ترند سبک چینی در دکوراسیون منزل

ترند سبک چینی در دکوراسیون منزل

ترند سبک چینی : آشنایی با سبک‌ها و دوره‌ها برای طراحی داخلی الهام بخش و تاثیر گذار است. سبک چینی سبکی پر از جزئیات و آب و رنگ است و به اشیایی از جنس مبل و پارچه و سفال که به الهام از طرح‌های چینی درست شده بود و در اروپای قرن هجدهم مد بود اطلاق میشد. این سبک برآمده از آسیای شرقی که شامل فینیشینگ لاکی چینی ، ابریشم و چوب تیره و بافت‌های طرح دار است دارای موتیف‌های زیبایی میباشد که از قرن‌های هفدهم و هجدهم نشات گرفته است. نسخه‌ای از سبک زیبایی شناسی چینی که برای مخاطبان آن در غرب وفق داده شده است. این سبک وارد دنیای دیزاین داخلی و فشن شده است و برای اتاق خواب ، هال و نشیمن بی نظیر است. یک عنصر زیبا و ماهرانه اضافه میکند که شیک و بی انتها است. راهکارهایی برای این که چگونه این سبک را در دکوراسبون داخلی استفاده کنیم در ادامه مطلب آورده شده است:

گل‌ها و شکوفه‌ها

کاغذ دیواری‌های زیادی با طرح‌های سبک چینی که دارای طرح شکوفه‌ها است وجود دارد و دیدن اینکه چرا آنها انتخابی محبوب برای دیزاین هستند ساده است. آن‌ها زیبایی با ظرافتی را به یک طراحی اضافه میکنند و به ویژه در فضای اتاق خواب به خوبی کار میکنند. یک کاغذ دیواری معمول سطح نهایی نرمی دارد. در این اتاق خواب انتخاب رنگ‌های خنثی طراحی را آسان‌تر میکنو و با اکسسوری‌های دیگر هماهنگی دارد.

یک کاغذ دیواری چشمگیر انتخاب کنید.

علاوه بر کاغذ دیواری با نقش شکوفه‌ها و شاخ و برگ‌ها ، میتوانید یک کاغذ دیواری با طرح‌هایی از فیگور انسان ، خانه‌های سنتی چینی و حیوانات انتخاب کنید. در طراحی این اتاق هماهنگی زیبایی میان دیگر عناصر مثل کوسن‌ها در هماهنگی با تم کاغذ دیواری به وجود آمده است و در کنار تخت خواب مشکی رنگ که با پارچه ابریشمی پوشانده شده است ترکیبی لوکس و مجلل به وجود آورده است. در چنین طراحی ، اشیا و لوازم سنتی چینی مثل یک قوری و سینی چینی به عنوان عنصر دکوراتیو در دیزاین بگنجانید.

لاک چینی

برای دکوری شیک به سبک چینی حتما نباید از کاغذ دیواری یا پارچه گلدار استفاده کنید. میتوانید  یک کابینت لاکی چینی داشته باشید. این مبلمان شیک که دارای دستگیره و قفل طلایی است. این رنگ مشکی براق خاص و چشمگیر است که در کنار تکه‌هایی صورتی و آبی کهربایی ترکیب جذابی را به وجود آورده است. از کمد چینی به در اتاق نشیمن یا غذا خوری به جای میز کنسول استفاده کنید.

ترند سبک چینیترند سبک چینی مدرن شده

با اینکه سبک چینی ذاتا سنتی و رسمی است اما شما میتوانید آن را در یک طراحی مدرن هم به کار ببرید همانطور که این نمونه در تصویر به خوبی نشان میدهد. این رو تختی طرحدار سفید و آبی در کنار دیوار آبی که با بشقاب‌های سنتی چینی تزئین شده است چشم‌نواز و زیبا میباشد. در حالی که میز کنار تخت شکل ساده و معاصر دارد و به رنگ سفید است.

یک پس زمینه تیره

گاهی زیبایی خیره کننده سبک چینی میتواند در پس زمینه‌ای تاریک که حسی دراماتیک میدهد پیدا شود که غالبا دارای تصاویر از طبیعت ، پرندگان ، درختان و حیوانات و یا موتیف‌های زیبای چینی است. مثل این تابلو بزرگ که به عنوان جایگزین بالین تخت روی دیوار نصب شده است.

تقویت استایل دوره

سبک چینی در دوره گرجی در ایالات متحده محبوب شد.در این اتاق رسمی مانند این حس کلی که به شما دست میدهد حس یک اتاق به سبک خانه انگلیسی است. این رنگ و سبک برای کاغذ دیواری کنتراست زیبایی را با گرمای چوب به کار رفته در طراحی به وجود می آورد و واقعا کیفیت حس فضا را بالا میبرد.

 

 

 

ترند سبک چینی

تحریریه پویانو|نبیلو

منبع تصاویر: houzz