7 روش برای بزرگ تر جلوه دادن خانه !

بزرگ تر نشان دادن خانه

7 روش برای بزرگ تر جلوه دادن خانه !

زمانی که خانه ای بزرگ داشته باشید می توانید آن را به هر شکلی که دوست دارید طراحی و دکوراسیون کنید، اما اگر خانه شما کوچک باشد هر فکری که داشته باشید را نمی توانید اجرا کنید. به همین دلیل معمولا ایده هایی که برای طراحی خانه های کوچک وجود دارند بیشتر بر روی بزرگ تر جلوه دادن مکان موجود تمرکز می کنند. البته این امکان وجود ندارد که بدون تخریب دیوار ها مکان را به جای بزرگ تری تبدیل کرد، اما با اقدامات درست و مناسب می توان یک مکان فشرده و دلگیر را به مکانی راحت و زیبا برای زندگی کردن تبدیل کرد. طراحان داخلی در مورد مکان های کوچک توصیه می کنند که نور را در بیشترین میزان حفظ کرده و در مورد استفاده از رنگ ها دقت کنید. همین اقدامات کوچک نیز تاثیرات بزرگی ایجاد خواهد کرد. اما با پویانو همراه باشید تا در این مطلب به ترفند هایی که به بزرگ تر جلوه دادن خانه کمک می کنند بیشتر بپردازیم:

یک اتاق علاوه بر فضا و ابعاد افقی، فضای عمودی نیز دارد. اگر اتاق نشیمن شما دارای سقف بلندی است، با ایجاد طراحی ای که توجه ها را به بالا جلب کند، از فضای موجود به بهترین شکل بهره خواهید برد. استفاده از پرده هایی که از سقف تا زمین ارتفاع داشته باشند، یکی از راه های زیبا برای اجرای این روش به شمار می رود. یک ایده دیگر این است که فضای عمودی را با آثار هنری کوچک و متوسط پر کنید. این روش اتاق را از آن چه کرد بزرگ تر نشان خواهد داد، زیرا از نظر دیداری تمرکز نگاه ها را از فضای افقی اتاق کاهش خواهد داد.

در نهایت خانه و یا اتاق نشیمن شما بدون توجه به ابعاد و بزرگی ای که دارد، به غیر از هدف کارآمدی باید دارای فضایی آرامش بخش باشد و گاهی ایده های سنتی و قدیمی در مورد طراحی داخلی بهترین راه حل به شمار نمی روند. به همین دلیل از تجربه کردن روش های جدید هراس نداشته باشید. در ادامه به تکنیک های رنگی، چیدمان مبلمان و سیستم روشنایی مناسب برای بزرگ تر جلوه دادن فضا های کوچک خواهیم پرداخت. این ایده ها می توانند برای شما الهام بخش باشند، پس با ما همراه باشید:

بزرگ تر جلوه دادن خانه

  1. از نور طبیعی به بیشترین میزان بهره مند شوید!

روشنایی مناسب در هر اتاقی از مهم ترین عناصر به شمار رفته و نور طبیعی همیشه بهترین خواهد بود. هر چه قدر که می خواهید خانه خود را به زیبایی دکوراسیون کرده و فضایی لوکس ایجاد کنید، اما این را در نظر داشته باشید که اگر روشنایی مناسب وجود نداشته باشد به مکانی دلگیر تبدیل خواهد شد.

اگر نور خورشید وارد یک مکان شود، سایه هایی که باعث کوچک تر دیده شدن فضا می شوند را از بین می برد و باعث می شود تا مکان بزرگ تر دیده شود. علاوه بر این در صورت امکان، مبلی که از همه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، برای مثال کاناپه و یا صندلی راحتی مورد علاقه خود را رو به پنجره و به شکلی قرار دهید که فضای بیرونی را مشاهده کند.

در صورتی که نوری که از پنجره وارد می شود کافی نباشد، از سیستم روشنایی مصنوعی استفاده کنید. چراغ های سقفی، هالوژن ها، روشنایی نقطه ای و سیستم های مختلف نور پردازی را به کار ببرید تا مکان دارای نور کافی باشد.

از نور طبیعی به بیشترین میزان بهره مند شوید

  1. دیوار ها را به رنگ مناسب رنگ آمیزی کنید!

این که رنگ های روشن، اتاق ها را بزرگ تر جلوه داده و فضایی روشن ایجاد می کنند یک حقیقت است که همه بر آن واقف هستند. دیوار های روشن و درخشان بازتاب دهنده نور هستند و این ویژگی باعث می شود تا تاثیر نور طبیعی افزایش یابد. در مقابل، رنگ های تیره جاذب نور بوده و باعث می شوند تا فضا از آن چه که هست کوچک تر دیده شود.

بدون شک رنگی که می تواند خانه را بزرگ تر جلوه دهد، رنگ سفید است. به همین دلیل به عنوان بهترین راه حل می توانید دیوار ها را به رنگ سفید رنگ آمیزی کنید، اما اگر رنگ سفید انتخاب شما نیست و نمی خواهید از آن استفاده کنید، رنگ آبی که نمادی از آسمان است و رنگ سبز با ایجاد فضایی فرح بخش نیز انتخاب های مناسبی به شمار می روند. البته فراموش نکنید که بهتر است روشن ترین تنالیته این رنگ ها را به کار ببرید.

در مورد کاغذ دیواری نیز بهتر است که از رنگ های تیره دوری کنید. نقوش و خطوط عمودی بر روی زمینه ای سفید و یا رنگ روشن، فضا را بزرگ تر جلوه داده و باعث دلباز تر شدن مکان می شود. از خطوط افقی و طرح های بزرگ استفاده نکنید.

دیوار ها را به رنگ مناسب رنگ آمیزی کنید

  1. از پرده هایی که فضا را دلباز می کنند استفاده کنید!

در این مورد صحبت کردیم که برای بزرگ تر جلوه دادن فضا باید از نور طبیعی استفاده کنید. پرده ها حتی اگر تمام پنجره را نپوشانند باز هم مانع ورود بخشی از نور می شوند. همچنین پرده ها باعث شلوغ تر دیده شدن مکان نیز می شوند. برداشتن کامل پرده باعث ساده تر و دلباز تر دیده شدن فضای اتاق خواهد شد، اما از آن جایی که بسیاری از افراد برای حریم خصوصی خود ارزش قائل هستند، حذف پرده از خانه را روشی منطقی نمی دانند. در چنین شرایطی باید پرده ای مناسب انتخاب کنید. همان طور که قبلا نیز اشاره شد باید از خطوط افقی دوری کنید، به همین دلیل پرده های کرکره ای و زبرا انتخاب مناسبی نخواهند بود. در مورد طرح و نقش نیز تنها طرح های عمودی را انتخاب کنید. در مورد رنگ پرده ها نیز، انتخاب رنگی مشابه با دیوار ها باعث می شود تا از شلوغ تر شدن فضا جلوگیری شود.

از پرده هایی که فضا را دلباز می کنند استفاده کنید

  1. رنگ هایی که باعث بزرگ تر شدن فضا می شوند را بشناسید!

رنگ هایی که مکان کوچک را بزرگ تر، دلباز تر، درخشان تر و فرح بخش تر جلوه می دهند، رنگ های روشن هستند. با این وجود نیازی نیست برای بزرگ تر جلوه دادن خانه تمام منزلتان را به رنگ سفید تبدیل کنید. برای مثال اگر دیوار ها را سفید کردید، مبل ها را در یک رنگ هم خانواده و نزدیک به آن انتخاب کنید.

رنگ هایی که باعث بزرگ تر شدن فضا می شوند را بشناسید

  1. از سطوح بازتاب دهنده استفاده کنید.

شاید به یک دیوار پوشیده شده با آینه علاقه مند نباشید، اما فراموش نکنید که آینه فضا را از آن چه که هست بزرگ تر جلوه می دهد. به همین دلیل آینه ها بزرگ ترین دوستان مکان های کوچک به شمار می روند. آینه را هم به عنوان اکسسوار و هم به عنوان پوشش دیوار می توانید به کار ببرید. استفاده از سطوح بازتاب دهنده نور بر روی مبلمان و اکسسوار ها در بزرگتر جلوه دادن مکان بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

از سطوح بازتاب دهنده استفاده کنید

  1. برای بزرگ تر جلوه دادن خانه از کفپوش مناسب استفاده کنید!

مانند رنگ دیوار ها، رنگ کفپوش نیز در بزرگ تر جلوه دادن خانه تاثیر گذار است. برای مثال در مکانی با دیوار های روشن و سفید، برای ایجاد کنتراست معمولا کفپوش های تیره مورد استفاده قرار می گیرند. در حالی که در مکان کوچک باید از رنگ های تیره دوری شود. به همین دلیل از هر نوع کفپوشی که استفاده می کنید، رنگ روشن آن را انتخاب کنید.

از کفپوش مناسب استفاده کنید

  1. برای بزرگ تر جلوه دادن خانه چیدمان مبلمان را به بهترین شکل انجام دهید!

گاهی مبلمان فضای زیادی را اشغال می کنند. برای جلوگیری از این اتفاق، در صورت امکان از میز های عسلی استفاده نکنید و یا از لوازم کاربردی که در زیر آن ها فضای خالی برای جاسازی اشیاء وجود دارد استفاده کنید. برای میز غذاخوری، میز های تاشو و یا گرد را به کار ببرید.

برای استفاده بهینه از فضای باز، مبلمان بزرگ را به دیوار ها تکیه دهید. ابعاد مبلمان را متناسب با اندازه مکان انتخاب کرده و فضای حرکت کردن را از بین نبرید. با دور کردن اشیاء از فضای رفت و آمد، فضا را باز کرده و احساس بزرگ تری به مکان ببخشید.

حداقل بخشی از مبلمان را به رنگ دیوار ها انتخاب کنید. در میان مبلمان فضای خالی ایجاد کنید. برای مبل ها و کاناپه مدل های پایه دار را انتخاب کنید. این ویژگی باعث می شود تا نور از زیر مبل ها نیز عبور کرده و فضا را دلباز تر کند. میز های شیشه ای نیز احساس شلوغی را کم تر کرده و احساس فرح بخشی به مکان می بخشند.

چیدمان مبلمان را به بهترین شکل انجام دهید