بروید و وسایل قدیمی را از آن ها بیرون بکشید. بسیاری از این وسایل می توانند به جای خاک خوردن و بی استفاده ماندن در گوشه خانه تان به عناصر دکوری و کاربردی زیبا و خاصی تبدیل شوند که این روزها از هیچ فروشگاهی نمی توان مشابه شان را پیدا کرد. داشتن شان را غنیمت بشمارید و برای عملکردهای جدید از آن ها استفاده کنید. اگر مایل باشید، می توانید آن ها را رنگ زده و بعد به دکور منزل تان اضافه کنید.

آینه را در مکان درست بگذارید

همه ما در خانه خود آینه داریم. آینه ها به عنوان وسایلی عملکردی همیشه در چیدمان منازل نقش دارند و معمولا در هر فضای مجزایی یکی از آن ها دیده می شود، اما نکته اینجاست که گاهی اوقات این آینه ها در جایی که باید باشند، نیستند. این که آینه را در کدام قسمت قرار داده یا نصب می کنید، می تواند در زیبا به نظر رسیدن خود آینه و جلوه دادن به فضای اطراف تاثیر زیادی داشته باشد. سعی کنید در فضاهایی مثل ورودی منزل، پذیرایی و فضای تقسیم از آینه استفاده کنید.

تزیینات دست ساز خلق کنید

برای این که به دیوارهای منزل خود رنگ و لعاب بدهید، لازم نیست هزینه ای متحمل شوید. اگر خودتان دست به کار شوید، می توانید با ساده ترین امکانات و لوازم موجود، وسایل دکوری زیبا و چشمگیری خلق کنید و آن ها را به عنوان تزیینات دکوراسیون خود مورد استفاده قرار دهید. برای مثال، می توانید از تخته های چوبی استفاده کرده و با رنگ زدن آن ها و ایجاد یک فرم مناسب از کنار هم قرار دادن شان، یک وسیله دکوری زیبا بسازید.

کمی چیدمان را عوض کنید

گاهی اوقات برای این که دکوراسیون فضای مورد نظر را از آن حال و هوای تکراری در بیاورید، کافی است کمی وسایل را جا به جا کنید. از چیدمان تکراری و کسل کننده لوازم منزل خود فاصله گرفته و آن ها را به نحو دیگری آرایش دهید. جای میزها را عوض کنید، گلدان ها، ظروف و آباژور را روی سطح دیگری بگذارید و نظم تابلوهای روی دیوار را به هم بزنید. همین تغییرات کوچک می تواند تا حد زیادی دکور منزل تان را نو جلوه دهد.

کلکسیون دکوری به وجود آورید

همه ما وسایل دکوری زیبا و خاطره انگیزی داریم که ارزش زیادی داشته و برای مان اهمیت دارند. گاهی اوقات این وسایل در گوشه و کنار منزل و در مکانی دور از چشم و پنهان از دید قرار دارند و به کلی نادیده گرفته می شوند. در حالی که می توان آن ها را با یک چیدمان هوشمندانه و ساده برای عوض کردن ظاهر دکوراسیون، مورد استفاده قرار داد. شما می توانید با قرار دادن وسایل دکوری و زیبای خود در کنار هم و داخل یک شلف یا طاقچه، یک کلکسیون دکوری جذاب ایجاد کنید.

لوازم آشپزخانه را آویزان کنید

آشپزخانه ها معمولا همیشه با کمبود جا مواجه هستند و جدا از این، شاید آن طور که باید به دکوراسیون و چیدمان لوازم آن ها توجه نمی شود. بسیاری از وسایل موجود در آشپزخانه هستند که قابلیت به نمایش گذاشته شدن را دارند. این وسایل، همان هایی هستند که در عین عملکردی بودن، زیبایی خاص و منحصر به فردی دارند و می توانند برای رنگ دادن به فضای آشپزخانه مورد استفاده قرار بگیرند. برای مثال، ظروف مسی و یا سایر لوازم زیبای موجود در آشپزخانه را می توان با آویزان کردن به دیوار، هم در دسترس قرار داد و هم از زیبایی آن ها برای جذابیت بخشیدن به محیط آشپزخانه کمک گرفت.

مبل ها را از دیوار فاصله دهید

یکی از روش های چیدمان که به مبلمان نشیمن مربوط می شود، چسباندن مبل ها به دیوار است که به یک جور طلسم در منازل تبدیل شده و انگار خیال کنار رفتن نیز ندارد. جالب است بدانید که چسباندن مبل ها به دیوار، برعکس آن چیزی که فکر می کنید، چندان خوب نیست. مبل ها باید همیشه از دیوار فاصله داشته باشند و هر چه این فاصله بیشتر شود، صمیمیت افراد خانواده و مهمانان در هنگام دور هم جمع شدن بیشتر شده و در عین حال، فضا نیز بزرگ تر به نظر می آید.

میله پرده را بالاتر نصب کنید

اگر دیوارهای کوتاهی دارید و سقف منزل تان خیلی پایین به نظر می رسد، می توانید از یک ترفند هوشمندانه کمک بگیرید. کافی است میله پرده را کمی بالاتر از مکان عادی و معمول آن نصب کنید. به این ترتیب، پرده ها نیز کمی بالاتر رفته و ناخودآگاه این طور به نظر می رسد که دیوارها کمی بلندتر از آن چه در واقعیت هستند، به نظر می رسند. البته باید حواس تان باشد میله پرده را آن قدر بالا نصب نکنید که پرده فرم مسخره ای پیدا کند.

هم رنگ ها را نزدیک هم بگذارید

این هم یک ترفند ساده و جالب دیگر برای ایجاد تغییر در دکوراسیون و چیدمان است. برای این که کمی با حال و هوای دکور منزل تان بازی کنید و شکل جدیدی به آن بدهید، کافی است وسایلی را که رنگ مشابه یا نزدیکی دارند، در کنار هم قرار دهید. برای مثال، تابلوی نقاشی، روکش کوسن ها، بدنه گلدان ها و بسیاری از موارد دیگر در منزل شما هستند که به صورت تصادفی رنگ مشابهی دارند. این موارد، گزینه های خوبی برای تشکیل دادن یک ست هم رنگ خواهند بود؛ حتی اگر از لحاظ عملکردی هیچ ارتباطی با یکدیگر نداشته باشند.

تغییر دکوراسیون بی هزینهیک گالری کوچک تشکیل دهید

آخرین پیشنهادی که برای تغییر دکور منزل تان دارم، این است که با تابلوها، قاب عکس ها و آینه های نصب شده روی دیوار، یک آرشیو دکوری زیبا به وجود بیاورید. اگر قاب عکس های زیادی در منزل دارید که نمی دانید کجا نصب شان کنید، می توانید با این روش برای شان یک مکان مناسب ایجاد کرده و از آن ها برای زیباتر کردن دکوراسیون کمک بگیرید. یکی از سطوح دیوارهای فضای مورد نظر را که خالی است، به گالری کوچک خود اختصاص دهید و تابلوها، عکس ها و آینه ها را در کنار هم جمع آوری کنید.

 

 

 

 

تغییر دکوراسیون بی هزینه

تحریریه پویانو