ترکیب مبلمان کلاسیک و مبل مدرن در دکوراسیون منزل را چطور انجام دهیم؟

ترکیب مبلمان کلاسیک و مبل مدرن در دکوراسیون منزل را چطور انجام دهیم؟

ترکیب مبلمان کلاسیک و مبل مدرن : اگر دوست دارید دکوراسیون را به  تجربه کنید، احتمالا با چالش ست کردن سبک ها با یکدیگر و به کار بردن مبلمان مختلف در کنار هم رو به رو هستید. اگر راستش را بخواهید، ترکیب سبک ها در دکوراسیون چندان ساده نیست. وقتی سبک ها متفاوتند، شما دو راه بیش تر ندارید: حرفه ای عمل کنید یا بی خیال قوانین شوید!

اگر بخواهید حرفه ای عمل کنید، باید بدانید که چه چیزی جواب می دهد و چه ترکیبی مناسب است و این تماما به درک شما از دکوراسیون، رنگ ها، طرح ها و ترکیب های حاصل برمی گردد. روش دیگر این است که بی خیال محدودیت ها شوید. بی خیال شدن به این معنی نیست که بدون قید و بند به دکوراسیون بپردازید و هیچ توجهی به اصول نکنید؛ بلکه به این معناست که باید یک سری از باید و نبایدها را از ذهن خود بیرون بکشید و کمی شهامت به خرج بدهید. در این مطلب به شما خواهیم گفت که چگونه مبل های کلاسیک و مدرن را در کنار یکدیگر به کار برده و دکوراسیون معقولی از دل ترکیب آن ها درآورید.

مبل ها را به رنگ یکسان انتخاب کنید

هر چقدر هم که دو سبک با هم متفاوت باشند، رنگ می تواند آن ها را به هم نزدیک کرده و به گونه بین شان ارتباط برقرار کند. برای همین است که به شما پیشنهاد می کنم مبل های کلاسیک و مدرن خود را به یک رنگ انتخاب کنید. رنگ به عنوان یک آشتی دهنده به کمک شما خواهد آمد و مبل های تان را از لحاظ ظاهری متحد می کند.

بی خیال ظاهر کاملا هم شکل شوید

اگر به رنگ ها و قوانین آن ها چندان پایبند نیستید و نمی خواهید خودتان را به یک رنگ خاص محدود کنید، وقت آن است که بی خیال شوید. ذهن تان را برای پذیرش گزینه های کاملا متفاوت باز کنید. به خودتان بقبولانید که این جا منزل شماست و طبق خواسته ی شما قرار نیست همه چیز طبق اصول پیش برود. مبل ها را با دقت انتخاب کنید و یک تناسب کلی بین ظاهر آن ها در نظر بگیرید، اما به دنبال ایجاد یک تصویر دقیقا مشابه نباشید.

خودتان را با ترکیب ها سوپرایز کنید

کمی هیجان انگیزتر فکر کنید و به دنبال ایجاد یک ترکیب جنجالی و متفاوت باشید. حالا که قرار است دکوراسیون منزل شما تلفیقی باشد، بهتر است از فرصت استفاده کرده و یک ترکیب خوش آب و رنگ و حتی باورنکردنی خلق کنید. اصل کلی که همان تناسبات ظاهری رنگ است را رعایت کنید، اما به تنوع میدان بدهید و مبل ها را با شکل های کاملا متفاوت تهیه کنید.

در ترکیب مبلمان کلاسیک و مبل مدرن طرح های مشابه در نظر بگیرید

گاهی اوقات می شود با استفاده از یک طرح مخصوص، بین دو وسیله با سبک کاملا متفاوت ارتباط ایجاد کرد. اگر فکر می کنید مبل مینیمال و امروزی شما با صندلی های استیل کلاسیک تان هیچ تناسبات ظاهری خوبی ندارند و ترکیب جالبی ایجاد نمی کنند، تشابه طرح را امتحان کنید. پارچه ی رومبلی مبل های استیل را با رویه ی کوسن هایی که برای کاناپه ی مدرن خود در نظر گرفته اید، یکی انتخاب کنید تا این تناسب به وجود بیاید.

وقتی باید مینیمال و خنثی فکر کنید

ترکیب های خنثی، هر چقدر همه که دارای عناصر متفاوت و مختلف باشند، نهایتا یک کلیت واحد و یک شکل دارند. اگر ظاهر فضا یکی باشد، دیگر تفاوت به به چشم نمی آیند. چیزی که مهم است، تصویر کلی دکوراسیون منزل شماست و نه جزء به جزء مبلمان به صورت مجزا، پس سعی کنید یک ظاهر یکسان به وجود آورید. ظاهری که با تمام تنوعی که در بطن خود دارد، یک حرف می زند. چنین ترکیبی را می توانید با یک تم مینیمال و خنثی ایجاد کنید. از رنگ های خنثی استفاده کنید و دکوراسیون را خلوت نگه دارید. تفاوت سبک ها به خودی خود، یک اتفاق بزرگ است و لزومی ندارد که با شلوغ کردن فضا تصویر را آشفته کنید.

 

 

 

 

ترکیب مبلمان کلاسیک و مبل مدرن

تحریریه پویانو