چگونه بهترین نورپردازی را برای خانه خود انتخاب کنید؟

چگونه بهترین نورپردازی را برای خانه خود انتخاب کنید؟

بهترین نورپردازی را برای خانه ؛ گرچه لامپ آویزها و لوسترهای قدیمی در حال خارج شدن از رده هستند اما امروزه بی نهایت طرح و الگوی روشنایی برای منزل‌تان وجود دارد و این بدان معنی است انتخاب‌ها بسیار گسترده‌تر و سخت‌تر هستند، با توجه به قیمت‌ها و کارایی چه برسد به بعد جلوه و زیبایی آنها!

روشنایی یک مسئله بسیار مهم در زیبایی سازی دکوراسیون داخلی است. نورپردازی درست و مناسب، کارهای روزانه را بسیار راحت‌تر می‌کند و به شما احساس امنیت و آرامش می‌دهد. نورپردازی عمومی و یکنواخت در ساختمان یک رویکرد قدیمی و دمده است، امروزه هر اتاقی نورپردازی خاص خود را دارد.

در اینجا یک سری راهکارها رابرایتان لیست کرده‌ایم که برای انتخاب نوع نورپردازی مورد نظرتان بسیار به کارتان می‌آید.

۱- اتاق پذیرایی

یک اتاق نشیمن که به خوبی و به اندازه کافی روشنایی داشته باشد به طور تیپیک سه نوع نورپردازی نیاز دارد: نورپردازی عمومی، کاری و زیباسازی. از آنجا که اتاق نشیمن پر استفاده‌ترین فضا در خانه است بهتر است از روش زیر پیش بروید:

روشنایی عمومی

%db%b1

همه خانه ها دارای اتصالات سقفی به اندازه‌ی کافی نیستند مخصوصا اگر آن خانه اجاره‌ای باشد و یا اینکه محوطه داخل اتاق نشمین بسیار نورگیر باشد. اما خانه‌تان اگر به اندازه ی کافی اتصالات سقفی دارد یک لامپ آویز مرکزی یا یک لوستر بر فضا غالب خواهد شد. یک منبع نوری غیر مستقیم یا جانبی هم فضا را بسیار دوستانه جلوه می‌دهد.

نورپردازی کاری

بهترین نورپردازی را برای خانه
بهترین نورپردازی را برای خانه

نورپردازی برای اوقات کار و مطالعه بسیار ضروری است مخصوصا اگر کتاب زیاد می‌خوانید. یک چراغ مطالعه زیبا در یک گوشه‌ی میز گزینه بسیار مناسبی است. چراغ مطالعه بهتر است قابل جابجایی باشد تا بتوان از آن استفاده‌ بیشتری برد.

نورپردازی تزئینی

بهترین نورپردازی را برای خانه
بهترین نورپردازی را برای خانه

نورهای تزئینی که به طور متقارن در فضای اطراف اتاق پخش شده باشند فضایی گرم و دوستانه را ایجاد می‌کنند بخصوص شب هنگام این نورها درخششی گرم در فضا ایجاد می‌کنند که مخاطب را به خود فرا می‌خواند. نورهای تزئینی قابلیت تطبیق پذیری بالایی دارند و می‌توان آنها را به طور خلاقانه‌ای نصب کرد.

۲- اتاق ناهارخوری

ناهارخوری‌ها محلی برای جمع شدن همه‌ی اعضای خانواده، دوست و آشنا هنگام صرف غذا هستند. به همین دلیل نورپردازی و میزان روشنایی این فضا بسیار حایز اهمیت است.

لوسترهای خوشه‌ای

%db%b4

اتصالات طولی مانند لامپ آویزهای خوشه‌ای خطی بسیار شیک و تجملاتی به نظر می‌آیند و یک گزینه عالی برای افزودن به فضایی مدرن هستند. این استایل خاص روشنایی به فضای غذا خوری تان عمق و پیچیدگی می بخشد همچنین فضایی روشن برای نشستن دور یک میز همراه با دوستان و عزیزانتان فراهم می‌کند.

نورآویز گرد

%db%b5

برای فضاهای کوچک تا متوسط، ما چراغ آویزهای گرد را به شما پیشنهاد می‌کنیم این کار به بزرگتر جلوه دادن فضا کمک می کند و یک نورپردازی سنتی را به شکلی معاصر خلق می‌کند. آویزهای گرد با نور پراکنی خود فضای میز ناهارخوری شما را به زیبایی روشن می‌کنند.

۳- آشپزخانه

امروزه در اغلب خانه‌ها آشپزخانه حکم مرکز اصلی و قطب خانه را دارد بنابراین باید به اندازه کافی روشنایی داشته باشد و علاوه بر کارا بودن گرم و دوستانه باشد.

نورپردازی کاری

6

این بهترین مدل برای روشن کردن آشپزخانه است. آنها را در اطراف سینک و بالای کابینت ها جاسازی کنید تا فضای کار در آشپزخانه فضای راحت و دلپذیری شود.

۴- اتاق خواب

اتاق خواب‌ها بهشت‌های خصوصی در هر خانه‌ای هستند پس باید بسیار لطیف و رویایی باشند.

نورپردازی‌های خطی

%db%b7

چراغ‌های خطی پلکانی در اتاق خواب بسیار جذاب به نظر می‌رسند چرا که یک اتمسفر لطیف و با احساس را ایجاد می‌کنند. این چراغ ها حس و حال فضا را ارتقا می‌دهند.

چراغ خواب‌های رو میزی

%db%b8

این چراغ خواب‌ها فضایی عرفانی و لطیف را در عین کاربردی بودن فراهم می‌کنند. می‌توان از آنها به عنوان چراغ مطالعه و همچنین برای روشن کردن فضای اطراف خود استفاده کرد.

تحریریه پویانو| نزاکتی