بهترین کافه های تهران با معماری دوست داشتنی

بهترین کافه های تهران با معماری دوست داشتنی

بهترین کافه های تهران با معماری دوست داشتنی

کافه گردی و کافه نشینی از آن کارهایی است که این روزها مردم، علاقه زیادی به آن نشان می دهند. یکی از پر اهمیت ترین موارد در انتخاب کافی شاپ  ، محیط و منوی آن می باشد. اگر اهل کافه رفتن هستید و به فضای کافه هایی که انتخاب می کنید، اهمیت زیادی می دهید، با پویانو همراه شوید تا بهترین کافه های تهران با معماری دوست داشتنی را بشناسید. حتی اگر هم می خواهید برای راه اندازی کافه خود ایده بگیرید، خواندن این مطلب می تواند برایتان مفید باشد.

طی دو دهه اخیر، کافه نشینی به یکی از جذاب ترین و محبوب ترین کارها تبدیل شده است و از این رو، راه اندازی کافه می تواند کسب و کار جالبی باشد. برخی کافه ها به قدری خوب هستند که رفتن به محیط آن ها حالمان را خوب می کند و باعث می شود انرژی از دست رفته مان را پس بگیریم. اکثر قرارهای دوستانه یا کاری، مراسمی مثل جشن تولد و سالگرد یا حتی استراحت های کوتاه پس از کار یا در مسیرهای طولانی در کافه ها انجام می شود. از این رو، محیط کافه ها و منویی که ارائه می دهند، اهمیت زیادی برای مشتریان دارد. اگر ساکن تهران هستید، حتما به بهترین کافه ها سر بزنید و محیط های دلنشین آن ها را از نزدیک ببینید.

لغت کافه به معنای با هم بودن مردم و یک مکان عمومی برای نشستن و نوشیدن قهوه، چای و غیره می باشد. اگر به دنبال ریشه یابی علت ایجاد شدن کافه باشیم، به قرن سیزدهم میلادی می رسیم که کافه برای اولین باز و با رایج شدن یک نوشیدنی به نام قهوه به عرصه صنعت وارد شد. در ایران تقریبا در اواخر دوره قاجاریه، کافه های مدرن در برابر قهوه خانه های سنتی ایجاد شدند و از دهه هشتاد به بعد، این صنعت به طرز چشمگیری در ایران رشد کرد و به یکی از نخستین گزینه ها برای گذران وقت تبدیل شد. در ایران و خصوصا شهر تهران، کافه های بسیار زیادی با طراحی های متنوع وجود دارند که در ادامه، برخی از بهترین های آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

کافه گل رضاییه

کافه گل رضاییه

یکی از قدیمی ترین کافه های تهران، کافه گل رضاییه می باشد. نکته مهم درباره این کافه، این است که شما باید پیش از رفتن به آن، جایتان را رزرو کنید. در غیر این صورت، نمی توانید به کافه بروید. جالب است بدانید که این کافه، پاتوق هنرمندان معروفی مانند فروغ فرخزاد و صادق هدایت بوده و شاید همین، دلیل جذابیت این کافه و علاقه زیاد افراد به سر زدن به آن باشد.

اوج محبوبیت این کافه به دهه 40 و 50 بر می گردد. هم اکنون نیز کافه گل رضاییه، یکی از بهترین کافه های شهر تهران است که طراحی داخلیش مربوط به دهه های پیش می باشد. تم قدیمی این کافه، چیزی است که آن را از اکثر کافه ها متمایز می کند. قیمت های کافه گل رضاییه به خاطر نامدار بودنش کمی بالاست، اما یک بار امتحان کردنش خالی از لطف نیست.

آدرس : خیابان سی تیر- بالاتر از موزه آبگینه

کافه مسعودیه

کافه مسعودیه

حالا به سراغ کافه مسعودیه می رویم. این کافه در عمارت مسعودیه جای گرفته و شما می توانید با رفتن به آن در کنار استفاده از محیط کافه از یک جاذبه توریستی نیز دیدن کنید. فضای این کافه قدیمی و زیبا در محیط تاریخی است و معماری آن سنتی می باشد. حیاط کافه مسعودیه به شکلی تزیین شده که لحظات شما را پر از احساسات خوب می کند.

یکی از بهترین بهانه ها برای سر زدن به این کافه، صرف صبحانه های عالی آن است، ولی یادتان نرود برای این که معطل نشوید، پیش از رفتن به کافه مسعودیه برای خود جا رزرو کنید. قیمت های کافه مسعودیه بسیار مقرون به صرفه است، پس نگران هزینه ها نباشید.

آدرس : بهارستان، خیابان مصطفی خمینی، خیابان امیر کبیر، خیابان ملت، بالاتر از ایستگاه مترو، عمارت مسعودیه

کافه دیاموند

کافه دیاموند

اگر اهل کافه رفتن باشید، احتمالا می دانید که در میدان فردوسی، کافه های بسیاری زیادی وجود دارند و قرارهای دوستانه زیادی در آن صورت می گیرند. یکی از کافه های این منطقه که کمی از میدان فردوسی بالاتر است، کافه دیاموند می باشد. اگر گذرتان به میدان فردوسی افتاد، بد نیست به این کافه سری بزنید. محیط کافه دیاموند، بسیار گرم و صمیمی است و منوی آن عالی می باشد.

سیب زمینی ویژه و پنینی این کافه را هرگز از دست ندهید. ساختمان قدیمی کافه دیاموند به دست چند جوان خوش سلیقه بازسازی شده است. سیستم تهویه این کافه، خیلی خوب است و برای افرادی که با بوی سیگار مشکل دارند، مناسب می باشد. اگر مایل هستید در حیاط کافه دیاموند بنشینید، حتما از قبل برای خود جا رزرو کنید. قیمت های این کافه نیز قابل قبول است.

آدرس: میدان فردوسی، خیابان ویلا (نجات اللهی)، خیابان فلاح پور، پلاک ۳۳

کافه دیاموند

کافه سام

همان طور که می دانید، رشد کافه ها در شهر تهران بسیار سریع می باشد. طراحی بیش تر کافه های تهران یا قدیمی و سنتی است یا مدرن و اروپایی. کافه سام از جمله کافی هایی است که جزو دسته دوم قرار می گیرد. محیط زیبا و امروزی این کافه، همه روز مهمانان زیادی دارد. این کافه برای قرارهای بیش از دو نفر مناسب است. از همین رو، اگر می خواهید در یک کافه، جشن تولد بگیرید، کافه سام از گزینه های شما خواهد بود. در ضمن، کافه سام دو شعبه دارد.

آدرس شعبه ۱: تقاطع خیابان خدامی و آفتاب، ضلع جنوب شرقی، جنب پارک، ساختمان مادیران

آدرس شعبه ۲ : خیابان فرشته، مرکز خرید سام سنتر، طبقه دوم

کافه ویونا پلازا

کافه ویونا پلازا

کافه ویونا پلازا در منطقه زعفرانیه واقع است و یکی از بهترین کافه های تهران می باشد. سرویس های کافه ویونا پلازا خیلی باکیفیت هستند. محیط این کافه، خیلی دنج است و از این رو، جوانان به آن علاقه زیادی نشان می دهند. بهترین نکته درباره این کافه، صبحانه های خوشمزه آن است که قیمت مناسبی نیز دارند.

آدرس: خیابان ولیعصر – خیابان زعفرانیه – سه راه آصف – مجتمع تجاری زعفرانیه پلازا – طبقه دوم

کافه آوانسن

کافه آوانسن

اگر دوست دارید در کنار کافه رفتن، سینما هر بروید، کافه آوانسن برایتان انتخاب خوبی خواهد بود. در طبقه بالایی سینما بلوار که در بلوار کشاورز قرار دارد، کافه آوانسن را خواهید یافت. ایده جالب این کافه، این است که وقتی مردم به انتظار پخش فیلم مورد نظرشان نشسته اند، می توانند وقتشان را در کافه بگذرانند. البته، کافه آوانسن، دارای دو شعبه دیگر نیز هست که در شهرآرا و تقاطع طالقانی هستند. دکوراسیون داخلی این کافه، نورپردازی قوی دارد و فاصله های استاندارد نیز در آن رعایت شده است.

آدرس: بلوار کشاورز، بعد از خیابان شانزده آذر، سینما بلوار

کافه رستوران کاوالی

کافه رستوران کاوالی

اگر بخواهید یک کافه مجلل برای قرارهای خانوادگی پیدا کنید، می توانید به سراغ کافه کاوالی بروید. این کافه رستوران لوکس که در سعادت آباد قرار دارد، شما را حیرت زده خواهد کرد. معماری کافه کاوالی، احتمالا شما را به یاد معماری ساختمان های اروپایی و مجلل می اندازد. بدون شک، کافه کاوالی از بهترین کافه رستوران های تهران است. ساختمان این کافه، دو طبقه است. در طبقه اول، شما فضایی گرم و صمیمی را تجربه خواهید کرد. طبقه دوم، بخش VIP کافه است و برای قرارهای رسمی پیشنهاد می شود. کیفیت غذاهای کافه کاوالی زبانزد است، پس از این بابت می توانید مطمئن باشید.

آدرس: فرحزاد شمالی، پلاک ۲۵، رستوران بین اللملی کاوالی

کافه گراف

کافه گراف

کافه گراف، یکی از قدیمی ترین کافه های تهران است که در ساختمان آ اس پ قرار داد. این کافه، پاتوق بسیاری از جوانان شهر تهران است. کیفیت غذای آن نیز تضمین شده است و می توانید از بابت آن خیال راحتی داشته باشید. کافه گراف، محیطی بسیار دلنشین و زیبا دارد. اگر از کافه های قدیمی خوشتان می آید، رفتن به کافه گراف را جزو برنامه های خود قرار دهید.

آدرس: شیخ بهایی، مجتمع آ اس پ

کافه شنف دیدارجای

کافه شنف دیدارجای

برای این که یک کافه بتواند در میان این همه کافه در شهر تهران در دل مردم جایی برای خود باز کند، فقط محدود به داشتن منویی متفاوت و عالی نیست. خلاقیت در طراحی داخلی نیز عاملی است که می تواند مشتری های زیادی به کافه جلب کند.

شنف دیدارجای، کافه ای است که همه چیزش از نام گرفته تا چیدمان و دکوراسیون داخلی به صورت خلاقانه انجام شده است. شنف دیدارجای، سابقه زیادی ندارد، ولی پاتوق بسیاری از افراد است. کافه شنف دیدارجای در دو طبقه اجرا شده و دکوراسیون آن با این که مدرن و امروزی است، فضای سردی ندارد. محیط آرامش بخش و برخورد خوب پرسنل کافه می تواند تجربه بی نظیری برای شما باشد. اگر به این کافه رفتید، یادتان نرود پاستای آن را امتحان کنید.

آدرس: انقلاب بین چهارراه ولیعصر و پل حافظ، خیابان خارک، پلاک ۱۴، نگارخانه شماره ۱۴

کافه کتاب دورهمی

کافه کتاب دورهمی

اگر به دنبال کافه ای هستید که دور از شلوغی کلافه کننده شهر باشد، کافه کتاب دورهمی را انتخاب کنید. این کافه در خیابان ادوارد براون قرار گرفته است. بعد از این که به یک مغازه کوچک کتابفروشی قدم بگذارید، وارد یک حیاط زیبا شده و سپس به ساختمان کوچکی می رسید که همان کافه است. این کافه دنج، یکی از بهترین مکان های برای قرارهای دوستانه می باشد.

آدرس: میدان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، کوچه ادوارد براون، پلاک ۱۲/۱

کافه ویکولو

کافه ویکولو

کافه ویکولو در محله الهیه و داخل مرکز خرید الهیه قرار دارد. ویکولو از لوکس ترین کافه های تهران است. این کافه، شامل دور فضای داخلی و بیرونی می شود که فضای بیرونی آن خیلی بیش تر در میان مردم محبوبیت یافته است. ویکولو از کافه هایی است که با فضای اروپایی و فوق لوکس خود، شما را تحت تاثیر قرار می دهد. منوی ویکولو نیز بسیار جذاب است و شما را سورپرایز می کند. البته لازم به ذکر است که قیمت های این کافه کمی بالا هستند.

آدرس: الهیه، خیابان آفریقای شمالی، مجتمع مدرن الهیه، رویال فلور، پلاک ۴

کافه سبوس

کافه سبوس

شما هرگز نخواهید توانست طعم غذاهایی که در کافه سبوس می خورید را فراموش کنید. اگر یک روز صبح برای صبحانه به این کافه سر بزنید و نان های داغ و خوشمزه آن را که پخت آن ها توسط پرسنل کافه صورت می گیرد، نوش جان کنید، خواهید فهمید که چرا این گونه از این کافه تعریف می کنیم. کافه سبوس می تواند خاطره ای از طعم های خوشمزه باشد.

آدرس: خیایان محمودیه، ابتدای خیابان الف

کافه نزدیک کتاب

کافه نزدیک کتاب

کافه نزدیک کتاب، یک کافه قشنگ، بزرگ و دوست داشتنی از جمله بهترین کافه های تهران است. این کافه در زمان عصر شلوغ می شود و به همین خاطر، اگر عصرها به کافه می روید، باید جا رزرو کنید. طبقه دوم این کافه را یک کتاب فروشی تشکیل می دهد. شما می توانید در کنار سر زدن به کافه، کتابفروشی را نیز بررسی کنید و جدیدترین رمان های دنیا را بخرید.

آدرس : خیابان کریم‌خان زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره‌ ۱۳۴، طبقه‌ اول

کافه رستوران ری را

کافه رستوران ری را

اگر برایتان مهم است که کافه مورد نظرتان در زمینه ارائه قهوه، حرفه ای عمل کند، می توانید روی سرویس های کافه ری را حساب باز کنید. این کافه از بهترین کافه های تهران ، قهوه هایی ارائه می دهد که فراموش کردن طعمشان غیر ممکن است. ساختمان این کافه، یک منزل قدیمی است که حدود هشتاد سال قدمت دارد. این فضای نوستالژیک و قدیمی باعث زیبایی شگفت انگیز کافه ری را شده است. ری را هم جزو کافه هایی است که هم با طعم خوب قهوه های درجه یک و هم با فضای قدیمی و جالبش می تواند میزبان خوبی برای شما باشد.

آدرس : خیابان نوفل لوشاتو بن بست لولاگر شماره ۵

 

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری