بهترین متریال ها برای دکوراسیون داخلی منزل شما چیست؟

کفپوش بهترین متریال ها: گرانیت، کاشی‌های همگن

بهترین متریال ها برای دکوراسیون داخلی منزل شما چیست؟

بهترین متریال ها برای دکوراسیون داخلی : به دنبال طراحی خانه‌ای هستید که تا سال ها برای تان دوام داشته باشد؟ آیا به عنوان صاحبخانه زمانی که می‌خواهید خانه‌ای جدیدی داشته باشید دوام و ماندگاری لوازم برای شما اهمیت ندارد؟

گذشته از آن، زمانی که شما هزینه زیادی را بابت نوسازی و تغییر دکوراسیون منزل تان می‌پردازید، حتما انتظار دارید که مکانی داشته باشید که سال ها دوام داشته باشد و به این زودی‌ها به فکر تعمیر یا نوسازی دوباره آن ها نباشید(چون زندگی خیلی کوتاه تر از آن است که بخواهید مدام به این چیزها فکر کنید).

اما با وجود تنوع و گستردگی متریال‌ها در بازار شاید برای شما هم دشوار باشد که بخواهید متریال مناسبی را با توجه به سبک زندگی خود انتخاب کنید.

به همین دلیل است که ما می‌خواهیم این کار را برای شما ساده تر کنیم. در این مقاله ما از Montie طراح داخلی استودیوی M3 Studio درخواست کرده ایم تا بهترین و باکیفیت ترین متریال‌ها برای هر 5 قسمت اصلی منزل معرفی کند.

1- کفپوش

بهترین متریال ها: گرانیت، کاشی‌های همگن

از آن جایی که کفپوش‌ها مقادیر زیادی از فضا را پوشش می‌دهند و این قسمت جایی است که همه چیز روی آن قرار دارد بنابراین باید سخت و محکم باشد. کاشی‌های گرانیت مقاوم ترین گزینه هستند با این حال هزینه بیشتر نیز دارند.

کفپوش بهترین متریال ها: گرانیت، کاشی‌های همگن

کاشی های همگن بهترین گزینه بعدی شماست چرا که آن ها محکم، مقاوم در برابر آب و لکه هستند و بنابراین تمیز کردن شان آسان است.

کفپوش بهترین متریال ها: گرانیت، کاشی‌های همگن

اگر به دنبال جلوه گرم تر و صمیمی تر هستید، من پیشنهاد می‌کنم از کاشی های وینیل چوبی استفاده کنید که مقاوم در برار خراشیدگی و جذب مایعات هستند.

2- کانترتاپ آشپزخانه

بهترین متریال ها: گرانیت، کوارتز، کمپاس پلاس Kompacplus ، صفحات سالید سورفیس

کانترتاپ آشپزخانه بهترین متریال ها: گرانیت، کوارتز، کمپاس پلاس Kompacplus ، صفحات سالید سورفیس

شما باید قبل از انتخاب متریال مناسب برای کانترتاپ آشپزخانه این دو سوال زیر را جواب دهید؟

چند وقت یک بار آشپزی می کنید؟ هر روز یا بعضی اوقات؟ اغلب چه نوع غذاهایی را طبخ می کنید؟ غربی، چینی یا هندی؟

سنگ کانترتاپ آشپزخانه تان را گرانیت یا کوارتز

اگر غذاهایی که می‌پزید ریخت و پاش زیادی دارند مثل پخت روزانه غذاهای آسیایی چینی یا هندی، پس سنگ کانترتاپ آشپزخانه تان را گرانیت یا کوارتز انتخاب کنید.

کوارتز پایین ترین تخلخل برای جذب آب را دارد که بدین معناست که نسبت به معایعات ریخته شده و چیزهایی مانند آن کاملا مقاوم است. در عین حال، گرانیت دارای بالاترین مقاومت در برابر حرارت می‌باشد.

اگر زیاد آشپزی نمی‌کنید صفحات سالید سورفیس یا پنل‌های کمپاس پلاس که نگهداری و تمیز کردن آسانی دارند برای شما کافی خواهد بود.

 

3- متریال دیوار بین کابینتی

بهترین متریال ها برای دکوراسیون داخلی : شیشه حرارت دیده tempered glass

متریال دیوار بین کابینتی بهترین متریال ها برای دکوراسیون داخلی : شیشه حرارت دیده tempered glass

در سال‌های قبل، معمولا کاشی ها به عنوان پوش دیوار بین کانترتاپ و کابینت‌های بالایی استفاده می‌شد. با این حال، درز بین کاشی ها به سادگی کثیفی و چربی را جذب می‌کرد که بعد از یکی دو سال اصلا نمای خوبی نداشت. اما امروزه پوشش دیواری ساخته شده از شیشه حرارت دیده و رنگ شده با اسپری، بهترین و مدرن ترین جایگزین محسوب م‌ شود. چرا؟ چون تمیز کردن شان آسان است و جلوه براق و درخشانی در فضا ایجاد می‌کند، نور بیشتری را منعکس می‌کنند که در نتیجه باعث بزرگ تر دیده شدن فضای آشپزخانه می‌شود. علاوه بر این، شیشه های حرارت دیده در برابر حرارت فوق العاده مقاوم هستند.

4- کنسول تلویزین یا دیوار تزئینی

بهترین متریال: تخته چندلایی محکم با روکش لمینیت

کنسول تلویزین یا دیوار تزئینی بهترین متریال: تخته چندلایی محکم با روکش لمینیت

دیوار تزئینی یا کنسول تلویزیون شما فقط جنبه دکوری ندارد بلکه جایی برای قرار دادن و نگهداری وسایلی مانند کابل‌ها و لوازم نیز می باشد. از متریال بادوام اما نسبتا سبک وزن استفاده کنید که وزن زیادی روی دیوار اصلی نیندازد. برای دوام و ماندگاری، من توصیه می‌کنم بدنه دیوار تزئینی یا کنسول تلویزیون شما از تخته چندلایی محکم ساخته شود و روکش آن نیز از لمینیت باشد.

کنسول تلویزین یا دیوار تزئینی بهترین متریال: تخته چندلایی محکم با روکش لمینیت

اگر به دنبال جلوه مرتب و بسته برای فضاهای ذخیره سازی کنسول تلویزیون خود هستید، بهتر است که از درب‌های کشویی شیشه ای مات و یا رنگی برای آن ها استفاده کنید چرا که این اجازه می‌دهد تا سیگنال مادون قرمز از طریق پلیرها پخش شوند.

5- پرده ها

بهترین متریال ها برای دکوراسیون داخلی : جیر یا مخمل

پرده‌های منزل تان را نادیده نگیرید. چون آن ها بخش زیادی از فضای قابل رویت منزل شما را اشغال می‌کنند و از طرف دیگر می‌توانند به زیبایی کلی منزل شما نیز کمک کنند. اگر منزل تان نور خورشید زیادی دریافت می کند، پرده های تیره‌ای که از جنس جیر هستند مناسب منزل تان می‌باشد.

پرده ها بهترین متریال ها برای دکوراسیون داخلی : جیر یا مخمل

از سوی دیگر، اگر خانه شما دارای دیوارهای نازک است و سر و صداها را کامل پوشش نمی دهد بهترین انتخاب برای شما پرده‌های مخمل است چرا که آن ها به خوبی صداها را مسدود می‌کنند.

امیدواریم با خواندن این مقاله دید روشنی در مورد این که چه نوع متریالی استفاده کنید تا سال ها برای خانه شما دوام داشته باشد پیدا کرده باشید. به دنبال کارشناسان حرفه ای طراحی هستید تا شما را در ترکیب همه این چیزها کمک کند؟ تیم پویانو همیشه برای کمک به شما آماده هست و می تواند این 5 متریال را با توجه به سبک طراحی منزل و بودجه شما تطبیق دهد.

 

 

 

 

منبع: qanvast