تابلو هنری دیواری بزرگ را چه وقتی و کجا و چطور در دکوراسیون داخلی استفاده کنیم؟

تابلو هنری بزرگ

تابلو هنری دیواری بزرگ را چه وقتی و کجا و چطور در دکوراسیون داخلی استفاده کنیم؟

گالری های هنری یک راه عالی برای نمایش آثار هنری کوچکتر به صورت مجموعه ای است. اما وقتی تابلو هنری دیواری بزرگ در اختیار دارید که می خواهید به نمایش بگذارید ، باید با یک سری اصول دیگر در طراحی پیش بروید.

به دلایل مختلفی ممکن است شما دلتان بخواهد یک اثر هنری بزرگ را به دیوار وصل کنید، شاید یک نقاشی بر روی یک بوم بزرگ خودتان کشیده باشید و یا اینکه یک تابلو هنری خاص با ابعادی بزرگ را از آخرین سفرتان به همراه آورده باشید. همچنین شاید علاقمند به سبک مدرن باشید که طبیعت را در این سبک باید دنباله رو حداقل ها باشید. تابلوها و آثار هنری یک راه عالی برای بهینه سازی طراحی داخلی فضاهای کوچک است. با تمرکز بر روی تعداد محدودی از عناصر بزرگ، ، فضای داخلی شما بزرگتر نشان داده می شود.

در ادامه همراه پویانو باشید تا نحوه کار با تابلوهای هنری بزرگ در دکوراسیون داخلی را باهم ببینیم:

 

یک دیوار خالی جادار برای تابلو هنری بزرگ پیدا کنید

اولین قدم برای شما این است که یک فضای دیواری که کاملا وسیع است را برای پذیرا بودن اثر هنری بزرگتان بیابید. ممکن است به این معنا باشد که باید کمی اسباب و اثاثیه را جابجا کنید، مثلا قفسه ها یا کتابخانه را از روبروی دیوار بزرگی که مدنظرتان است باید به قسمت دیگری منتقل کنید و یا دکوراتیوهای هنری قبلی را ناچار باشید از روی دیوار بردارید.

فضاهایی که ممکن است انتخاب شوند ، شامل  دیوارهای اتاق نشیمن و اتاق خواب ، فضای بالای طاقچه شومینه و فضای بین دو پنجره می توانند باشند.

هرچقدر سطح و فضای دیوار خالی باشد بهتر است، اگر کنار یک پنجره بزرگ و یا یک شومینه ای که دارای یک طاقچه تزئینی چشمگیر است بخواهید اثر هنری بزرگ خود را قرار دهید ، ممکن است توجه را از آنها کم کنید چرا که دو عنصر دکوراتیو رقیب را کنار یکدیگر قرار دادید.

اتاق را دورتادور اثر هنری چیدمان کنید

تابلو هنری بزرگ را به عنوان نقطه کانونی در نظر بگیرید و مبلمان را در اطراف آن بچینید. عکس بالا به شما نشان می دهد که چطور مبلمان را به صورت u شکل دور اثر هنری جانمایی کنید.این کار به خصوص برای شومینه های که دارای طاقچه ساده و مینیمال هستند و تابلو هنری بالای آن نصب شده است عالی هستند.

ممکن است که دلتان بخواهد یکی از مبل های دونفره یا سه نفره را به سمت دیوار بکشید و مبل های تک نفره روبروی آن قرار بگیرند. راه دیگر این است که مثلا بین مبل تک نفره و مبل سه نفره یک فاصله ای قرار دهید و هنری دیواری را بین آنها قرار دهید. اگر می خواهید تابلو هنری را در اتاق خواب تان نصب کنید ، بالای تخت طوری که تخت روبروی آن قرار گیرد نصب شود.

 

با تقسیم کردن یک اثر هنری به آثار کوچکتر خلاق باشید!

حتما که نباید یک اثر هنری در یک قاب بزرگ نقاشی جا بگیرد. تصویر بالا نشان می دهد که چطور میتواند یک اثر هنری بر روی چند بوم نقاشی کشیده شود. این یک سبک عالی است اگر واقعا میخواهید یک دیوار بزرگ را کاملا از اثر هنری بپوشانید. یک اثر هنری بزرگ می تواند بر روی چند کانواس طراحی شود و هر کدام از آنها دارای قاب جداگانه باشند و با در کنار هم قرار گرفتن می توانند یک طرح متفاوت را بر روی دیوار ایجاد کنند.

چنین روش خلاقانه ای جذابیت بصری به فضای دالی نیز اضافه می کند و دکوراسیون داخلی اتاق را شیک می کند. چنین روشی ظاهر یکپارچه ای از مجموعه تابلوها را به دنبال خود دارد. همچنین وقتی یک تابلو هنری دیواری بزرگ به چند تابلو کوچکتر تفکیک می شود برای جابجایی و حمل و نقل نیز کار شما ساده تر است.

از اینکه سه بعدی پیش بروید نترسید !

هنر سه بعدی یکی دیگر از روش های خلاقانه برای بیان هنر در دکوراسیون داخلی است. پیش به سوی کاشی ها و تایل های سه بعدی ! پنل های سه بعدی چه به عنوان دیوار تاکیدی و چه به عنوان یک هنر دیواری در انواع گوناگون وجود دارد که می توانند بر روی دیوار نصب گردند. تکسچری که یک تایل سه بعدی ایجاد می کند به فضا جذابیت می دهد و می تواند توجه ها را به خود جلب کند. هدف هنر دیواری دقیقا ایجاد یک نقطه کانونی در دکوراسیون داخلی است.

در عکس بالا، به سادگی می توانید کاربرد یک اثر هنری رنگارنگ در اتاقی با تم رنگی خنثی را می بینید. اگر چه هنرهای دیواری سه بعدی سیاه و سفید یک روش فوق العاده در طراحی دیوارهای هنری است. اما اگر یک دیوار چوبی و یا دیوار رنگی در اختیار دارید می توانید کمی جسورانه تر و یا رنگ های شاد و پرانرژی بر روی دیوار هنرنمایی کنید.

به دنبال اثر هنری ای باشید که شما را میخکوب کند

همانطور که گفتیم بهترین تکنیک در انتخاب تابلو هنری دیواری بزرگ ایجاد نقطه کانونی است و یک راه خوب برای ایجاد یک اثر هنری بزرگ به عنوان نقطه کانونی انتخاب اثری است که از نظر بصری شما را مجذوب کند. در تصویر بالا همانطور که می بینید، عکس یک پل ریسمانی به سوی بی نهایت به عنوان هنر دیواری انتخاب شده است و می بینید که چشم ها را به سمت خود مجذوب می کند تا انتهای پل به کجا می رسد. شما همچنین می توانید انواع تصاویر هنری را که با خطوط هندسی سه بعدی ترسیم شده اند ، طبیعت و هر چه که باعث می شود شما برای تماشای آن درنگ کنید را به عنوان تابلو دیواری انتخاب کنید.

  

 

چه نوع تابلو و اثر هنری به خانه تان اضافه کرده اید ؟ از اینکه با پویانو به اشتراک بگذارید استقبال می کنیم

 

 

 

تابلو هنری دیواری بزرگ

تحریریه پویانو