بازسازی پنت هاوس با تراس و استخر سقفی در منهتن / معماری TBD studio

بازسازی پنت هاوس با تراس و استخر سقفی در منهتن / معماری TBD studio

بازسازی پنت هاوس : استودیوی طراحی نیویورکی TBD آپارتمانی را در غرب منهتن بازسازی کرده‌است که دارای سطوح داخلی سفید و یک پاسیوی روف‌تاپ است و با یک دوش و وان در فضای آزاد تکمیل می‌شود. استودیوی TBD این آپارتمان نیویورکی را که با مساحت 149 مترمربع در خیابان کریستوفر قرار داشت بازسازی و از نو ترکیب‌بندی کردند تا به آن ساختاری با پلان آزاد ببخشند.

این خانه دوخوابه که دارای دو حمام نیز هست در طبقه بالا یک تراس باز را برای ساکنینش فراهم کرده‌است که یک سکو و یک پیشخوان برای صرف نوشیدنی‌ به آن‌ها عرضه می‌دارد. یک استخر کوچک که بطور اختصاصی در کلورادو توسط «دایموند اسپا» برای این پروژه ساخته‌شد توسط کامیون انتقال یافت و به کمک جرثقیل در محل مناسب خود در پروژه نصب شد.

جاش ویزلبرگ، که به همراه سلین سمان استودیوی طراحی TBD را در سال 2006 تاسیس کرده‌است گفت: «یک چیز خوب در مورد ساختمان‌های قسمت مرکزی شهر نیویورک این است که بسیاری از آن‌ها برای تحمل بارهای سنگین ساخته شده‌اند –بارهای همچون ماشین‌آلات ساخت‌وساز.»

وی در ادامه افزود: «درحالیکه ما بایستی مقاوم‌سازی‌های سازه‌ای جدید را مدنظر قرار می‌دادبم، با سازه اولیه‌ای مواجه بودیم که بی‌عیب و کامل بود و البته این ویژگی‌ای بود که قطعا پیش از قراردادن یک استخر روی سقف آن به درستی مد نظر قرار ‌گرفت.»

تراس روی سقف در ارتفاع جانپناه است و این تصور را ایجاد می‌کند که استخر کوچک آن در کف طبقه ساخته شده‌است. اجزای دیگر تراس شامل دیواره شیشه‌ای جانپناه و یک پنجره سقفی است که می‌توان بر روی آن قدم گذاشت.

در طبقه پایین فضاهای داخلی با سطوح سفیدی تعریف شده‌اند که با راهروی پوشیده از چوب در تضاد اند. کف خانه با سطوح بتنی پوشیده شده‌است.

 

این استودیو اظهار داشت: «یک چالش کلیدی در طراحی این خانه این بود که چگونه ورودی آسانسور جلویی را به محیط باز و بزرگ‌تر پشتی مرتبط سازیم. راه حل ما خلق راهرویی پوشیده با روکش چوب درخت گردو بود که با رفتن به سمت پشت آپارتمان عریض‌تر می‌شود و افراد خانه را به فضای جمعی و پلکان منتهی به سقف هدایت می‌کند.»

در این راهرو یک دفتر کار، یک قفسه انباری و یک حمام مخصوص میهمان به طور نامحسوس جای گرفته‌است. در سمت چپ یک آشپزخانه و فضای غذاخوری و در سمت دیکر یک اتاق خواب قرار دارد.

یک میز غذاخوری ساخته شده از تخته چوبی بزرگ با دیوارهای چوبی راهرو هارمونی دارد. یک راه‌پله در مجاورت آن بطور مشابه با تخته‌های چوبی ساخته شده و دارای نرده‌های روشن فلزی و جای قرارگیری گلدان است.

 

اتاق نشیمن دارای پنجره در تمام اضلاع خود و یک پنجره سقفی در بالا می‌باشد و یک مبل بزرگ خاکستری و یک کاناپه بدون پشتی این اتاق را پوشانده‌اند.

طاق‌های بتنی اولیه ساختمان که سابیده و با رنگ سفید رنگ شده‌اند در سرتاسر آپارتمان آشکارند. استودیو TBD در این ارتباط گفت: «ترکیب آپارتمان به گونه‌ای قرارگیری این طاق‌ها را پیش‌بینی کرده که دیوارها هم راستا با این طاق‌ها باشند و پله‌ها از میان طاق‌ها عبور کنند.»

در ضلع مقابل این پنت‌هاوس یک اتاق خواب مستر قرار دارد که دسترسی به آن از طریق یک دری شیشه‌ای صورت می‌گیرد. هنگامی که این درب باز می‌شود یک چشم‌انداز کامل از سوی دیگر آپارتمان پدید می‌آید. تختخواب در پشت قفسه‌ای در بالای سر خود قرار گرفته تا در مواقعی که درب اتاق باز است تخت از دید محفوظ بماند.

اتاق خواب تماما سفید برای تماشای فیلم طراحی شده، دارای پروژکتوری تعبیه شده در بالای فضا است که با پرده‌هایی برای چهار پنجره قوس‌دار مقابل تخت‌خواب همراه شده‌است.

 

 

 

 

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: dezeen