چگونه تعویض پنجره ها را انجام دهیم؟

تعویض پنجره ها

چگونه تعویض پنجره ها را انجام دهیم؟

ممکن است با وجود این که چندین سال در خانه کنونی خود ساکن هستید، نیازی به فکر کردن در مورد تعویض کردن و یا نکردن پنجره ها نداشته باشید، زیرا معمولا تا زمانی که در عملکرد و کاربرد پنجره ها مشکلی ایجاد نشود، صاحب خانه ها به ندرت به تعویض پنجره ها فکر می کنند. عواملی مانند نفوذ هوای سرد، باران و یا سایر مواردی که به شرایط فصلی بستگی دارند، ورود حشرات و بروز خسارت در پنجره از جمله دلایلی هستند که باعث می شوند تا صاحب خانه ها یاد پنجره ها افتاده و به تعویض آن ها فکر کنند. اما آیا می دانید چگونه باید پنجره ها را تعویض کنید؟ برای پاسخ به این پرسش با پویانو همراه باشید:

عملکرد و کاربرد پنجره ها

نفوذ باد سرد، نفوذ آب، خارج شدن حرارت، بخار گرفتن شیشه ها و ورود حشرات تنها برخی از دلایلی هستند که باعث می شوند تا صاحب خانه ها به فکر تعویض پنجره های قدیمی بیفتند. به غیر از این موارد، عوامل دیگری نیز وجود دارند که نیاز به تعویض پنجره ها را ایجاد می کنند. مونتاژ پنجره برای ساخت یک خانه جدید لازم است و برای این منظور لازم است که از بهترین و زیبا ترین پنجره ها استفاده شود. اما گاهی نیز ممکن اسن که در یک خانه ساخته شده نیاز به ایجاد پنجره بر روی یک دیوار بدون پنجره داشته باشید.

در چنین شرایطی یک سوراخ بزرگ در دیوار ایجاد شده و پنجره بر روی آن مونتاژ می شود. اما به طور کلی معمولا تعویض پنجره ها در صورتی شکل می گیرد که چهارچوب آن ها در شرایط نامناسبی باشد، پوسیده شده و یا از هم جدا شده باشد. تعویض پنجره نه تنها باعث عایق بندی مناسب می شود، بلکه از نظر زیبایی نیز در ظاهر خانه تغییرات قابل توجهی ایجاد خواهد می کند.

عملکرد و کاربرد پنجره ها

  • مزایای تعویض پنجره

در بالا به طور خلاصه در مورد دلایل تعویض پنجره ها صحبت کردیم. معمولا یک و یا تعدادی از این موارد به شکلی واضح قابل مشاهده هستند و فکر تعویض پنجره ها را ایجاد می کنند. اما خارج از این موارد به دلیل هزینه بالای تعویض پنجره ها، معمولا صاحب خانه ها این کار را مدام به تعویق میندازند. اما اگر کمی فکر کنید متوجه خواهید شد که تعویض هر چه سریع تر پنجره ها در بلند مدت مزایای فراوانی را به همراه خواهد داشت.

اگر چه تعویض پنجره ها کاری پر هزینه است، اما هزینه مصرف انرژی نیز در تمام دنیا هر سال به شکل قابل توجهی در حال افزایش است. برای این که با پنجره های موجود و بدون تعویض کردن آن ها صرفه جویی انجام دهید، لازم است که عایق بندی مناسبی در سقف و دیوار ها ایجاد کنید. اما اگر با این روش مشکل بر طرف نشود، بدین معنا است که کاری بیشتر از تعمیرات باید انجام دهید. به خصوص در فصل زمستان هوای سرد می تواند از کوچک ترین درز در پنجره و یا چهارچوب آن وارد خانه شود.

مزایای تعویض پنجره

امروزه تقریبا تمام پنجره های جدید دو جداره هستند. اما با این وجود نمی توان گفت که پنجره تک جداره وجود ندارد. حتی اگر پنجره شما در شرایط مناسبی باشد، اما یک جداره داشته باشد، باز هم نیاز به تعویض خواهد داشت. زیرا زمانی که از پنجره دو جداره استفاده کنید، عایق بندی مناسبی صورت گرفته و باعث می شود تا هوای خانه در فصل تابستان خنک و در فصل زمستان گرم باقی بماند.

یکی دیگر از دلایل تعویض پنجره این است که در صورت باز و بسته کردن پنجره دچار مشکل شوید. در چنین شرایطی حتی اگر پنجره دوجداره باشد و چهارچوب آن شرایط مناسبی داشته باشد نیز باز هم نیاز به تعویض پنجره وجود خواهد داشت. البته ابتدا لازم است اقدام به تعمیر پنجره کنید، اما اگر مشکل بر طرف نشد، هم برای جلوگیری از هدر رفت انرژي و هم برای امنیت خود، پنجره را تعویض کنید.

البته صرفا از نظر زیبایی نیز می توانید پنجره ها را تعویض کنید. پنجره های پیماپن استاندارد معمولا سفید رنگ هستند. اما امروزه می توان پنجره هایی با چهارچوب هایی به رنگ های قرمز، آبی، سبز، طوسی و یا رنگ های دیگر نیز تولید کرد. هم چنین پنجره های پیماپن با طرح های شبیه به چوب نیز تولید می شوند. امروز می توانید به راحتی چهارچوب هایی با ظاهر و رنگ های متفاوت را به راحتی تهیه کنید.

علاوه بر تمام این موارد، اگر تصمیم به بازسازی خانه دارید و بودجه کافی برای آن در نظر گرفته اید، حتی اگر پنجره ها هم چنان قابل استفاده هستند، آن ها را با پنجره های جدید تعویض کنید. زیرا پنجره های جدید می توانند ارزش خانه را افزایش دهند و اگر روزی تصمیم به فروش و یا اجاره دادن خانه گرفتید، پنجره های جدید می توانند بسیار تاثیر گذار باشند.

می توان پنجره هایی با چهارچوب هایی به رنگ های قرمز، آبی، سبز، طوسی و یا رنگ های دیگر نیز تولید کرد.

  • هزینه تعویض پنجره ها

هزینه تعویض پنجره ها کاملا بستگی به ابعاد، جنس، نوع شیشه و مدل پنجره ها دارد. برخی از صاحب خانه ها با کمک گرفتن از تعمیرکاران و یا استاد کاران محلی باعث کاهش هزینه های خود می شوند. در حالی که برند های معتبر تولید پنجره، معمولا با یک تیم حرفه ای همکاری کرده و به دلیل تضمین کیفیت کار خود، کار مونتاژ را به شکلی بی نقص انجام می دهند. شرکت های کوچک تر از نظر هزینه امتیاز بهتری را در اختیار مشتری قرار می دهند، اما به اندازه شرکت های بزرگ و معتبر نمی توانند کاری با کیفیت به شما تحویل دهند. به همین دلیل ابتدا باید تصمیم بگیرید که اولویت شما کدام است: کیفیت و یا هزینه؟ معماران داخلی معمولا بیان می کنند که پنجره ها یک سرمایه گذاری مهم برای خانه هستند. به همین دلیل اگر می خواهید با شرکت های کوچک همکاری کنید باید بررسی های لازم را انجام داده و حداقل 5 شرکت را در نظر داشته باشید.

اما همان طور که در ابتدای این بخش گفته شد، قیمت نهایی پنجره نسبت به موارد بسیاری قابل تغییر است و شرکتی که با آن همکاری خواهید کرد، با محاسبه دقیق ابعاد، مصالح و نوع پنجره قیمت نهایی را به شما اعلام خواهد کرد.

هزینه تعویض پنجره ها

  • مونتاژ پنجره ها

بعد از این که تصمیم به تعویض پنجره ها گرفتین، آگاهی داشتن در مورد این روند می تواند برای شما مفید باشد. برای تعویض پنجره ها لازم است که ابتدا پنجره های موجود برداشته شوند. تفاوتی ندارد که چهارچوب و قاب پنجره از چه مصالحی ساخته شده باشد، کاری که باید انجام دهید این است که باله های متحرک پنجره را از لولا خارج کنید. این گونه برداشتن پنجره ساده تر خواهد شد. در برخی شرایط میان شیشه و قاب آن درزگیر هایی وجود دارد. در چنین شرایطی با کندن درزگیر می توانید شیشه را از چهارچوب آن جدا کنید. سپس با روش های برش و با ایجاد کمترین خسارت به دیوار می توانید پنجره را از روی دیوار بردارید و پنجره های جدید را جایگزین کنید.

مونتاژ پنجره ها

  • بهترین زمان برای تعویض پنجره ها

شرکت های پنجره سازی و معماران داخلی بهترین زمان برای تعویض پنجره ها را فصل بهار و تابستان می دانند. البته این موضوع تعجبی هم ندارد، زیرا تقریبا تمام بازسازی ها و تعمیراتی که برای خانه ها نیاز هستند در این فصول صورت می گیرند. البته به این موضوع نیز توجه داشته باشید که یک تیم حرفه ای می تواند در هر شرایط آب و هوایی و در کوتاه ترین مدت مونتاژ پنجره ها را انجام دهد. علاوه بر این حداقل به مدت یک روز نمی توانید از اتاقی که قصد تعویض پنجره آن را دارید استفاده کنید. البته اگر برای این منظور با شرکت های معتبر و حرفه ای همکاری نکنید ممکن است که کار بیش ار یک روز طول بکشد. انتخاب زمان مناسب به همین دلیل اهمیت دارد. زیرا در فصل زمستان هم شما و هم افرادی که برای تعویض پنجره فعالیت می کنند، شرایط سخت تری را تجربه خواهید کرد. به همین دلیل تا جای ممکن پنجره ها را در شرایط آب و هوایی مناسب تعویض کنید.

بهترین زمان برای تعویض پنجره ها