برای ایجاد تغییرات در دکور خانه برنامه ریزی کرده و طراحی کنید

برای ایجاد تغییرات در دکور خانه برنامه ریزی کرده و طراحی کنید

برای این که بتوانید یک طراحی و دکوراسیون داخلی مناسب و حرفه ای را در محیط زندگی خود به نمایش بگذارید، اولین اقدامی که باید انجام دهید این است که یک برنامه‌ ریزی مناسب شکل داده و بر اساس آن حرکت کنید. برنامه ریزی کردن و ایجاد تغییرات در دکور خانه بر اساس آن حتما نیاز به تحصیلات مرتبط ندارد، اگر تنها پایه ‌های اساسی این کار را بشناسید نیز می توانید آن چه را که در ذهن دارید پیاده کنید. برای این که بتوانید با برنامه ریزی کردن و طراحی کردن بر اساس آن بیشتر آشنا شوید با پویانو همراه باشید :

همه ما دوست داریم که گاهی اوقات در طراحی و چیدمان محیط زندگی خود تغییراتی را ایجاد کنیم. اما ممکن است برای این منظور زمان کافی، بودجه کافی و یا حتی دانش کافی را در اختیار نداشته باشیم. یک سری تغییرات کلی وجود دارند که تاثیرات آن ها به شدت قوی و قابل توجه بوده و با استفاده از آن ها در طراحی خانه و محیط زندگی خود، می توانید تاثیری را ایجاد کنید که انگار تمام محیط به طور کامل تغییر کرده است. برای مثال پوشاندن دیوار اتاق خواب با پانل های دکوراتیو و یا تغییر چیدمان آشپزخانه از جمله تغییراتی هستند که می‌توانند تاثیری بسیار قابل توجه در خانه و طراحی آن داشته باشند.

  • استفاده از کاغذ دیواری برای ایجاد تغییرات قابل توجه در اتاق نشیمن

یکی از تغییراتی که معمولا افراد به دنبال آن هستند، ایجاد تغییرات فصلی در دکوراسیون داخلی محیط زندگی خود است. یعنی با تغییر فصل، تغییراتی نیز در طراحی و چیدمان خانه شکل می گیرند. یکی از این تغییرات که بیشتر افراد به دنبال آن هستند ایجاد فضایی گرم در فصل زمستان است و یکی از محبوب ترین این تغییرات ساخت یک شومینه است. اما ساخت یک شومینه به معنای ایجاد تغییرات بسیار بزرگ و تعمیرات دشوار در محیط خانه خواهد بود.

ساخت دودکش و قرار گرفتن شومینه در محل مناسب از جمله نکاتی هستند که در ساخت یک شومینه مناسب باید بسیار مورد توجه قرار بگیرند. این کار نیاز به تعمیرات گسترده ای دارد، به همین دلیل به جای ایجاد چنین تغییری، می توانید از روش های جایگزین با هزینه کمتر و اقتصادی تر استفاده کنید که در عین حال به همان اندازه تاثیرگذار هستند. یکی از موثر ترین این روش ها استفاده از کاغذ دیواری است.

استفاده از کاغذ دیواری برای ایجاد تغییرات قابل توجه در اتاق نشیمن

کاغذ دیواری به دلیل غنی بودن طرح و رنگ های متنوع آن، یکی از روش های ایده آل برای هویت بخشیدن و ایجاد سبک متفاوت در  طراحی یک مکان به شمار می رود. به خصوص اگر کاغذ دیواری را تنها بر روی یک دیوار به کار ببرید، می توانید به راحتی به تغییری که به دنبال آن هستید دست پیدا کنید.

اگر به دنبال ایجاد تغییری چشمگیر و قابل توجه در اتاق نشیمن خانه خود هستید، می توانید با انتخاب کاغذ دیواری با رنگ های خنثی مانند رنگ طوسی، یک هماهنگی میان اشیاء موجود در اتاق ایجاد کرده و در عین حال تغییری که به دنبال آن هستید را به نمایش بگذارید.

اگر می ‌خواهید عناصری مانند پاف، اکسسوار ها و محصولات این چنینی را نیز تغییر داده و با استفاده از آن ها جلوه ای تازه به طراحی خانه ببخشید، در انتخاب کاغذ دیواری کمی جسورتر باشید و طرح ها و رنگ های شجاعانه تری را به کار ببرید. سپس سایر عناصری که می خواهید انتخاب کنید را با این طرح ها و رنگ ها هماهنگ کنید.

کاغذ دیواری به دلیل غنی بودن طرح و رنگ های متنوع آن، یکی از روش های ایده آل برای هویت بخشیدن و ایجاد سبک متفاوت در  طراحی یک مکان به شمار می رود.

  • ایجاد تغییرات در فضای آشپزخانه

در طراحی یک مکان چیز های بسیار کمی وجود دارند که می توانند مانند یک کفپوش چوبی تاثیر قابل توجهی ایجاد کنند. این کفپوش های چوبی که در مساحتی زیاد بر روی زمین مورد استفاده قرار می گیرند، نه تنها فضایی گرم در این مکان ایجاد می‌کنند، بلکه به آن شخصیتی منحصر به فرد نیز می بخشند.

کفپوش های چوبی لمینت که یک روکش پی وی سی نازک بر روی آن ها وجود دارد برای مکان های پرکاربردی مانند آشپزخانه که مکانی نیمه مرطوب نیز به شمار می‌رود، انتخاب مناسبی خواهد بود. هم چنین هر چه رنگ چوب تیره تر انتخاب شود به همان میزان گرمای موجود در مکان افزایش خواهد یافت. اما اگر آشپزخانه شما دارای ابعاد کوچکی است، با انتخاب کفپوش روشن تر فضای دل بازتری خواهد یافت.

اگر از استفاده از کفپوش چوبی در مکانی مانند آشپزخانه دچار نگرانی و شک و تردید هستید، می توانید از سرامیک هایی با طرح چوب استفاده کنید. این سرامیک ها تاثیری مانند تأثیر چوب ایجاد کرده و هم در کفپوش و هم بر روی دیوارها قابل استفاده هستند.

ایجاد تغییرات در فضای آشپزخانه

پانل های دیواری تنها برای مکان هایی مانند راهروها و یا اتاق نشیمن مورد استفاده قرار نمی گیرند، بلکه در اتاق خواب ها نیز می توانند به عنوان نقش اول ایجاد تغییرات در این فضا به کار برده شوند. برای مثال اگر دیوار پشت تخت خواب را با استفاده از پانل های دیواری بپوشانید، می توانید جلوه تخت خواب را افزایش داده و فضای قابل توجهی را در این فضا به نمایش بگذارید. این پانل ها به دلیل بافت هایی که دارند فضای بسیار غنی و عمیقی را ایجاد می کنند. اگر رنگ های پاستلی را برای این پانل ها انتخاب کنید به فضای ایده آل تری دست پیدا خواهید کرد.

استفاده از پانل های دیواری برای ایجاد تغییرات در اتاق خواب

اگر عناصر دکوراتیو اصلی موجود در اتاق خواب را در رنگ های پاستلی انتخاب کنید، آن وقت می ‌توانید بر روی تخت خواب، رنگ ها و طرح های بیشتری را به کار ببرید. برای این منظور یک رنگ ایده آل و قابل توجه را برای روتختی انتخاب کنید تا ظاهر زیباتری به تخت خواب خود ببخشید.

هم چنین برای این که فضای شلوغ و آزار دهنده ای در اتاق خواب ایجاد نشود، دو تا نهایتاً سه طرح را انتخاب کرده و آن ها را بر روی یک رنگ زمینه مشخص به کار ببرید تا هم به فضایی زیبا دست پیدا کرده و هم از شلوغ شدن فضای آن جلوگیری کنید.

ایجاد تغییرات در ظاهر تخت خواب

در طراحی اتاق غذا خوری نیازی نیست که تنها به یک رنگ پای بند بمانید. برای مثال می توانید طیف های روشن تر یک رنگ را بر روی دیوار به کار برده و طیف تیره تر آن را بر روی زمین و یا صندلی ها مورد استفاده قرار دهید. شک نکنید که این روش باعث می‌شود تا عمق بیشتری به فضا بخشیده شود. استفاده از رنگ به شما این امکان را می دهد تا تغییرات متنوعی را در هر مکانی ایجاد کنید. برای مثال می توانید با استفاده از رنگ، چارچوب ها و قاب هایی را بر روی دیوار طراحی کرده و جلوه ای تزیینی به مکان ببخشید.

ایجاد تغییرات در اتاق غذاخوری با استفاده از رنگ

زمانی که می خواهید در هر مکانی یک تغییر جدید ایجاد کرده و جلوه ای جدید به آن ببخشید، اگر این کار را با فکر و برنامه ریزی از پیش تعیین شده انجام دهید، به نتیجه بهتری دست پیدا خواهید کرد و قبل از این که بی گدار به آب زده و تغییراتی ایجاد کنید که ظاهر نامناسبی به مکان ببخشند، ابتدا در مورد آن فکر کرده، امکانات و روش‌هایی که پیش روی شما قرار دارند را مورد بررسی قرار داده و مناسب ترین آن ها را انتخاب کنید…