ترکیب رنگی با قانون 60 – 30 – 10 در دکوراسیون داخلی !

قانون 60 – 30 – 10 رنگ ها در طراحی داخلی

ترکیب رنگی با قانون 60 – 30 – 10 در دکوراسیون داخلی !

ترکیب رنگی با قانون 60 – 30 – 10 : نظر شما در مورد رنگ ها چیست؟ آیا می توانید پالت رنگی مناسب برای دکوراسیون داخلی منزل خود را آماده کنید؟ اگر در انتخاب رنگ از میان هزاران رنگ برای دیوار ها و رنگ های موجود در کاتالوگ رنگی پارچه ها دچار مشکل هستید، شما را با یک قانون بسیار ساده آشنا خواهیم کرد: قانون 60-30-10 درصد در ترکیب رنگی! با پویانو همراه باشید تا با ترکیب رنگی با قانون 60 – 30 – 10 در طراحی داخلی بیشتر آشنا شوید:

نه تنها در دکوراسیون داخلی ، بلکه درون هر چه که زیبا به نظر می رسد این قانون وجود دارد؛ در قاب بندی زیباترین عکس ها، در آثار و نقاشی هایی که در تاریخ ماندگار شده اند، در عکس های مطرح دنیا، در مجسمه ها و حتی دسته گل های زیبا… در زیبایی شناختی کلاسیک، فضایی ای که یک وسیله اشغال می کند، رنگ بندی و تعادل میان متریال های به کار برده شده بر اساس یک قانون سه بخشی شکل می گیرد. می توان به راحتی از قانون 60 – 30 – 10 برای رنگ ها استفاده کرده و در زمینه انتخاب رنگ نیز به سرعت به نتیجه مورد نظر خود دست پیدا کرد.

قانون 60 – 30 – 10 رنگ ها در طراحی داخلی

در ابتدا رنگی را که می خواهید در 60 درصد خانه به کار ببرید را انتخاب کنید! می خواهید که فضای موجود در منزل چه احساسی را برای شما بازسازی کند؟ آرامش و راحتی رنگ های پاستلی و رنگ های خنثی، دلبازی رنگ های سفید و بژ، بلند پروازی رنگ های طوسی تیره، قرمز و بنفش و یا انرژی رنگ های گرم؟ اولین رنگی که انتخاب می کنید در سطوح بزرگ مورد استفاده قرار خواهد گرفت. سطوحی مانند دیوار ها، کفپوش، فرش و مبلمان بزرگ تر…

در مرحله دوم انتخاب رنگ 30 درصد سطوح قرار دارد. فراموش نکنید که این رنگ می تواند رنگ 60 درصدی ای که انتخاب کرده اید را حمایت کرده و یا شخصیت و ظاهر جدیدی به او ببخشد. این رنگ 30 درصدی در نقاط غالب و مورد توجهی مانند صندلی های تک نفره، میز جلو مبلی و میز های عسلی به کار برده خواهد شد. اگر به ایجاد فضایی لطیف علاقه مند هستید از تنالیته های هم خانواده و شبیه به هم استفاده کنید و یا با استفاده از رنگ های متضاد فضایی دارای کنتراست ایجاد کنید.

آرامش و راحتی رنگ های پاستلی و رنگ های خنثی، دلبازی رنگ های سفید و بژ، بلند پروازی رنگ های طوسی تیره، قرمز و بنفش و یا انرژی رنگ های گرم؟

اکنون زمان مرحله پایانی فرا رسیده است! 10 درصد باقی مانده مربوط به سطوح و لوازم کوچک تری مانند کوسن ها، لوازم دکوری و اکسسوار ها، قاب پنجره ها، پایه میز ها و آباژور می شود… با انتخاب رنگ سوم می توانید به فضا کمی نور و درخشش اضافه کنید. به این موضوع توجه داشته باشید که اگر دو رنگ اول را در تنالیته های نزدیک به هم انتخاب کرده اید، در رنگ سوم از رنگ های تیره تر استفاده کنید. اما اگر در رنگ 30 درصدی از رنگ های برجسته و کنتراست استفاده کرده اید در زمینه جزئیات، انتخاب رنگ های ملایم مناسب تر خواهد بود.

در ادامه به نمونه های ارائه شده توجه کنید و پالت رنگی خود را بسازید!

60 ٪ طوسی روشن، 30 ٪ صورتی و 10 ٪ سفید

  • 60 ٪ طوسی روشن، 30 ٪ صورتی و 10 ٪ سفید

60 ٪ بژ، 30 ٪ آبی پاستلی و 10 ٪ نارنجی

  • 60 ٪ بژ، 30 ٪ آبی پاستلی و 10 ٪ نارنجی

60 ٪ تنالیته های طوسی، 30 ٪ سفید و 10 ٪ چوب طبیعی

  • 60 ٪ تنالیته های طوسی، 30 ٪ سفید و 10 ٪ چوب طبیعی

شما  نیز می توانید با در نظر داشتن این قانون در تمام زمینه های زیبایی شناختی، دکوراسیون و فضایی زیبا و متعادل در محیط زندگی خود ایجاد کنید.

 

 

 

ترکیب رنگی با قانون 60 – 30 – 10

تحریریه پویانو