بهترین گزینه های ترکیب رنگ با سفید در طراحی دکوراسیون منزل

بهترین گزینه های ترکیب رنگ با سفید در طراحی دکوراسیون منزل

ترکیب رنگ با سفید ؛ سفید یکی از بهترین رنگ ها در دکوراسیون منازل به شمار می رود. رنگی که معمولا بخشی از دکور را به خود اختصاص داده و همیشه در کنار سایر رنگ ها به کار برده می شود. این رنگ با داشتن قابلیت هم نشینی با بسیاری از رنگ ها، این امکان را به شما می دهد که گزینه های مختلفی برای ترکیب با آن در اختیار داشته باشید. رنگ سفید یک رنگ خنثی است که با وجود زیبایی، بهتر است در ترکیب با رنگ های دیگر به کار رود تا فضا شکل بی روح به خود نگیرد.

دامنه انتخاب رنگ های مناسب جهت ترکیب با سفید در دکوراسیون داخلی منزل به قدری وسیع و مجموعه رنگ های این دامنه به قدری متنوع است که تقریبا می توان گفت هیچ رنگی نیست که نتوانید آن را به خوبی در ترکیب با سفید به اجرا درآورید. اما به هر حال تعدادی از رنگ های این دامنه متنوع هستند که در ترکیب با سفید جذابیت و محبوبیت بیشتری دارند.

برای آشنایی با بهترین های این پالت در ترکیب با سفید، همراه پویانو باشید.

۱. سفید و رنگ کرم

اگر به ایجاد آرامش در فضای منزل خود علاقه مندید، سفید در کنار کرم می تواند یکی از بهترین گزینه های شما باشد. رنگ سفید به خودی خود روشن است و در کنار یک رنگ نسبتا روشن دیگر مانند کرم، می تواند دکوراسیون زیبا و آرامش بخشی را به وجود بیاورد. ترکیب این دو رنگ باعث بزرگ به نظر رسیدن فضا نیز می شود و از این رو، اگر منزل کوچکی دارید که می خواهید با استفاده از ترفندهای دکوراسیون بزرگتر به نظر برسد، انتخاب و ترکیب این دو رنگ در کنار یکدیگر از گزینه هایی است که به شما پیشنهاد می شود.

ترکیب رنگ با سفید ؛ دکوراسیون کرم و سفید
ترکیب رنگ با سفید ؛ دکوراسیون کرم و سفید

۲. سفید و رنگ قهوه ای

شاید ترکیب این دو رنگ به اندازه ترکیب کرم و رنگ قهوه ای محبوبیت نداشته باشد و در بسیاری از مواقع حتی فکر امتحان کردنش هم به ذهن شما خطور نکند، اما ما به شما می گوییم که این یک انتخاب ایده آل خواهد بود. رنگ سفید با قهوه ای، خصوصا نوع تیره آن کنتراست زیادی دارد و از این رو هم نشینی این دو رنگ بسیار خوب به نظر می رسد. اگر دکوراسیون کرم قهوه ای را به خاطر زیاد به کار برده شدن در منازل نمی پسندید و می خواهید کمی متفاوت باشید، ترکیب سفید و قهوه ای را امتحان کنید.

۳. سفید و رنگ طلایی

رنگ طلایی یک از آن رنگ هایی است که در صورت درست به کار برده شدن در فضای منزل می تواند بسیار زیبا و فریبنده باشد. در رابطه با به کار بردن رنگ طلایی، باید بدانید آن را کجا، چگونه و در ترکیب با چه رنگی به کار ببرید تا زیبا به نظر برسد. مسلما ترکیب رنگ های دیگر با رنگ طلایی از آن جا که این رنگ جزو رنگ های خاص به شمار می رود، باید با دقت زیادی صورت بگیرد. سفید یکی از رنگ هایی است که اگر فکر داشتن یک دکوراسیون با تم طلایی را در سر می پرورانید، می تواند به بهترین گزینه شما تبدیل شود. سفید یک رنگ خنثی و ساده است که به رنگ طلایی اجازه می دهد خود را به رخ کشیده و در زیباترین شکل قرار گیرد. اگر یک دکوراسیون سفید رنگ دارید، می توانید با اضافه کردن چند عنصر به رنگ طلایی یک هم نشینی فوق العاده به وجود بیاورید.

۴. سفید و رنگ ارغوانی

ارغوانی یک انتخاب جسورانه و متفاوت برای افرادی به شمار می رود که می خواهند دکور منزلشان حرف تازه ای برای گفتن داشته باشد. اگر رنگ های تکراری مورد استفاده در دکوراسیون داخلی شما را خسته و دلزده کرده اند، با انتخاب این رنگ می توانید تغییر محسوسی در فضا ایجاد کنید. رنگ ارغوانی هم از آن دسته رنگ هاست که باید با دقت بسیاری به ترکیب آن با سایر رنگ ها پرداخت. ارغوانی را نمی توان با هر رنگی ست کرد و این شاید جزو سخت ترین قسمت های چنین انتخابی باشد. به هر حال، همان طور که پیش تر نیز گفته شد، سفید همیشه در چنین مواقعی حرف اول را می زند. سفید با همه رنگ ها ست می شود و علاوه بر این، ترکیبش با بسیاری از آن ها به قدری مناسب و زیبا خواهد بود که احتمالا همه گزینه های دیگر را از میدان به در می کند. با انتخاب سفید به عنوان رنگ غالب دکوراسیون و اجرای برخی قسمت ها با تم ارغوانی، شما به یک ترکیب رنگ زیبا و متفاوت دست خواهید یافت.

ترکیب رنگ با سفید ؛ دکوراسیون ارغوانی و سفید
ترکیب رنگ با سفید ؛ دکوراسیون ارغوانی و سفید

۵. سفید و رنگ زرشکی

یکی از شیک ترین ترکیب رنگ های ممکن، استفاده از رنگ زرشکی در کنار سفید است. زرشکی رنگی است که می تواند به تنهایی دکوراسیون یک خانه را از این رو به آن رو کند؛ بنابراین، اگر به دنبال یک تغییر اساسی هستید و می خواهید مبلمان و دکور منزلتان به چشم بیاید، زرشکی را جزو گزینه های خود قرار دهید. زرشکی یک رنگ منحصر به فرد و جلب توجه کننده است که در صورت استفاده، حتی در مقیاس کوچک نیز تاثیرگذار خواهد بود. این رنگ برای بیرون آوردن یک فضای تمام سفید از بی روحی و سردی انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود.

ترکیب رنگ با سفید ؛ دکوراسیون زرشکی و سفید
ترکیب رنگ با سفید ؛ دکوراسیون زرشکی و سفید

۶. سفید و رنگ نیلی

رنگ نیلی، یکی از زیباترین انتخاب های ممکن برای هم نشینی با سفید به شمار می رود. نیلی را اگر به درستی در فضا به کار بگیرید، می توانید به شکل نقطه عطف فضای مورد نظر درآورید. نیلی در نوع تیره خود کنتراست فوق العاده ای با سفید به وجود می آورد که بسیار جذاب و خیره کننده است. نیلی یک رنگ سرد است و به همین جهت در به کارگیری آن باید وسواس به خرج داده شود. استفاده زیاد از این رنگ به طور کلی در دکوراسیون فضا، به خصوص منزل توصیه نمی شود. در مقابل اگر یک عنصر یا قسمت خاص را به این رنگ اختصاص دهید، می توانید از قدرت آن در ایجاد تمرکز بصری و ایجاد جذابیت بهره مند شوید.

ترکیب رنگ با سفید ؛ دکوراسیون نیلی و سفید
ترکیب رنگ با سفید ؛ دکوراسیون نیلی و سفید

۷. سفید و رنگ خاکستری

خاکستری، از خانواده رنگ های خنثی و یکی دیگر از بهترین های لیست هم نشین های سفید است. خاکستری نه اضطراب آور است و نه آرامش بخش و این یعنی شما با انتخاب چنین گزینه ای، قبول خواهید کرد دکوراسیون خود را کاملا خنثی در نظر بگیرید. اگر یک فضای صمیمانه برای منزل خود می خواهید، بهتر است از انتخاب کنید خاکستری صرف نظر کنید؛ اما در صورتی که ایجاد یک فضای شیک، رسمی و با ابهت را مد نظر دارید، این رنگ همان رنگی است که به دنبالش هستید. رنگ خاکستری در تم های روشن تر می تواند به ایجاد حس ثبات در فضای خانه کمک کند و در ترکیب با سفید یک محیط زیبا به وجود بیاورد.

ترکیب رنگ با سفید ؛ دکوراسیون خاکستری و سفید
ترکیب رنگ با سفید ؛ دکوراسیون خاکستری و سفید

۸. سفید و سیاه

آخرین گزینه این لیست به ترکیب سفید با رنگی تعلق دارد که دقیقا در نقطه مقابل آن قرار گرفته است. سیاه و سفید، بدون شک بهترین ترکیب رنگ ممکن را به وجود می آورند. این دو رنگ به طور همزمان متضاد و مکمل یکدیگر هستند و در صورت ترکیب مناسب، می توانند به زیباترین شکل ممکن فضای منزل شما را تعریف کنند. این موضوع که رنگ سیاه تا چه حد در ایجاد یک فضای خاص و شیک تاثیرگذار است تقریبا به همه ثابت شده است. با این حال، سیاه رنگی نیست که هر کسی به عنوان زینت دهنده دکور منزل خود انتخاب کند و کسانی نیز که این رنگ را مد نظر دارند، معمولا افراد به خصوصی هستند که به دنبال ایجاد یک فضای متفاوت می باشند. دکور سیاه و سفید در صورتی که مورد علاقه شما باشد، یکی از زیباترین ترکیب رنگ های موجود است. توجه داشته باشید که رنگ سیاه را از آن جهت که غالب است باید به نحوی در فضا به کار ببرید که تعادل بصری به هم نخورد.

ترکیب رنگ با سفید ؛ دکوراسیون سفید مشگی
ترکیب رنگ با سفید ؛ دکوراسیون سفید مشگی

گزینه های دیگری نیز در پالت متنوع رنگ ها وجود دارند که می توانید به سلیقه خود در ترکیب با سفید به کار برده و با ترکیب هوشمندانه آن ها فضای ایده آل خود را بسازید. به غیر از موارد خاص، تقریبا همه رنگ ها در ترکیب با سفید از اولویت یکسانی برخوردارند و همه به یک میزان زیبایی و جذابیت دارند. این موضوع به شما کمک می کند که در صورت وجود زمینه سفید در فضای منزل خود، با اضافه کردن یک رنگ، تغییر محسوسی در دکور به وجود بیاورید.

ترکیب رنگ با سفید
ترکیب رنگ با سفید

 

 

 

تحریریه پویانو