10 نفر از بهترین طراحان داخلی جهان

10 نفر از بهترین طراحان داخلی جهان

بهترین طراحان داخلی جهان ؛ معماری و طراحی یک شغل و حرفه ثابت نیست! سبک‌ها از آن زاده می‌شوند، تکنولوژی به پیشرفت و توسعه آن کمک می‌کند، و چالش‌ها آن را رهنمون می‌سازند. با آغاز سال جدید میلادی قصد ما این است که با تعدادی از طراحان داخلی مشهور جهان در این مطلب آشنا شوید. همه آن‌ها دارای قوه تخیل ، هوشمندی و ایده‌های الهام بخش می‌باشند که در تمامی نمونه کار های آن‌ها از معماری و طراحی داخلی به چشم می‌خورد. بسیاری از نمونه‌های عکس دکوراسیون داخلی که این روزها در سایت‌های معتبر دکوراسیون می بینید، از کارهای این طراحان گردآوری می‌شود و برای راهنمایی در دکوراسیون منزل به کار برده می شود.

طراحی داخلی کلی ورستلر KELLY WEARSTLER
طراحی داخلی کلی ورستلر KELLY WEARSTLER

 

KELLY WEARSTLER

کلی ورستلر

مجله نیویورکر به این خانم لقب ” رئیس بزرگ طراحی داخلی ساحل غربی” بخشیده است. این خانم که نویسنده وبلاگ نیز می باشد، طراح فشن، جواهرات، دکوراتور و الهه شعر و موسیقی نیز می باشد.

طراحی داخلی ژان لویی دنیو JEAN-LOUIS DENIOT
طراحی داخلی ژان لویی دنیو JEAN-LOUIS DENIOT

JEAN-LOUIS DENIOT

در اله دکور ELLE DECOR و AD  ، یکی از 100 نفر برتر در لیست طراحان برتر دکوراسیون داخلی جای گرفته است. او برای مدت طولانی در مقام خلق و ایجاد اتمسفر فضا مشهور بوده است. دکورهای طراحی شده توسط او مانند زمین بازی او هستند، فضاهایی که با سحر و جادو مطابق با مد طراحی می گردند. در جهان به خاطر سبک التقاطی و  رمزآلودش معروف شناخته شده است، شیوه طراحی ژان لویی دنیو تعدد در مجموعه‌ سبک های طراحی است و هیچ گاه تنها به صورت خالص کار نکرده است، به جای اینکه به آموزش های علمی بچسبد، خود آن ها را با فرهنگ لغتی جسورانه و رسمی برگردان نموده است. اگر در سبک معاصر کار کند، همواره با اضافه کردن دوزهایی از تاریخ و رگ و ریشه آن به سبک به کار برده شده یک سناریوی بی انتها در زمان جاری را خلق می کند.

بهترین طراحان داخلی پیتر مارینو PETER MARINO
بهترین طراحان داخلی پیتر مارینو PETER MARINO

PETER MARINO

پیتر مارینو

” من می‌خواهم جادو و واقعیت اجرا را در کنار هم خلق کنم.” این واژه‌ها، واژه‌های پیتر مارینو نیستند، اینها به یکی از بزرگترین منابع الهام برای این طراح تعلق دارند. کارهای مارینو مظهر این حکمت می باشند. مانند آن شعبده باز ایتالیایی، پیتر مارینو نیز به ادغام بدون مرز معماری و فضای داخلی معتقد است. او همچنین یک دانشمند همه چیز دان در رابطه با زیبایی می باشد.

معماری داخلی استودیو دیوید کالینز DAVID COLLINS STUDI
معماری داخلی استودیو دیوید کالینز DAVID COLLINS STUDI

DAVID COLLINS STUDIO

استودیو دیوید کالینز

استودیو دیوید کالینز، تصور و خلاقیت را ترکیب  می‌کند تا پروژه های معماری و طراحی داخلی را مطابق با سلیقه جهانی پیش ببرد. این شرکت معماری و معماری داخلی در سال 1985 توسط دیوید کالینز تاسیس شد و در سال گذشته 30مین سالگرد افتتاح خویش را جشن گرفته است. این شرکت ، رویکرد طراحی پیش ساخته برای نحوه زندگی مردم را بازتعریف کرده است و همزمان با ایجاد نوآوری ، سعی در القا حس مکان به افراد در محیط زندگی‌‍‌شان می باشد.

معماری داخلی مارسل واندرز MARCEL WANDERS
معماری داخلی مارسل واندرز MARCEL WANDERS

MARCEL WANDERS

مارسل واندرز

مارسل واندرز یک طراحی هلندی است که توجه جهان را در سال 1996 به خاطر صندلی‌های یونیک گرده‌خورده chair  Knotted خود جلب نموده است. برای افراد زیادی در جهان طراحی، این یک طراحی نابه‌هنجار بوده است. اما مارسل از آن اینطور بیان میکند” ایجاد محیطی از عشق، شور و شوق زندگی و رویاهای هیجان انگیز که به حقیقت می پیوندند” کارهای او هیجان را برمی‌انگیزند، محرک هستند، و با طرح های دو قطبی خلق می شوند، اما با این حال هیچ گاه مردود نمی شوند چرا که ابتکار، خلاقیت ، جسارت و تلاش منحصر به فرد این طراح برای ارتقا و بالابردن تمایلات روحی بشر و سرگرم کردن او در نمونه کارهای او به وفور یافت می شوند.

طراحی دکوراسیون کلی هوپن KELLY HOPPEN
طراحی دکوراسیون کلی هوپن KELLY HOPPEN

 

KELLY HOPPEN

کلی هوپن

کلی هوپن طراح داخلی انگلیسی می‌باشد، صاحب امتیاز و نویسنده طراحان داخلی کلی هوپن نیز هست. کلی، رویکردی خوشخو و دارای ذوق هنری بالایی می باشد و در سطح جهانی یکی از بزرگ‌ترین و بنام ترین طراحان داخلی می باشد.

طراحی های این دیزاینر یهودی تبار ایرلندی ، تنها بر روی پروژه های مسکونی و یا اقامتی پذیرایی تمرکز نکرده است، بلکه همچنین بر روی طراحی داخلی کشتی های تفریحی برای کارفرمایان خصوصی و همچنین پروژه های تجاری در سرتاسر جهان، از جمله رستوران ها، ادارات و هواپیما نیز کار می کند.

طراحی دکوراسیون فیلیپ استارک PHILIPPE STARCK
طراحی دکوراسیون فیلیپ استارک PHILIPPE STARCK

PHILIPPE STARCK

فیلیپ استارک

این خالق بین المللی مشهور فرانسوی، معمار و طراح که فیلیپ استارک نام دارد یک شهروند خستگی ناپذیر و جسور در سطح جهانی می‌باشد. او خود را موظف می‌داند که نقطه نظرات اخلاقی و ویرانگرانه خود را از سیاره‌ای دیگر با ما به اشتراک بگذارد!

او استاد طراحی خلق فضاها و اشیاء عجیب و غریب است که قبل از اینکه “زیبا” به نظر بیایند با هدف “خوب” بودن طراحی می‌شوند.

بسیاری از طراحی‌های او اشیاء آیینی شده اند، و هتل او یک نشانه بی انتها در گذر زمان است که ابعاد جدیدی از منظر شهری را به شهر عطا کرده است. او که مدافع پرشور پایداری در طراحی می باشد، به تازگی یک کانسپت انقلابی تخت عنوان “بوم شناسی دموکراتیک” “democratic ecology” را با ایجاد توربین های بادی مقرون به صرفه برای خانه ها، خانه های ابتکاری اکولوژیک چوبی پیش ساخته و قایق های خورشیدی ارائه نموده است.

طراحی راک ول ROCKWELL GROUP
طراحی راک ول ROCKWELL GROUP

ROCKWELL GROUP

گروه راک ول، یک گروه 250 نفره است که برنده جوایز میان رشته‌ای معماری و طراحی می باشد و در شهر نیویورک به همراه دفاتر ماهواره‌ای شانگهای و مادرید مستقر است.

گروه راک ول پروژه های متعددی را در دست داشته و یا همکاری کرده است. این دفتر جهانی با هدف حمایت از یک چشم انداز گسترده مشغول به کار است. گروه معماری راک ول یک شرکت میان رشته ای است که بر روی نوآوری و تفکر رهبری در هر پروژه کار می کند. آن‌ ها تجربه‌های فوق العاده و محیط های ساخته شده بی نظیری در سرتاسر جهان خلق نموده اند.

 

 

تحریریه پویانو| ترکمان زاده