بیوگرافی کریم رشید ؛ آقای طراح همه فن حریف!

بیوگرافی کریم رشید ؛ آقای طراح همه فن حریف!

بیوگرافی کریم رشید ؛ آقای طراح همه فن حریف!

آیا کریم رشید را می شناسید؟ منظورمان همان طراح مشهوری است که از پس همه کارهای هنری بر می آید! بله، رشید تقریبا از هر شاخه هنری که تصورش را کنید، سر در می آورد و از همه آن ها نه یکی، بلکه چندین نمونه کار هم دارد. دامنه هنرهای رشید به قدری گسترده است که هر کسی را شگفت زده می کند. یکی از مهم ترین تخصص های او طراحی داخلی است، اما شما در میان کارهایش طراحی آرم، اسباب بازی، لباس، مبلمان و بسیاری از چیزهای دیگر را نیز مشاهده می کنید. اگر مایل هستید با این آقای طراح همه فن حریف بیش تر آشنا شوید، این مطلب را از دست ندهید.

چهره دلنشین، لبخند کودکانه، خالکوبی های عجیب، انگشتر منحصر به فرد در دست و شلوارهای خاصی که اغلب صورتی رنگ هستند

چهره دلنشین، لبخند کودکانه، خالکوبی های عجیب، انگشتر منحصر به فرد در دست و شلوارهای خاصی که اغلب صورتی رنگ هستند؛ این تصویری است که از کریم رشید در ذهن دوستداران هنر و معماری وجود دارد. رشید متولد سال 1960 در قاهره مصر می باشد. او از مادری انگلیسی و پدری مصری به دنیا آمده است. به نظر می رسد هنر پدر رشید به بهترین شکل در وجود پسر نمود پیدا کرده است. رشید در کانادا بزرگ شد و تحصیلات خود را در ایتالیا ادامه داد. او هم اکنون ساکن نیویورک است.

طراحی اسباب بازی، لباس، آرم های گرافیکی، نورپردازی، مبلمان، پارچه، نقاشی و حتی موسیقی

اگر بحث تخصص های اصلی رشید به میان آید، طراحی صنعتی و معماری داخلی در اولویت قرار می گیرند، اما کمتر مقوله ای در هنر وجود دارد که او در آن دستی نداشته باشد. طراحی اسباب بازی، لباس، آرم های گرافیکی، نورپردازی، مبلمان، پارچه، نقاشی و حتی موسیقی از جمله شاخه های هنری متعددی هستند که او به آن ها پرداخته است.

دنیای دیجیتال و تکنولوژی، جولانگاه طراحی کریم رشید است.

دنیای دیجیتال و تکنولوژی، جولانگاه طراحی کریم رشید است. از طرف دیگر، رشید به دنبال یافتن پاسخی برای یک جانبه نگری مدرنیسم می باشد. کریم رشید، روح لطیفی دارد و طرح های او پر از رنگ های شاد و زنانه هستند. تقریبا اکثر شرکت های معروف از طرح های این نابغه برای محصولات خود بهره گرفتنه اند. در کارنامه درخشان رشید، بیش از 2000 طرح وجود دارد. او همچنین چندین دکترای تخصصی از دانشگاه های هنر دارد و برنده تعداد زیادی جایزه معتبر بین المللی نیز بوده است.

دنیای دیجیتال و تکنولوژی، جولانگاه طراحی کریم رشید است.

رشید می گوید: جهان شایسته فهم و درک عمیق می باشد. در چنین دنیایی انرژی و زمان خیلی مغتنم هستند. مصرف کنندگان به صورت پیوسته به دنبال موضوعات مهیجی می باشند که محیط فیزیکی آن ها را محرک کند. این خصوصیت عصر دیجیتال است.

از نظر رشید وقتی دنیای هنر تا این حد منعطف، شخصی، پیچیده و زیبایی شناسانه است، چرا دنیای فیزیکی این گونه نباشد؟ او برای پاسخ به این سوال از الگوهای دیجیتال و رنگ های شاد جهت ایجاد یک محیط یکپارچه استفاده می کند. نتیجه این رویکرد، ایجاد محیطی با پرسپکتیوها و نقاط دید نامتعارف می باشد.

از نظر رشید وقتی دنیای هنر تا این حد منعطف، شخصی، پیچیده و زیبایی شناسانه است،

در معماری کریم رشید با قدم زدن در بین تکه های بزرگ گرافیکی می توان فهمید که الگوهای دیجیتالی بزرگ، فضا را به خود اختصاص داده اند. در چنین فضایی، تزئینات متدی هستند جهت برقراری ارتباط با مخاطب؛ با کمک گرفتن از بافت، الگو، بعد، عمق و روح. این متدی است که فضاها را هرچه بیشتر زنده می سازد.

در معماری کریم رشید با قدم زدن در بین تکه های بزرگ گرافیکی می توان فهمید که الگوهای دیجیتالی بزرگ، فضا را به خود اختصاص داده اند.

در بیش تر پروژه های رشید، کاربران با گذر کردن از میان انعکاس های نور و الگوهای دیجیتالی به فضای اصلی وارد می شوند. در نهایت می توان گفت که تزئینات و غنی سازی سطوح، متریال ها و اشیاء از جمله خصوصیت بارز طرح های کریم رشید هستند. رشید معتقد است این متد می تواند به دنیای بی روح مدرنیسم احساس و معنا بدهد. در یک کلام، کریم رشید را می توان یک طراح نابغه با روحیات شرقی دانست که در کالبد تکنولوژی غربی ظهور پیدا کرده است.

در ادامه این متن می توانید تصاویری از طرح های مختلف رشید را از نظر بگذرانید.

 

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری