طراحی دکوراسیون باغ و تالار عروسی به سبک روستیک

طراحی دکوراسیون باغ و تالار عروسی به سبک روستیک

تالار عروسی به سبک روستیک ؛ تزیین دکور محل عروسی از مهم ترین انتخاب های زندگی هر فرد به شمار می رود. معمولا ایده های بسیار زیادی برای انجام این تزیینات وجود دارند که مسلما همگی از جذابیت خاص خودشان برخوردارند، اما اگر شما طرفدار سادگی و جشن عروسی های خاص با تزیینات متفاوت باشید، ان وقت است که ما به شما می گوییم چه سبکی را باید به اجرا دربیاورید: روستیک .

روستیک سبکی است که بیشترین میزان هماهنگی با طبیعت را داشته و از دکوراسیون های روستایی برگرفته شده است. این سبک دارای سادگی و زیبایی خاصی است که آن را از دیگر سبک های دکوراسیون متمایز کرده و به همین جهت اخیرا طرفداران زیادی را جلب آن نموده است. در این سبک از پرداخت های غیر ضروری لوازم خبری نیست و آن ها عموما به همان شکلی که از دل طبیعت بر آمده اند، مورد استفاده قرار می گیرند. گاهی اوقات نیز ایجاد تغییرات ساده می تواند به زیباتر شدن این سبک کمک کند.

مفاهیم سبک روستیک به طور کلی هر وسیله ای که در ساده ترین شکل ممکن به عملکرد مورد نظر در بیاید را در بر می گیرد.

حال اگر به طراحی دکوراسیون محل عروسی خود به این سبک علاقه مندید، با پویانو و ایده های خاص روستیک همراه شوید.

تابلوی خوش آمدگویی

اولین کاری که در طراحی دکور محل عروسی خود به سبک روستیک باید انجام دهید، تهیه یک تابلوی خوش آمدگویی به مهمانانی است که قرار است پذیرای حضورشان باشید. داشتن یک چنین تابلویی در مراسم عروسی یک حرکت زیبا برای استقبال از مهمانان شما به حساب می آید که حتی اگر مقدمات استقبال شخصی شما از آن ها فراهم نیست، می تواند آداب خوش آمدگویی را تمام و کمال به انجام برساند. با قرار دادن چنین تابلویی در ورودی تالار یا باغ عروسی خود، می توانید اطمینان داشته باشید که مهمانان را تحت تاثیر قرار خواهید داد. این تابلوها را می توانید خودتان به راحتی و با حداقل هزینه ممکن سفارش دهید.

تزیین صندلی ها

تالار عروسی به سبک روستیک ؛ صندلی عروس و داماد سر میز غذاخوری باید با سایر صندلی ها تفاوت داشته باشند. این تفاوت اولا از نشستن دیگر افراد در فضای اختصاص داده شده به عروس و داماد جلوگیری نموده و دوما محل نشستن آن ها را به زیبایی تعریف می کند. برای متمایز کردن صندلی های مخصوص عروس و داماد، کافی است از نوشتن اسم آن ها روی دو تخته استفاده کنید و تخته ها را به پشت صندلی طوری آویز کنید که قابل دیدن باشد. می توانید از گل و گیاه نیز در تزیین صندلی ها استفاده نمایید تا ظاهر زیباتری به آن ها ببخشید.

سبدهای کوچک

یکی از جالب ترین کارهایی که می توانید در مراسم عروسی خود انجام دهید، تهیه یک یا چند سبد کوچک چوبی ساده و دارای نوشته به منظور جمع آوری نوشته های مهمانان است. این سبدها قرار است نوشته هایی را در خود جای دهند که همان آرزوهای مهمانان دعوت شده به جشن شما هستند. با در نظر گرفتن یک سبد کوچک برای این کار و قرار دادن آن در قسمتی که قابل رویت باشد، می توانید آرزوهای مهمانان خود را بر کارت های کوچک جمع آوری کرده و بعد از این که مراسم به پایان رسید و همه راهی خانه های خود شدند، به خواندن آن چه برای شما آرزو کرده اند بپردازید. چنین ایده ای می تواند بسیار جذاب و شیرین باشد.

جاشمعی های چوبی

اگر می خواهید میزهای محل عروسی خود را به سبک روستیک تزیین کنید، می توانید از شمع ها شروع کنید. شمع ها را به جی قرار دادن در شمعدان های قیمتی، می توانید در جاشمعی های کوچک چوبی که از دل طبیعت به دست آمده اند قرار دهید. این جاشمعی ها که اغلب از برش های تنه یا شاخه درخت به دست آمده اند، می توانند با سایر لوازم به کار رفته در دکوراسیون محل عروسی شما همخوانی داشته و در تناسب با آن ها در نظر گرفته شوند.

گلدان های ساده

از خصوصیات سبک روستیک در طراحی دکوراسیون محل عروسی، سادگی لوازم به کار رفته است. برای مثال نوع گلدانی که شما برای تزیین فضای جشن خود انتخاب می کنید، می تواند این سبک را در خود داشته باشد. یک گلدان چوبی کوچک که دقیقا شکل تنه درخت را با همان خطوط طبیعی و تراش نخورده داراست، می تواند زیباترین گزینه برای تشکیل دکور روستیک مورد نظر شما باشد. می توانید این گلدان های زیبا را با گره زدن طناب های کنفی به دور بدنه شان زیباتر نیز کنید.

جعبه های گل و گیاه

یکی دیگر از چیزهایی که برای دستیابی به سبک روستیک در مراسم خود احتیاج خواهید داشت، جعبه های چوبی مملو از گل و گیاه است. گیاهان را می توانید به جای قرار دادن در گلدان، داخل جعبه های چوبی ساده بگذارید. این جعبه ها را می توان به راحتی تهیه کرد و آن ها را بدون اضافه کردن هیچ گونه تزییناتی به سادگی روی میزهای غذاخوری قرار داد. هر چقدر جعبه ها را از گل آکنده تر کنید، طراوتی که آن ها به میزهای غذاخوری خواهند داد نیز بیشتر خواهد شد. این جعبه ها می توانند به نقطه عطف میزهای شما تبدیل شوند. جعبه هایی که خاص و در عین حال ساده هستند و کمتر کسی از آن ها در تزیین دکور عروسی خود استفاده می کند.

کادوی مهمانان

تالار عروسی به سبک روستیک ؛ یک جشن عروسی بدون بر جای گذاشتن خاطره معنایی ندارد. وقتی از خاطره حرف می زنیم، منظورمان دقیقا همان کادوهای کوچک و دوست داشتنی است که در اکثر مراسم عروسی به مهمانان تقدیم می شوند تا هم به نحوی از حضور آن ها تشکر به عمل بیاید و در عین حال خاطره کوچکی از این جشن به آن ها هدیه شود تا مراسم ازدواج شما را به خاطر داشته باشند. این کادوهای کوچک می توانند با تهیه به سبک روستیک دوست داشتنی تر از آن چیزی شوند که از آن ها انتظار دارید. کادوهایتان را می توانید به صورت کیسه های کنفی کوچک با یک روبان تزیین کنید و هدایای کوچک خود را درون آن ها قرار دهید. زیبایی کادوی شما، میزان اهمیتی را نشان می دهد که برای مهمانان خود قائل هستید. پس آن را شگفت زده کنید و کادویی به آن ها هدیه دهید که همیشه در میان وسایل خود نگه دارند.

لوازم پذیرایی کنفی

کنف یکی از آن مواردی است که سبک روستیک را شکل داده و جزء مهمی از تزیینات ان به شمار می رود. کنف را به میز غذا خوری خود دعوت کنید تا معنای واقعی سبک روستیک در دکوراسیون شما به حقیقت بپیوندد. از کنف می توانید برای مرتب نگه داشتن قاشق و چنگال های خود استفاده کنید. اگر این انتخاب را هوشمندانه و در تناسب با طرح دیگر وسایل در نظر بگیرید، مسلما جذابیت بیشتری خواهد داشت.

گیلاس های تزیین شده

اگر قرار است یک دکوراسیون روستیک تمام عیار داشته باشید، باید کوچک ترنی جزییات را هم در حین طراحی فضا در نظر بگیرید. این جزییات شامل تزیینات اجرا شده روی گیلاس های شما نیز می شوند. گیلاس ها را می توانید با طرح تزیینی کنف انتخاب کنید و یا اگر طرح مورد نظر خود را پیدا نمی کنید، آن ها را به هر فرمی که می خواهید سفارش دهید. یک ست گیلاس تزیین شده با کنف، می تواند به خوبی با طرح سفره و لوازم پذیرایی کنفی شما همخوانی پیدا کرده و همه چیز را در بهترین شکل در بیاورد؛ طوری که همه دقت شما در طراحی این موارد در تناسب با یکدیگر را تحسین کنند.

حباب های آویز نورانی

تالار عروسی به سبک روستیک ؛ نورانی کردن فضای جشن عروسی، از مواردی است که باید با در نظر گرفتن ساعات پس از غروب آفتاب به ان توجه داشته باشید. مسلما نورپردازی یک فضا، چه بسته و چه آزاد کار چندان سختی نخواهد بود. همین کار اگر شما به استفاده از سبک روستیک تمایل داشته باشید حتی ساده تر نیز از آب در خواهد آمد. برای طرح ریختن ایده نورپردازی به سبک روستیک، به تعدادی ظرف شیشه ای نیاز دارید. این ظرف ها را با شمع های کوچک پر کنید و از شاخه های درخت یا زیر سقف محلی که مد نظر دارید آویزان کنید. نور ملایم و طرح خاص و جلب توجه کننده آویزهای نورانی ساده شما، مسلما در هنگام شب خیره کننده خواهند بود.

تالار عروسی به سبک روستیک

 

 

 

تحریریه پویانو